Nakon što je u veljači HT-u izrečena nepravomoćna kazna od 5,9 milijuna eura zbog toga što nisu poštivali rok u kojemu su korisnicima bili dužni mijenjati internetsku brzinu, sada je protiv teleoperatera donesena i pravomoćna presuda, što znači da će morati platiti dosad najviše izrečenu kaznu nekom pružatelju komunikacijskih usluga.
Kako je vidljivo na stranicama Hrvatske regulatorne agencije za mrežne djelatnosti, Visoki prekršajni sud u Zagrebu odbio je kao neosnovanu žalbu Hrvatskog Telekoma na nepravomoćnu presudu kojom mu je bila izrečena kazna od 5,9 milijuna eura, što znači da je pobijana presuda sada potvrđena, a HT-u naređeno da uz drastičnu kaznu plati još i troškove žalbenog postupka, koji iznosi 500 eura.
Podsjetimo, riječ je o sporu nastalom nakon što je HAKOM 2020. godine promijenio rok u kojem su teleoperateri korisnicima dužni promijeniti internetsku brzinu s tri sata na pet minuta, no HT se te odredbe nije počeo pridržavati na vrijeme, zbog čega su mu inspektori HAKOM-a izrekli kaznu.
To se kršenje, prema podacima iz spora, događalo od 1. travnja 2020. do 30. rujna 2020. godine, u kojemu, piše u inspekcijskom rješenju, HT drugim operaterima nije preko B2B servisa dopuštao prelazak iz "standardnog u odgovarajući fault repair profil i obrnuto" u propisanom roku od pet minuta od podnošenja zahtjeva.
Kako je vidljivo iz dokumenta, HT je osporavao prekršaj, tvrdeći da ga nije počinio jer u to vrijeme nije bila propisana obveza omogućiti operatorima korisnicima prelazak iz standardnog u odgovarajući fault repair profil i obrnuto, smatrali su da navodno kršenje regulatorne obveze nije meritum tog postupka, te su se protivili čak i izvođenju dokaznog prijedloga u postupku.
Drugi operater
Uz ostalo, u travnju su Jutarnjem listu najavili kako će se žaliti na tada još nepravomoćnu presudu jer smatraju da nisu počinili nikakav prekršaj te da je sud donio pogrešan zaključak.
"Smatramo kako je riječ o potpuno pogrešnom pravnom i činjeničnom zaključku suda i da HT nije počinio nikakav prekršaj. Naime, riječ je o roku jednog procesnog koraka, konkretno o roku promjene Internet brzine korisnika u sustavima HT-a, za koji se tvrdi da HT u određenom periodu prije nekoliko godina nije provodio u roku od 5 minuta od zahtjeva drugog operatora već ga je provodio u nešto dužem roku. Do 2020. godine propisani rok za ovu radnju bio je 3 sata, a naglo je promijenjen od strane HAKOM-a na 5 minuta te je HT-u ostavljeno mjesec dana da implementira u svojim sustavima taj višestruko kraći rok. IT sustavi HT-a ne mogu se promijeniti u tako kratkom vremenu te je nezavisnim vještačenjem potvrđeno da je u kratkom roku nemoguće primijeniti rok od 5 minuta. U ovom konkretnom slučaju niti je bilo namjere ne provođenja odluka HAKOM-a, niti bilo kakvih posljedica za korisnike a kamoli za tržišno natjecanje, te je HT učinio sve što je bilo objektivno moguće", rekli su tada te dodali kako smatraju da je izvan svakog razumskog okvira ovakvu situaciju ocijeniti kao osobito teško kršenje zakona te da se nadaju kako će odluka u sljedećem postupku biti preinačena.
U jednoj fazi
No iz presude, koja je ovih dana objavljena na stranicama HAKOM-a, a donesena u svibnju ove godine, vidi se da je i na drugoj sudskoj razini odlučeno da je teleoperater doista počinio prekršaj te su odbili njihove tvrdnje kako su u ovom slučaju povrijeđene odredbe prekršajnog materijalnog prava, kao i da je nastupila zastara, što je HT uporno tvrdio.
Uz to, teleoperater je imao prigovor i na visinu kazne za koju je propisano da iznosi od jedan do 10 posto godišnjeg bruto prihoda kod obavljanje djelatnosti elektroničkih komunikacijskih mreža i usluga, a u jednoj su fazi tražili i izuzeće sutkinje, što je sud također odbio smatrajući taj zahtjev neosnovanim.
Ipak, sud je zaključio da kazna od 5,9 milijuna eura nije prestroga s obzirom na činjenicu da je izrečena u minimalnom propisanom iznosu zapriječene kazne za tu vrstu prekršaja te da HT-u nije bilo moguće izreći opomenu jer takva mjera nije bila predviđena zakonom.
Kako su danas prokomentirali iz HT-a, tvrtka je već platila dvije trećine dosuđenog iznosa te su još jednom napomenuli da odluku smatraju nepravednom.
" Još jednom napominjemo kako smatramo nepravednim, i za poslovanje neodrživim, kažnjavanje pretjeranim i nerazmjernim kaznama za obveze koje u nametnutim rokovima objektivno nisu provedive, a koje ni na koji način nisu dovele do narušavanja uvjeta na tržištu, niti su imale posljedica za korisnike. Smatramo da bi zakonodavni okvir trebalo mijenjati na način da omogući sankcioniranje prekršaja srazmjerno njihovoj težini i posljedicama. Hrvatski Telekom će se koristiti daljnje dostupnim pravnim sredstvima kako bi dokazao da je njegovo poslovanje bilo u skladu sa svim propisima RH", kazali su.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....