Dvojica poštara, jedan iz Pule i jedan iz Ogulina, u državni će proračun morati uplatiti po dvije tisuće eura kazne nakon što je u njihovim uredima pronađeno čak 450 nedostavljenih pošiljaka za koje je prošao dostavni rok, a oni ih nisu ni pokušali dostaviti.
Aljkavost na području Pule i Ogulina otkrivena je nakon što su poštanski inspektori potkraj kolovoza obavili inspekciju te u Puli pronašli 400, a u Ogulinu 50 nedostavljenih pošiljaka, među kojima pisma koja potpadaju pod univerzalnu uslugu, kao i brojne pismovne pošiljke mase do dva kilograma. Štoviše, za mnoge od njih poštari nisu čak ni negirali da ih nisu ni pokušali dostaviti, iako su inspektorima za to nudili svakojaka obrazloženja koja su ovi na kraju odbacili.
Naime, za dio pošiljaka koje je trebalo dostaviti na području Ogulina iz HP-a su se, vidljivo je u rješenju koje je donijela Regulatorna agencija za mrežne djelatnosti, branili kako za njih uopće nije prošao dostavni rok premda su zaprimljene između 7. i 11., a u uredu zatečene 24. kolovoza.
Pogrešna tumačenja
Tvrdili su, naime, kako su sporna pisma trebala biti dostavljena u naselja za koja je Pošta organizirala "izuzeće od organiziranja obveze uručenja pošiljaka svakog radnog dana" pa je činjenica da su u uredu stajala i do 17 dana prema HP-u bila opravdana, dok se za Pulu tvrdilo kako je dostava problem zbog nedostatka radne snage i nemogućnosti organiziranja dostave, što su naknadno pojasnili Jutarnjem i u službenom odgovoru koji smo primili iz HP-a.
"Na području Pule dostava se povremeno odvijala otežano zbog nedostatka radne snage, velikog rasta broja pošiljaka te povećane fluktuacije radnika. Nedostatak radnika najviše se osjetio tijekom ljetnih mjeseci, odnosno tijekom ljetne sezone. Na području Ogulina dostava je bila privremeno otežana jer su mijenjani nazivi ulica u naseljima, što je dovelo do neusklađenosti s adresama navedenima na pošiljkama.
Napominjemo kako ovakve situacije nisu uobičajene i ukoliko dolazi do problema s dostavom, to nikako nije pravilo, već iznimka. Također, pokrenut je interni stegovni postupak te će odgovorni radnici biti sankcionirani", poručili su iz Hrvatske pošte.
No, iz Rješenja je vidljivo da su inspektori većinu obrazloženja HP-a odbili, posebno ovo o neobavezi dostave svakog radnog dana za pojedina područja, kao što su naselja kod Ogulina – Zagorje, Donje Zagorje, Gornje Zagorje, Ribarići, Dujmić selo i Jasenak.
Naime, inspekcija upozorava kako HP doista ima zakonsko pravo za najviše 10 posto ukupnog broja kućanstava organizirati dostavu univerzalne usluge tako da se ona ne odvija svaki dan, no upozoravaju da je način na koji HP tumači te rokove pogrešan.
Po pravnom tumačenju koje su inspektorima dali iz HP-a, ispada da bi dostavni rok za takve pošiljke bio sedam ili više tjedana umjesto sedam radnih dana, kako je propisano odredbama općih uvjeta za obavljanje univerzalne usluge, što inspektori nisu prihvatili pa su zaključili da je službeni rok i u ovom slučaju ipak prekoračen.
Osporili su i HP-ove tvrdnje kako u slučaju nedostave tri pisma zatečena u Ogulinu "opravdano ne postoji potreba za izricanjem visoke novčane kazne za odgovornu osobu" te ipak odredili da će kazna iznositi četiri tisuće eura, po dvije za svaku odgovornu osobu u dvije HP-ove poslovnice.
Nije prvi put
Zanimljivo, iz rješenja proizlazi kako ovo nije prvi put da inspektori otkrivaju da djelatnici Pošte ne dostavljaju na vrijeme. Naime, u nadzor u kolovozu, pojašnjavaju, otišli su pošto su još u ožujku HP-u naredili da isprave nepravilnosti te "osiguraju svim korisnicima uručenje pisama ubacivanjem u poštanski kovčežić", no ispostavilo se da ih Pošta ipak nije uklonila.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....