LIJEPA VIJEST

EU NAM DAJE 40 MILIJUNA EURA ZA MOST Financirat će spoj kopna i Čiova

Most će se financirati iz programa konkurentnosti i kohezije

Četrdeset milijuna eura vrijednost je projekta “Hrvatskih cesta” most kopno - otok Čiovo, koji će u najvećem dijelu financirati Europska unija, i za čiju će gradnju postupak javne nabave krenuti ove jeseni - ekskluzivno doznaje Slobodna Dalmacija.

Osim samoga mosta, koji predstavlja prvu fazu projekta poslanog u Bruxelles, Europska komisija financirat će, u drugoj fazi, i gradnju pristupnih cesta na ceste Trogir - Split i Trogir - Slatine, kao i rekonstrukciju spojne ceste s autocestom A1 preko Planoga.

Most će se financirati iz programa konkurentnosti i kohezije. Prema našim izvorima, aplicirani projekt, koji su izradile “Hrvatske ceste”, koje će biti i nositelj cijelog posla, dobio je u tijelima Europske komisije najviše ocjene. Riječ je o jednom od prvih velikih projekata koji će biti financirani novcem iz europskih fondova u sljedećem financijskom razdoblju koje obuhvaća period od 2014. do 2020. godine.

Pri tome je 2014. godina programiranja, a sve zemlje članice s EU-om moraju do 22. travnja sklopiti partnerske sporazume u okviru kojih se donose operativni programi. Rok za sklapanje operativnih programa je 22. srpnja, nakon čega počinje raspisivanje javnih natječaja za odobrene projekte.

Kako je gradnja mosta, koji bi trebao razriješiti veliki problem stanovnicima Trogira i Čiova, koji tijekom ljetnih mjeseci postaju praktički blokirani zbog ogromnog priljeva automobila, vrlo kvalitetno pripremljena, javni natječaj trebao bi biti raspisan već u rujnu. Ukupno Europska komisija može sudjelovati u financiranju do 80 posto sredstava.

Prema poznatim projektima gradnje, širina mora na mjestu predviđenom za gradnju je 545 metara, a nakon gradnje i uređenja obale bi trebala biti 500 metara. Sam most trebao je, po projektu koji je još 2008. godine izradio Institut građevinarstva Hrvatske, biti dugačak 523 metra, s kolnikom od 7,5 metara i pješačkim i biciklističkim stazama. Trebao bi se podizati po sredini radi mogućnosti prolaska brodova.

Spojna cesta s dalmatinskom magistralom trebala bi biti duga 750 metara, a spojna cesta na čiovskoj strani mosta 1,65 kilometara.

Uskoro prezentacija

Po tom projektu, gradio bi se nekih 800 metara od gradske jezgre Trogira u pravcu Splita. Građevinska je dozvola nedavno mijenjana zbog prigovora konzervatora, kako bi se smanjio “utjecaj” mosta na vizuru grada, odnosno most će biti građen s nešto niže točke. Detaljnu prezentaciju projekta “Hrvatske ceste” trebale bi održati za desetak dana.

- To je lijepa vijest i, ako je istinita, zaista mi ju je drago čuti - rekao nam je Ante Stipčić, gradonačelnik Trogira, koji kaže kako još od “Hrvatskih cesta” nije dobio nikakvu informaciju o ovom projektu.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
18. studeni 2024 01:14