Ministarstvo graditeljstva, prostornog uređenja i državne imovine, godinu i osam mjeseci nakon zagrebačkog potresa, planira zaposliti gotovo 170 novih ljudi koji će se baviti rješavanjem problema s neriješenim zahtjevima za obnovu.
Vlada je jučer, naime, prihvatila novu Uredbu o unutarnjem ustrojstvu Ministarstva kojom se okvirni broj izvršitelja s 582 povećava na 751 sistematizirano radno mjesto, odnosno toliko je predviđeno da Ministarstvo ima zaposlenika.
Uz odluke koje Ministarstvo donosi o obnovi, uklanjanju zgrada, gradnju zamjenskih obiteljskih kuća, isplati novčane pomoći za privremenu zaštitu zgrade, novčane pomoći za obnovu odnosno gradnju zamjenske obiteljske kuće, Ministarstvo je određeno i nacionalnim koordinacijskim tijelom provedbe Fonda solidarnosti.
Poznato je da obnova u Zagrebu još nije ni započela, a da se iz Fonda ugovorilo jako malo projekata, pa se s pojačanim kadrovskim rješenjima žele ubrzati procesi i pripremiti i za novac koji će stići za Baniju.
Pojačavanje kapaciteta
"Kako je Ministarstvo do studenoga 2021. zaprimilo preko 14.000 zahtjeva za obnovu, koji se odnose na 12.096 zgrada, nužno je pojačati ljudske resurse na poslovima provedbe obnove", piše u obrazloženju nove Uredbe.
Zbog toga se, uz postojeći Sektor za provođenje mjera ublažavanja posljedica elementarnih nepogoda, osniva i novi Sektor za planiranje ublažavanja posljedica elementarnih nepogoda, u okviru kojeg su ustrojene četiri nove službe i osam novih odjela. I u postojećem Sektoru za provođenje mjera ublažavanja posljedica elementarnih nepogoda došlo je do povećanja broja službi s tri na četiri, a osniva se i devet odjela.
A budući da Hrvatska iz Fonda solidarnosti za zagrebački potres na raspolaganju ima 683,7 milijuna eura, koje treba potrošiti već do 17. lipnja iduće godine, a da je i u Nacionalnom planu oporavka i otpornosti za obnovu nakon potresa predviđeno 5,9 milijardi kuna, nužno je, kažu, pojačati administrativne i ljudske kapacitete i na ovim poslovima.
"Stoga je u okviru Uprave za energetsku učinkovitost u zgradarstvu, projekte i programe EU ustrojen Sektor za provedbu Nacionalnog plana. U ovome Sektoru će se pored provedbe aktivnosti iz Nacionalnog plana koje je ovo Ministarstvo preuzelo kao nacionalno koordinacijsko tijelo, obavljati i poslovi koje je ovo Ministarstvo preuzelo kao nacionalno koordinacijsko tijelo u provedbi Fonda solidarnosti", obrazlaže se u Uredbi.
Zbog toga će se unutar tog Sektora osnovati dvije službe i četiri odjela, a poslovi provedbe aktivnosti iz Nacionalnog plana provodit će se i u dvije postojeće uprave.
Veći opseg poslova
Nadalje, radi povećanja opsega poslova u Upravi za nadzor, žalbe, razvoj informacijskih sustava i digitalizaciju, u Sektoru za nadzor rada nadležnih tijela, žalbe i zastupanje ustrojene su još četiri službe i četiri odjela u odnosu na dosadašnje tri službe.
U Upravi za nadzor, žalbe, razvoj informacijskih sustava i digitalizaciju, radi opsega preuzetih poslova provedbe Fonda solidarnosti, ustrojena je po jedna nova služba u Sektoru za razvoj informacijskog sustava prostornog uređenja i državne imovine i Sektoru za provedbu EU projekata digitalizacije.
Zbog svega ovog, ukupno se povećava broj sektora s dosadašnjih 22 na 25, broj službi s dosadašnjih 56 na 72, te broj odjela s dosadašnjih 34 na 61, a okvirni broj izvršitelja povećava se za 169.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....