SCENIC ECLIPSE

FOTO: ZADNJI BROD KOJI JE PORINUT U ULJANIKU ISPLOVIO IZ PULE ZA RIJEKU 'Mi bismo voljeli da se on dovrši kod nas, ali odluka je na brodovlasniku'

 
 Marino Paštar

Danas ujutro je iz Uljanika isplovio polarni kruzer Scenic Eclipse australskog brodovlasnika Glenna Moronya koji je svojedobno bio zainteresiran za strateško partnerstvo u pulskom škveru koji je jučer ponovno izbjegao stečaj na Trgovačkom sudu u Pazinu. Brod je otplovio do obližnjeg brodogradilišta Viktor Lenac u Rijeci gdje bi dva tjedna trebao biti na dokovanju. Kako je najavio predsjednik uprave Uljanik Brodogradilišta Sandi Božac riječ je o uobičajenoj proceduri i kruzer bi se trebao vratiti u Pulu na dovršetak opremanja prije isporuke.

- Kruzer se mora vratiti u Pulu i mislim da brodovlasnik u Viktoru Lencu nije zakupio dulji termin. Očekujemo da će se kruzer vratiti u Puli, tim više što je ovdje još dosta materijala u našim skladištima. Mi bi voljeli da se on dovrši kod nas, ali odluka je na brodovlasniku, kazao je Božac novinarima. Najavio je i razgovor s brodovlasnikom oko dogovora daljnje strategije opremanja ovog skupocjenog broda koji je od porinuća u vlasništvu brodovlasnika.

Marino Paštar

Inače, ovo je zadnji brod koji je porinut u Uljaniku, i to početkom lanjske godine. Na njemu su u zadnje vrijeme većinom radili kooperanti, a brod je u Puli na opremnoj obali bio ograđen i čuvan. Brodovlasnik je sam preuzeo na sebe plaćanje radnika i robe.

Probleme je brodovlasnik s Uljanikom imao u više navrata, i to prije svega zbog štrajkova kako su znali paralizirati i radove kooperanata budući da ih radnici Uljanika nisu pustili da rade. Kada se to zadnji put dogodilo, brodovlasnik je poslao i sindikatima i upravi Uljanika pismo u kojemu ih upozorava na moguće tužbe u slučaju da mu se ne dopuste radovi na njegovom brodu.

Svojedobno se govorio i o tome da je Moronyu „dojadila“ čitava situacija oko Uljanika pa da će čak odvući brod negdje drugdje da bi ga dovrši. Zato je ova vijest o odlasku kruzera na dokovanje u Rijeci primljena donekle s rezervom i oprezom jer se mnogi boje da se taj brod više neće vratiti u Pulu.

Marino Paštar

Kruzer bi trebao biti gotov sredinom ove godine, i to s velikim kašnjenjem, budući da je prvotno trebao biti na svom prvom putovanju krajem kolovoza 2018.. Prvo putovanje koje će kruzer imati je ono Mediteranom. Buking je za to putovanje krenuo, a zbog kašnjenja cijene su nešto manje. Isto tako, svima onima koji su bukirali prvo putovanje, tvrtka je refundirala troškove otkazivanja rezervacije.

Marino Paštar

Scenic Eclipse će biti super luksuzni polarni kruzer čije su kabine površine od 30-tak do čak 120 kvadrata. Riječ je o prvom ugovorenom i najvećem putničkom brodu tog tipa u polarnoj klasi 6 u svijetu te najskupljem brodu ikad sagrađenom u nekom hrvatskom brodogradilištu iako nam u Uljaniku nisu naveli njegovu vrijednost. Scenic Eclipse, koji je dugačak 168, a širok 21,5 metara, je dakle super luksuzni polarni kruzer čije su kabine, njih 114, površine od 30-tak do čak 195 kvadrata. Pravi je hotel sa šest zvjezdica na moru. Sobe su u mramoru i opremljene luksuznim dizajnerskim predmetima. Moći će primiti 228 putnika, koji će uživati u čistom luksuzu. Na pet paluba smjestio se i spa centar, kazalište, konferencijska sala, bazen, devet blagovaonica i pet barova.

Marino Paštar

Gosti će osim dokoličarenja, moći istraživati i područja kuda plove, i to zahvaljujući mini podmornici za podmorske avanture te dva helikoptera za istraživanja teško dostupnih područja. Osim toga, kruzer je posebno ojačan kako bi bio prilagođen ploviti zaleđenim morima i u najtežim uvjetima na moru. Stoga je namijenjen oceanskoj plovidbi, uključujući i polarna mora. Zbog svog luksuza koji pruža, i putovanja njime će biti za one dubljeg džepa. Procjenjuje se da će se cijena aranžmana po osobi kretati oko 150.000 dolara.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. studeni 2024 00:11