Ostalo je još desetak dana do završetka natječaja "Od izvora do mora" u organizaciji Coca-Cole, Konzuma, Jutarnjeg lista i Udruge gradova, koji je od sredine veljače, kad je otvoren, pobudio veliki interes gradova u Hrvatskoj.
Na natječaj se mogu prijaviti svi gradovi u Republici Hrvatskoj koji žele pošumiti određena područja na teritoriju svoga grada, a rok za prijavu je 15. ožujka.
Uspješni i široko prepoznati ekološki projekt "Od izvora do mora" ove se godine održava u novom formatu, ali s jednako vrijednim ciljem - zaštita okoliša i pravilno zbrinjavanje ambalažnog otpada.
U fokusu ovogodišnjeg projekta je, uz akcije čišćenja, sadnja drveća s ciljem smanjenja emisije ugljičnog dioksida i temperature zraka u urbanim sredinama.
Projekt će se provoditi u nekoliko faza. Prva je upravo u tijeku, a to je natječaj na koji se gradovi prijavljuju. Obveza prijavljenih gradova bit će od 15. travnja do 31. svibnja organizirati jednodnevnu akciju čišćenja na svom području u suradnji s lokalnim nevladinim udrugama i građanima volonterima, a nakon prijave rezultata o broju okupljenih volontera i količini prikupljenog otpada bit će proglašeni najbolji. U organizacijskom smislu, gradovi mogu računati na pomoć i podršku organizatora natječaja te medijsku vidljivost putem izvještaja u Jutarnjem listu. Pobjednici će biti proglašeni do kraja lipnja.
Glavna nagrada ove će godine otići u čak tri grada, a riječ je o vrijednoj donaciji za kupovinu sadnica drveća za urbano pošumljavanje. Ukupan nagradni fond za pošumljavanje iznosi impresivne 42 tisuće eura, tako da je riječ o zaista velikom doprinosu za smanjenje emisija štetnih plinova i temperature u gradovima pobjednicima. S obzirom na rezultate akcija čišćenja, bit će odabrana tri pobjednika, i to u kategorijama mali, veliki i srednji grad, pri čemu je mali onaj s do 10.000 stanovnika, srednji do 35.000 i veliki s više od 35.000 stanovnika.
U dogovoru s pobjednicima, akcije sadnje održat će se u jesenskim mjesecima, a krajem studenog ili početkom prosinca bit će im dodijeljene posebne plakete na velikoj svečanosti.
Projekt "Od izvora do mora" Coca-Cola je u Hrvatskoj pokrenula 2018. godine, a cilj mu je promicati brigu o okolišu i podizati svijest o važnosti primjerenog odlaganja ambalažnog otpada, naročito u područjima uz rijeke, jezera i obalu mora. Prije dvije godine kao partner pridružio se i Jutarnji list, a od 2022. godine i Konzum.
U posljednje dvije godine u ukupno 24 akcije diljem Hrvatske iz prirode je uklonjeno gotovo 40 tona ambalažnog otpada, a akcijama čišćenja odazvalo se oko 1400 volontera. Ove će godine akcije čišćenja u gradovima biti uvod u projekt koji će završiti sadnjom drveća.
Pavila natječaja potražite ovdje, a prijavnicu na ovom linku.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....