“Posteljina je bila neoprana, imala je tragove krvi i neke neidentificirane mrlje. Četke za WC bile su nečiste, na pločicama tragovi ubijenih kukaca, a kade i tuš-kabine u nekim sobama bile su pune dlaka. Vodokotlići i tuševi u kabinama nisu radili, WC školjke nisu imale daske. Po sobama su hodali žohari i drugi kukci, hodnicima se širio nesnosan smrad.
Bilo je očito da kuhinja dugo nije korištena. Osoblje hotela bilo je neuredno. Po hrani u blagovaonici šetale su muhe, a oko stolova mačke”.
Treći razredi
Opis grčkog hotela citiramo iz prigovora koji je zajednički sastavio dio roditelja učenika zagrebačke Prirodoslovne škole Vladimira Preloga nakon povratka s maturalnog putovanja, na kojemu je uoči početka školske godine bilo šest trećih razreda, više od stotinu učenika.
Prigovore su ovaj tjedan uputili agenciji Alga Travel iz Zagreba, koju su, između tri ponuditelja, roditelji odabrali za organizatora puta u Grčku.
U prigovoru agenciji tvrde da je stanje hotela rezultiralo time da je jedna učenica nakon povratka s putovanja završila na hitnoj u Zagrebu gdje je jedva izbjegla sepsu, druga je učenica dobila osip koji je “prerastao” u čireve po cijelom tijelu, treća je dobila gljivice po nogama, četvrta se s puta vratila s ušima u kosi.
Nadalje, tvrde roditelji, a potvrđuje i ravnatelj škole Zlatko Stić, jedan od profesora završio je u bolnici zbog infekcije probavnog trakta i s temperaturom 39, a jedna je profesorica dobila osip po rukama. Sve zbog, uvjereni su, hotela bez higijenskog minimuma Acharnis Kavallari, 20-ak kilometara od Atene, u kojemu, tvrde, prema ugovorenom planu puta uopće nisu ni trebali boraviti.
Zbog loše organizacije i uvjeta putovanja roditelji od agencije traže povrat uplaćenih sredstava u pojedinačnom iznosu od 3650 kuna. Uz medicinsku dokumentaciju, raspolažu fotografijama i videosnimkama koje su snimili učenici i nastavnici. Uz to, na popularnoj stranici za putovanja TripAdvisor pronašli smo fotografije, komentare i iskustva i drugih gostiju iz veljače ove godine, koji su se, također, žalili na izrazito loše uvjete u spornom grčkom hotelu.
Tri zvjezdice
Sažeto, maturalac u Grčku, po opisu roditelja, izgledao je ovako:
Nekoliko sati prije polaska agencija je predložila drukčiji plan - da se umjesto u jedan sat u noći 29. kolovoza na put kreće tri sata ranije zbog navodnog pomicanja termina isplovljavanja broda iz Ancone. Kako se takva ponuda u zadnji čas odgovornima u školi činila neprofesionalnom i o njoj nisu mogli obavijestiti sve roditelje, prijedlog su odbili, nakon čega je agencija odlučila otkazati razgledavanje San Marina, dogovoreno i ugovoreno planom puta. Nadalje, tvrde u prigovoru, agencija nije osigurala dovoljan broj vodiča i stručnog vodstva, što se također obvezala ugovorom.
Iz Zagreba su s njima krenula tri vodiča, kako je i ugovoreno, da bi prvi napustio autobus već u Novom Zagrebu, a drugi u Anconi, što znači da je za grupu od stotinjak učenika bio zadužen samo jedan vodič. Za izlete i razgledavanja učenici nisu imali osiguranog nijednog stručnog vodiča, osim onoga u Dodani. Umjesto u Achillion, hotel s tri zvjezdice u Ateni, smješteni su u 20-ak kilometara udaljeni hotel Acharnis Kavallari koji nije udovoljavao nijednom od kriterija koje je škola tražila putem natječaja.
Biranje agencije
Prema riječima ravnatelja škole Zlatka Stića, postupak odabira agencije proveden je u skladu s pravilnikom.
- U početku situacija nije izgledala toliko problematično, no tada je počelo s problemom smještaja i čudnom organizacijom prijevoza. Bilo mi je važno da se svi sretno vrate u Zagreb, a dalje se ovom situacijom treba poigrati pravni sustav - kaže ravnatelj, uz napomenu - očito treba pažljivije birati agenciju.
Ovakvi problemi na maturalnom putovanju prvi su slučaj u njegovoj 25-godišnjoj ravnateljskoj karijeri. Škola je, potvrđuje Stić, uputila agenciji zahtjev za tumačenjem razvoja organizacije putovanja i čekaju njihov odgovor, kao i liječnička očitovanja o tome je li zdravstveno stanje pojedinih nastavnika i učenika povezano s uvjetima boravka u grčkom hotelu.
“Ako je u sobi i bilo nedostataka, istog je trena kvar bio uklonjen”
Upoznati smo s prigovorima roditelja učenika i prigovorom Prirodoslovne škole Vladimira Preloga te će svatko ponaosob dobiti odgovor u zakonskom roku.
Navod roditelja da agencija nije ispunila obvezu prema ugovoru o organiziranom putovanju je netočna. Agencija je ispunila sve stavke prema pozivnom natječaju koji je objavila škola, odgovaraju iz agencije Alga Travel te napominju da škola u pozivnom natječaju nije navela kategorizaciju hotela koje zahtijeva. Agencija im je ponudila hotel s tri zvjezdice, a hotel Acharnis Kavallari kategorije 3 superior/4* zadovoljava sve kriterije.
- Ako je u bilo kojoj sobi bilo nedostataka, istog trena soba je promijenjena ili je u sobi uklonjen kvar - kažu u Agenciji, uz tvrdnju da nisu upoznati s navodima roditelja o zdravstvenim posljedicama pojedinih profesora i učenika.
- Agencija nije upoznata ni s jednim navodom. Jedno dijete koje je bilo na povratku s razrednikom u Larisi na hitnoj je reklo da se na putu porezalo, što nema nikakve veze s hotelom u kojem se odsjelo. U maniri dobrog organizatora i odgovornog gospodarstvenika, ako je bilo ikakvih opravdanih nedostataka, snosit ćemo odgovornost i nadoknaditi bilo kakvu štetu ako se ona pokaže opravdanom - poručuju.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....