Dva nasmiješena muškarca u plavim uskim kupaćim gaćicama drže se za ruke ležeći na pješčanoj plaži, a za to vrijeme na pijesku jedan od njih crta srce. Prizor je to koji sasvim sigurno nećete tako lako vidjeti na hrvatskim plažama, vjerojatno ni u skorijoj budućnosti, jer ne bi bilo čudno da se ti isti muški ljubavnici spašavaju od udaraca gnjevne i primitivne mase skokom u more. Baš kako su to u veljači prošle godine na splitskoj Rivi radili srpski vaterpolisti, koji nisu gej, ali su eto krivi jer su - Srbi, piše Slobodna Dalmacija.
Ipak je to Hrvatska, ponosna članica Europske Unije, u kojoj Željka Markić (55) predsjednica udruge U ime obitelji, nakon odluke Ustavnog suda da gej parovi mogu usvajati djecu, izjavljuje kako je ta odluka opasna za demokraciju. U takvom, nimalo ugodnom ozračju za LGBT populaciju, kad trpe nezamislive uvrede na svoj račun, dok se u Imotskom na karnevalu pali figura istospolnog para s posvojenim djetetom kojem je na čelu nacrtana zvijezda petokrakra, poprilično je hrabar i iznenađujući potez splitske tvrtke Dalmacijavino.
Opisana scena s početka ovog teksta upravo se nalazi na ilustraciji kojom na društvenim mrežama reklamiraju jedno od svojih najpoznatijih pića Pipi čiji je zaštitni znak bivša Miss Jugoslavije Ana Sasso jer je reklamom iz davne 1983. kad izranja iz mora u mokroj majici tada sebi osigurala status seks simbola. Uz sliku su napisali tekst: Promjena vrimena, a i vrimena se minjaju, uz svoj nadaleko poznat hashtag #bolimepipi.
Upravo smo Anu Sasso zamolili da prokomentira novu reklamu, a ona nam je tek kratko uzvratila: "Ne želim ništa komentirati. Čemu? Još jedna reklama za Pipi."
S druge strane, John Vice Batarelo, 51-godišnji sociolog, aktivist i predsjednik katoličke udruge Vigilare, poznat po tome što je svojedobno izgubio tužbu protiv bivšeg predsjednika Ive Josipovića, zbog "uznemiravanja, odnosno diskriminiranja pripadnika katoličke vjeroispovijesti" njegovom izjavom da je Hrvatska sekularna država, a ne katolička džamahirija, nije birao riječi da opiše ilustraciju koja ga je doslovno zgrozila.
- Odvratno. Bojkot! Ne kupovati niti Pipi niti bilo što od DALMACIJAVINO koji je vlasnik. Sram vas bilo što potkopavate hrvatsku i katoličku kulturu i moral. Homo propaganda i indoktrinacija (na "simpa" način) djece i mladih. Ovo je dio globalističke sekularne i sodomističke agende. Nasilno ruše sve naše kršćanske temelje, a najviše moral i obitelj, napisao je na društvenim mrežama.
Uz hejtere koji pišu da više neće kupovati Pipi i da to piće više nikad neće u njihovu kuću te zazivaju povratak Ane Sasso ima i onih kojima je ovaj potez simpatičan.
- Prije nisam kupovala Pipi, ali sad budem. Svaka vam čast. Živjela ljubav, Za ovo treba imati muda, bravo Pipi, Boli nas Pipi za ove šta ih sve boli, smeta, žulja, neke su od pozitivnih rečenica ispod objave koja je na Facebooku u trenutku pisanja ovog teksta lajkana gotovo tri tisuće puta i ima više od tisuću komentara.
Javila se i Ella Dvornik napisavši: Svi koji govore da neće više kupit Pipi, nisu ni kupovali do sad! Da su ovime napravili sebi itekako dobru reklamu, za neke dobru, za neke lošu, pokazuje to što ovu vijest prenose i portali u regiji naslovima: Hrvatska reklama s gej parom postala je hit i pomiče granice.
Za komentar o ilustraciji zamolili smo brend menadžericu tvrtke Pipi Beverages Andreu Previšić koja nam je u šaljivom tonu rekla: Pipi se ne miješa nikome u život, ne shvaća ništa preozbiljno nego je samo #bolipipi te dodala:
- Pipi je mislila da su skoro svi već otišli s plaže i htjela je malo informirat ekipu šta ima na Jadranu u bablje lito. Pipi voli sve koji nju vole i ne miješa se nikome u život, samo se dobro miješa uz vruće litnje dane, nediljne ručkove i druženja s ekipom. Pipi sto posto živi dalmatinsku filozofiju, bezbrižno i opušteno ide kroz život, a najčešće je na plaži pa je tako bacila i jednu sliku za Fejs koja je izazvala mnoge reakcije. Pipi ne shvaća ništa preozbiljno, Pipi samo #bolipipi, kaže Previšić te dodaje kako su njihove reklame uvijek izazivale kontroverze.
- Naša Pipi kao da je iznenadila sve svojim uobičajenim nekonvencionalnim stilom opažanja i komunikacije, ali kada se sjetite da je i prije 40-ak godina reklama s Anom Sassom također izazvala kontroverze za ono vrijeme, ovaj naš vizual s plaže samo je nastavak u istom stilu, prilagođen vremenu u kojem živimo, a kako Pipi kaže - vrimena se mjenjaju, kaže nam Previšić.
Ističe kako je glavna poruka svakog njihovog vizuala, pa i ovog posljednjeg opuštenost.
- Pipi je bio i ostao bezbrižan dalmatinski brend koji slavi opuštenost kao stil života i ne shvaća ništa preozbiljno. Ne miješa se u živote, nikome ništa ne nameće, samo simpatično i nenametljivo savjetuje da je važno znati se opustiti. Za biti dijelom #bolimepipi filozofije ništa osim toga nije kriterij i time se vodimo u svakoj komunikaciji. Posljednjih godina Pipi se pozicionirao kao jedan od najjačih brendova pića u Hrvatskoj i regiji, kontinuirano raste, a stvara se i sve veći online community oko Pipi i onoga što promovira.
Sigurni smo da će tako biti ubuduće jer ljudima je danas iznimno potrebna dnevna doza opuštenosti koju dobivaju i kroz naše piće, ali i kroz autentičnu Pipi komunikaciju, što se potvrdilo kroz brojne pozitivne reakcije. Kreativna ekipa zadužena za brend Pipi već godinama radi sjajan posao. Jednako tako, kao što smo pokazali da je Pipi nacionalno, a ne samo dalmatinsko piće, tako vjerujem da smo pokazali da su naši ljubitelji ljudi svih profila i generacija. Pipi će i dalje ostati omiljeno piće za sve one koji prepoznaju vrijednost domaćeg brenda i žele u samo jedan guc osjetiti neopterećeni životni stil koji promovira, zaključuje.
Prošle godine još je jedna kampanja za Pipi izazvala reakcije. Tada su iz tvrtke pozvali ljude da im šalju slike svojih neisklesanih tijela. Potom su izabrali Mirnu Matić (37) iz Siska i po njenom tijelu na Bačvicama izradili prvi svjetski spomenik kojim veličaju neisklesano tijelo.