ZAGREB - Hrvatske autoceste protuzakonito su 2005. godine sklopile aneks ugovora o promjeni trase dionice autoceste Zagreb - Dubrovnik, od Dugopolja do Ploča, zbog čega će Državnom odvjetništvu biti podnesena krivična prijava.
Naime, HAC je s hrvatskim građevinskim konzorcijem potpisao ugovor o gradnji te dionice, a odmah nakon potpisa krenulo se u izmjenu trase. Iako su tadašnji ljudi HAC-a tvrdili kako će, iako je duža, nova trasa biti jeftinija, ona se u konačnici pokazala pola milijarde kuna skuplja.
Kao što je Jutarnji list prije pet mjeseci već pisao , Hrvatske autoceste ugovorile su dodatne radove za dionicu autoceste Dugopolje - Ploče u vrijednosti 506,1 milijun kuna. Najveći dio radova odnosi se na 20 kilometara poddionice Ravče - Ploče i šest kilometara spojnih cesta. Ta poddionica je s dodatnim radovima poskupjela 443,7 milijuna kuna!
Tako će umjesto prvotno ugovorenih 1,7 milijardu kuna, samo ova poddionica stajati najmanje 2,1 milijardu kuna. Kada se tome doda da su čelnici HAC -a tvrdili kako će se promjenom trase uštedjeti 370 milijuna kuna, dolazi se do enormne brojke, doduše pretpostavljene, od oko 900 milijuna kuna veće cijene za dionicu Dugopolje - Ploče.
Na sjednici Nadzornog odbora HAC-a, na kojoj se raspravljalo o aneksu ugovora za novu trasu autoceste, predsjednik Nezavisnog cestarskog sindikata i član Nadzornog odbora Mijat Stanić prisustvovao je razgovoru člana NO-a Nikole Blagajića i predsjednika NO-a Zdravka Livakovića. Blagajić je to prilikom Livakoviću kazao da su ga oporbenjaci iz Splita pitali kako to da je trasa sada skuplja, a trebala je biti jeftinija. Nakon što Blagajić nije prihvatio Livakovićeva pojašnjenja, on mu je poručio “reci im da smo dobili izbore i neka čekaju četiri godine”. Livaković je nekadašnji državni tajnik Ministarstva prometa, koji je nedavno podnio ostavku, i bliski suradnik i prijatelj ministra Božidara Kalmete.
Nezavisni cestarski sindikat tvrdi da HAC nije smio potpisati ovaj aneks ugovora, već raspisati natječaj za potpuno novi ugovor jer je riječ o potpuno novoj trasi autoceste. S druge strane HAC se pravdao objašnjenjem da je povećanje troškova unutar zakonski dopuštenih 25 posto od vrijednosti ugovora te kako novi natječaj nije bio potreban. Usprkos aneksu, dionica Ravča - Ploče do danas nije završena, a svi ugovoreni rokovi za završetak radova prekršeni su već za dvije godine. Prema posljednjim informacijama, autocesta će do Vrgorca biti gotova sljedeće godine, a preostalih 10 kilometara do Ploča nema predviđeni datum završetka.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....