BOJKOT NASTAVE

Fuchs poziva roditelje na suradnju, Ministarstvo traži da Gradski ured preispita svoje rješenje

Po starom rješenju određeno je da učenik pohađa redoviti program uz individualizirane postupke u redovitom razrednom odjelu

Radovan Fuchs

 Goran Mehkek/Cropix

I danas se nastavio bojkot nastave u zagrebačkoj osnovnoj školi koji je počeo u ponedjeljak kada su roditelji, nakon što se na nastavu vratio učenik s poteškoćama u ponašanju, povukli djecu iz škole.

Po tom pitanju jučer se ponovo oglasio ministar Radovan Fuchs ističući da Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih cijelo vrijeme proaktivno radi na rješavanju tog slučaja te da ga iznenađuje medijska pozornost. Ponovio je da i u drugim školama postoje slične situacije, no one se rješavaju propisanom procedurom unutar škole.

- Ako rješenje nije adekvatno, mora se napraviti revizija. Tek ako rješenje osnivača uključuje odobravanje posebnog razrednog odjela, pomoćnika u nastavi ili nečeg izvan redovnog funkcioniranja ustanove, tada se uključuje Ministarstvo. Uvijek je potrebna u svemu suradnja i suglasnost roditelja, naveo je Fuchs, upozorivši kako je učenicima mjesto u školi, a satnica s koje su izostali morat će se nadoknaditi - naglasio je Fuchs.

Pritom je dodao kako su "neki drugi akteri u igri":

- Tko je zakazao u smislu nekih postupaka će se vidjeti. Morate znati da u nekim teškim situacijama neke stvari se ne mogu riješiti bez drugih tijela u državi, poput pravosuđa i socijalne službe. Nitko iz Ministarstva nije rekao u kojem će se trenutku učenik zbog kojega ostali učenici bojkotiraju nastavu, vratiti u školu - izjavio je ministar novinarima.

U pokušaju dolaska do konačnog rješenja problema, Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih uputilo je u srijedu zahtjev Gradskom uredu za obrazovanje s molbom ponovnog pokretanja postupka utvrđivanja psihofizičkog stanja djeteta.

"Slijedom razvidnog kontinuiranog i neadekvatnog ponašanja učenika osnovne škole te kod navedenog učenika utvrđenog poremećaja prilagodbe, molimo da ponovo pokrenete postupak utvrđivanja psihofizičkog stanja djeteta u svrhu određivanja primjerenog oblika školovanja te time preispitate rješenje Gradskog ureda od 2. veljače 2024. godine", stoji u dopisu Ministarstva kojeg potpisuje Momir Karin.

To znači da se od Ureda očekuje da u hitnom roku preispita svoje rješenje iz veljače. Tada je, naime, proveden postupak utvrđivanja psihofizičkog stanja djeteta te je odlučeno da se ono obrazuje u redovitom programu uz individualizirane postupke u redovitom razrednom odjelu.

"Sada je očito da izdano rješenje ne odgovara učenikovim potrebama i mogućnostima", naveli su iz Ministarstva. U dopisu poslanom pročelniku Gradskog ureda Luki Jurošu, navedeno je kako donošenje novog rješenja Ministarstvo moli po hitnom postupku.

U slučaju sada već višednevnih izostanaka brojnih učenika iz zagrebačke škole, čiji su roditelji pokrenuli bojkot nastave zbog djeteta neadekvatnog ponašanja, postavlja se pitanje kakve posljedice po učenike i njihove roditelje mogu imati neopravdani izostanci s nastave. To područje regulira Pravilnik o pedagoškim mjerama te ključni zakon u školstvu - onaj o odgoju i obrazovanju.

Također, Zakonom o odgoju i obrazovanju propisana su prava i obveze roditelja, među kojima i ta da je roditelj učenika osnovne škole dužan brinuti se o redovitom pohađanju obveznog dijela programa.

Člankom 136. Zakona propisano je da ukoliko roditelj zanemaruje obaveze škola je dužna o tome obavijestiti nadležno upravno tijelo županije odnosno Gradski ured i nadležnu ustanovu socijalne skrbi koji su dužni obavijestiti školu o poduzetim mjerama.

U slučaju da roditelj učenika osnovne škole sprječava ili ne osigurava redovito pohađanje nastave može biti kažnjen novčanom kaznom u iznosu od 60 do 660 eura koje izriče prekršajni sud temeljem poduzetih mjera gradskog ureda ili upravnog tijela županije.

Međutim, široka je lepeza mogućnosti kako se izostanci mogu opravdati.

Ovo su pravila:

Izostanak s nastave, u slučaju pravodobnog zahtjeva roditelja, može odobriti: učitelj za izostanak tijekom nastavnoga dana, razrednik za izostanak do tri (pojedinačna ili uzastopna) radna dana, ravnatelj za izostanak do sedam (uzastopnih) radnih dana, učiteljsko/nastavničko vijeće za izostanak do petnaest (uzastopnih) radnih dana. Opravdanost izostanka s nastave zbog zdravstvenih razloga u trajanju duljem od tri radna dana uzastopno dokazuje se liječničkom potvrdom.

Izostanak učenika s nastave može se opravdati i odgovarajućom potvrdom nadležne institucije, ustanove ili druge fizičke ili pravne osobe. Njih je, pak, poprilično: Ministarstvo unutarnjih poslova, sud, nadležni centar za socijalnu skrb, ustanova u koju je učenik uključen zbog pružanja pomoći ili dijagnostike, škola s umjetničkim programima, škola stranih jezika, učenički dom, sportski klub, kulturno-umjetničko društvo, kazalište u koje je učenik uključen, specijalistička ordinacija u kojoj je obavljen pregled ili dijagnostička pretraga i drugo, uključujući i e-potvrdu o narudžbi za pregled u zdravstvenoj ustanovi.

U slučaju neopravdanih izostanaka škola izriče pedagoške mjere, a kada je riječ o osnovnoj školi one su: opomena, ukor, strogi ukor te najrigoroznija mjera - preseljenje u drugu školu koje izriče škola.

Ako je učenik osnovne škole neopravdano izostao više od 0,5 posto nastavnih sati od ukupnog broja sati u koje je trebao biti uključen tijekom nastavne godine škola izriče mjeru opomene. Za neopravdani izostanak jedan posto nastavnih sati škola izriče mjeru ukora, dok za 1,5 posto neopravdanih izostanaka škola izriče mjeru strogog ukora. Za dva posto izriče se mjera preseljenja u drugu školu. Pritom svako izricanje pedagoške mjere mora biti utemeljeno na bilješkama iz pedagoške dokumentacije i/ili službenim bilješkama stručnih suradnika, odnosno ravnatelja.

Prema tumačenju Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih, prije izricanja pedagoške mjere zaposlenici škole dužni su međusobno se konzultirati, kontaktirati roditelja učenika, a ako je potrebno mogu se konzultirati i sa školskim liječnikom, drugim stručnjakom ili nadležnim centrom za socijalnu skrb s ciljem upoznavanja osobina i mogućnosti učenika te uklanjanja uzroka koji sprečavaju ili otežavaju njihov pravilan razvoj.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
20. studeni 2024 03:34