ENORMNI TROŠKOVI I NEODRŽIVI PLAN KOMPANIJE

GLOBUS OTKRIVA: CROATIA AIRLINES LETI RAVNO U PROPAST Da bi se spasili moraju pronaći 400 milijuna kuna!

Kakav dug! Moraju hitno namaknuti 400 milijuna kuna da se spase! Ali nijedna poslovnica Croatia Airlinesa u svijetu ne donosi zaradu, a najgori je gubitaš ona kojoj je godinama na čelu bio Krešimir Kučko, sadašnji direktor kompanije. Od 1100 zaposlenika čak 300 njih tehnološki je višak, ali im se plaće od 9500 kuna ne smanjuju. Piloti lete upola manje od svojih europskih kolega, a službenici u call-centru rade samo dva i pol sata na dan. Dokle će tako? Dokle god im to država dopušta...
 Tomislav Krišto/CROPIX

Poželiš li nekome predočiti kako točno država upravlja vlastitim kompanijama, lijepo ga trebaš zamoliti da u Google upiše dva pojma. “ Croatia Airlines” i “restrukturiranje”, piše Globus.

Te su dvije, nerazdvojne fraze spominjane najmanje toliko dugo koliko je i interneta. Prošli tjedan, prošle godine, u mandatu prošle Vlade, prije sedam godina. Posljednji put otišlo se čak dalje od puke govorancije: bivša je Uprava na čelu s tadašnjim direktorom Srećkom Šimunovićem program restrukturiranja bila naručila od privatnih konzultantskih kuća KPMG-a, Intela i BDO-a, a studija je, na zatvorenom sastanku, u srpnju prošle godine predstavljena ministru Hajdašu Dončiću i djelatnicima ministarstava turizma, financija i rada.

“Hvala na materijalima, razmislit ćemo o projektu”, zaključio je tada Hajdaš Dončić.

I danas se na hodnicima Croatia Airlinesa u smijehu prepričava u kakvu su šoku bili ljudi koji su na prezentaciju stigli pripremljeni, ali su doživjeli, u najmanju ruku, sudar svjetova.

Prvo je predstavljen plan restrukturiranja: konzultanti su detaljno izračunali koliko zaposlenika treba otpustiti, ukinuti predstavništva, kako restrukturirati flotu, ukinuti neprofitabilne linije, dokapitalizirati tvrtku i nakon dugog niza godina pokušati ustabiliti poslovanje.

Povećajmo flotu! “A zašto vi samo predlažete rezanja i otpuštanja? Zašto ne bismo radije kupili nove avione, povećali flotu, zaposlili dodatni kadar?”, upitao je jedan predstavnik države na tom sastanku.

“Da, da, idemo se širiti! Širiti!”, povikao je Linićev zamjenik Boris Lalovac i zauvijek ugasio tračak nade da je domaća zrakoplovna kompanija spremna za preokret u poslovanju.

To je bio posljednji put da je netko iz Vlade spomenuo naručeni projekt restrukturiranja.

Istina, o restrukturiranju se opet govori od prošlog tjedna kad je Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja donijela za Croatia Airlines dosta nezgodnu odluku.

ČLANAK U CIJELOSTI PROČITAJTE U TISKANOM IZDANJU GLOBUSA

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
14. studeni 2024 04:08