U TEŠKOJ SITUACIJI

HRVATSKI AUTOBUSNI PRIJEVOZNICI 'Zbog koronavirusa naši se gubici gomilaju, uskoro ćemo biti u situaciji da nećemo moći isplatiti plaće'

Autobusni kolodvor Zagreb
 Boris Kovačev / Hanza Media

Predsjednik Udruge hrvatskih autobusnih javno linijskih prijevoznika Hrvoje Meštrović za N1 je rekao kako je koronavirus snažno pogodilo linijske prijevoznike, te da im je potrebna brza i konkretna reakcija države, kojom bi im pomogli sanirati gubitke koje imaju i koji tek slijede.

- Zbrajaju se brojke, ali već je sada evidentno da su se štete stvorile. Otkazano je puno putovanja, autobusi koji voze povremene prijevoze su na parkiralištima. U linijskom prijevozu koji ima stalne linije sve se manje ljudi vozi, i to iz dana u dan, tako da se gubici gomilaju. Uskoro ćemo biti u situaciji da nećemo moći isplatiti plaće, što je vrlo loše, jer znači da ćemo morati stati - rekao je Hrvoje Meštrović.

Bez odgovora Vlade

Na pitanje jesu li razgovarali s Vladom i što očekuju od nje, Meštrović za N1 kaže kako su im se javili, ali da odgovora još nema.

- Slali smo neke dopise i zahtjeve, ali još nismo dobili odgovore, tako da pravi odgovori tek slijede. Tražit ćemo da se omogući da se privremeno zatvore linije koje se ne mogu održavati jer nema putnika, da država odredi financiranje za one linije koje se trebaju održavati, a mi ih ne možemo održavati - jer nemamo putnika. Tražit ćemo da država pomogne svim prijevoznicima u pokrivanju troškova zadržavanja radnih mjesta, jer ako nema putnika, nema linija i nema vožnji, mi to više ne možemo izdržati. Tražimo i financijsku pomoć i regulativu koja će omogućiti da se odredi koje linije su kritične za državu da se održavaju, da se za njih osigura financiranje - rekao je Meštrović pa dodao.

- Posebno, na sve ovo, mi smo dobili sanitarne upute vezane za koronavirus kojih bi se trebali pridržavati. Mi te upute ne možemo implementirati, zbog dva razloga. Prvi, nemamo repromaterijal. Država bi trebala osigurati centralnu nabavu maski i dezinfekcijskih sredstava, dostaviti ih prijevoznicima da ih oni koriste i osigurati privremeno zapošljavanje ljudi koji će to čistiti, jer mi nemamo kapacitete. Autobusi nisu osobni auti - pogledajte koliko vam treba da očistite osobni auto, a zamislite autobus s 50 sjedećih mjesta, obrisati svako sjedalo, kvaku i vrata, to je sigurno dva, tri sata posla po jednom autobusu. Mi nemamo za sve autobuse toliko ljudi u ovom trenutku, niti je planirano da mi zapošljavamo ljude koji se time bave. Za to bi također trebala mjera od strane vlade - kazao je Meštrović.

Problem financiranja

- S jedne strane problem je nabave sredstava, a s druge je problem financiranja. Mi se sad borimo da skupimo novac za sljedeću plaću. Ako nemate novca za plaću i za gorivo, a to je nužno da bi autobus vozio, gdje ste onda sa sanitarnim sredstvima? Zdravlje ljudi je važno i zato je bitno da što prije sjednemo s ministarstvima, jer se gubici već bilježe. Mi već sada gubimo svakim danom sve više, i ako pomoć ne bude osigurana, prijevoznici će stati.

U Italiji su smanjili vozni red, za linije koje se održavaju a nema putnika osigurali su financiranje, sanitetska sredstva i sve ostalo što sam rekao. Neki prijevoznici u Hrvatskoj uspjeli su nabaviti dio onoga što je propisano, ali se nalaze u jednakom problemu - nedostupnost materijala, financiranje i tko će to provesti u djelo.

Krizni stožer ne bavi se time kako riješiti javni prijevoz, što je direktno ugroženo i što ljudi koriste. On je bitan za svakog građanina. Bolesni građani bez prijevoza ne mogu do liječnika, jednako kao što ni liječnik i medicinska sestra ne mogu doći na posao. Moramo imati funkcionirajući javni prijevoz u uvjetima krize - rekao je Meštrović, te dodao da bi sav prijevoz prema Italiji trebao stati.

- Autobusi će stajati, a prijevoznici će morati isplaćivati plaće zaposlenicima - zaključio je Meštrović.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
05. studeni 2024 13:29