OTIŠLI TRBUHOM ZA KRUHOM

HRVATI NASAMARENI U NJEMAČKOJ Obećali im 2000 eura, obračunali 1000, a ni to ne plaćaju

 CROPIX/commons wikimedia

Njemačke novine bruje o njima. Hrvatski radnici iz riječke tvrtke “Vrhovine” d.o.o žrtve su velike prijevare njemačke tvrtke “Dirks-Industrieservice GmbH”, koja ih je tijekom tri mjeseca zakinula za 400.000 eura na poslovima koje su pošteno i korektno odradili u brodogradilištu Meyer – Papenburg na sjeveru Njemačke. “Vrhovine” su zbog toga morale preko noći otpustiti svojih 40 radnika, piše Slobodna Dalmacija.

Zakinuti radnici prijete tužbama, duboko razočarani jer im je izmaknula slamka spasa u situaciji kada u Hrvatskoj vlada besposlica. A sve je počelo idilično...

Neplaćeni smještaj

- Nitko nije bio sretniji od naših radnika kada smo dobili posao u Njemačkoj. Riječ je o poslovima u brodograđevnoj industriji za koju smo i specijalizirani. Tvrtka “Dirks” je u Njemačkoj poznata, pa nismo ni sumnjali da se možemo naći u ovakvoj situaciji, gdje se neće poštovati potpisani ugovor te da ćemo ostati bez 400.000 eura.

Zbog svega smo bili prisiljeni iz brodogradilišta povući naših 40 radnika, jer su nam se počeli gomilati veliki gubici. Ljudima nismo mogli jamčiti redovite plaće i nije bilo druge nego ih otpremiti nazad u domovinu. Svi naši pokušaji da se naplatimo prema potpisanom dogovoru sa tvrtkom “Dirks” za sada su bezuspješni, premda smo angažirali i odvjetnike - priča nam dipl. Ing. Eduard Jalžabetić, voditelj poslova riječke tvrtke “Vrhovine”.

- “Vrhovine” su 25. ožujka 2014. potpisali protokol o poslovnoj suradnji s firmom “Dirks - Industrieservice GmbH” za brodogradilište Meyer – Papenburg. Temelj suradnje bio je ustupanje zavarivača, brodomontera i brusača prema potrebi tvrtke “Dirks” u tom brodogradilištu.

Prvi radnici su stigli tijekom travnja. A onda su iskrsnuli i problemi. Najprije oko smještaja jer su nam nametnuli da se moramo sami brinuti o prijevozu i stanovima, premda je u potpisanom protokolu stajalo kako oni plaćaju smještaj i prijevoz. Žalili smo se i predstavnici “Dirksa” su obećali s povećanjem satnice pokriti te naše troškove. No, ni to kasnije nisu ispoštovali. Uspjeli smo pronaći sami stanove i počeli smo normalno raditi i prema njihovim zahtjevima povećali radnu snagu na 40 radnika.

Smiješna ponuda

Ipak, već pred kraj srpnja primjećujemo da više ne dolaze narudžbenice za radove koje odrađujemo. Dug se do kraja srpnja popeo na 385.000 eura, na što smo počeli upozoravati predstavnike “Dirksa” s pitanjima kada će konačno nešto i platiti, prema službeno potpisanom ugovoru. S njihove strane nismo nikad dobili pravi odgovor, te smo od 1. kolovoza bili prisiljeni povući radnu snagu.

Zanimljivo, tvrtka “Dirks” nije reagirala, već su odmah drugi dan unajmili nove radnike od druge hrvatske tvrtke koja sada ima slične probleme. Pokušali smo doći do kompromisa da dobijemo makar 180.000 eura kako bi pokrili troškove za plaće, najamnine stanova i za ostale troškove. Ali su nam iz “Dirksa” ponudili smješnih 70.000 eura. Nažalost, s obzirom na to da nema drugog rješenja, krećemo s tužbom.

Moram napomenuti da je naš odvjetnik otkrio da firma “Dirks” postoji tek dvije godine s temeljnim kapitalom od 50.000 eura. Što uopće možemo dobiti ako pokrenemo protiv njih sudsku parnicu za isplatu 400.000 eura koje nam duguju - priča nam Eduard Jalžabetić.

U “Dirksu” na sve optužbe i medijske prozivke šute. No, i dalje uporno regrutiraju nove radnike iz Hrvatske koji su stručni i jako jeftini jer se radi o deficitarnim zanimanjima na njemačkom tržištu.

Radnicima obećavaju plaću od 2000 eura za redovne sate i smještaj. A na kraju će im satnica spasti ispod minimuma od 7 eura/sat, što iznosi oko 1300 eura mjesečno za redovne sate, a treba dalje napomenuti da će stanarina biti plaćena samo prvih šest tjedana. Nakon toga sami moraju plaćati smještaj, a to znači da će im od zarade tek ostati oko tisuću eura, piše Slobodna Dalmacija.

Rumunji u Hrvatskoj

Jalžabetić kaže kako je na šteti i hrvatska brodogradnja, koja će se u budućnosti morati osloniti na radnike iz Rumunjske, Bugarske, Rusije i drugih istočnih tržišta, dok će iskusni i kvalitetni hrvatski brodograditelji lutati svijetom u potrazi za boljom zaradom, ako ih i za nju ne prevare.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
09. studeni 2024 03:30