‘ZAJEDNO KROZ KRIZU‘

Doznali smo kako će izgledati Vladina kampanja za cijepljenje: ‘Dvije su glavne odrednice‘

Cilj kampanje nije nagovaranje bilo kojeg građanina ili skupine na nekritičko prihvaćanje odluke o cijepljenju, već nešto drugo
Lijevo: ministri Vili Beroš i Davor Božinović; sredina: Andrej Plenković; desno: bedž ”Misli na druge”
 Željko Puhovski/cropix

Kako je doznao Jutarnji list, hrvatska Vlada pokreće široku informativno-edukativnu kampanja nazvanu “Misli na druge – cijepi se”. Cilj je uvjeriti što veći broj građana da se u idućim mjesecima cijepe protiv covida-19.

Autor kampanje je poznati marketinški stručnjak Boris Malešević, koji u ovom slučaju radi pro bono, znači, besplatno. Već su napravljeni bedževi s glavnom porukom, a kampanja će se voditi putem medija, i trajat će mjesecima.

Vladina kampanja se naslanja na zajedničku kampanju EU pod sloganom “Zajedno kroz krizu” i glavnom porukom: “Naprijed ne možemo podijeljeni nego u zajedništvu: s istraživačima, medicinskim osobljem, znanstvenicima, učiteljima, prijateljima i susjedima koji djeluju u pozadini.” Zajednički cilj kampanje u svim zemljama EU je da svatko ispriča svoju priču o solidarnosti, doznaje se od izvora u Vladi.

Kada je riječ o Hrvatskoj, odabran je slogan koji glasi “Misli na druge - cijepi se!”, a namjera je da se u predstojećem razdoblju, građanima pruži što više informacija na temelju kojih će donositi vlastite odluke o cijepljenju ili ne. Razumije se, želja je da se što više ljudi odluči cijepiti.

Zato će se građanima Republike Hrvatske pružiti što više informacija o cjepivu, njegovim svojstvima i učincima, mogućim popratnim pojavama i kontraindikacijama prilikom i poslije cijepljenja, kao i organizaciji i načinima provedbe programa cijepljenja za sve koji se odluče cijepiti. Kako bi vlastitim primjerima pokazali da je cijepljenje bezopasno, nedavno su premijer Andrej Plenković, predsjednik Zoran Milanović i članovi Stožera, najavili kako će to napraviti u javnosti.

Doznaje se da predstojeća kampanja ima dvije glavne odrednice, a to su informiranje i edukaciju te društveni apel, koji treba senzibilizirati društvo na potrebu solidarnosti, empatije i altruizma.

Sloganom “Misli na druge - cijepi se!”, tvrde hrvatske vlasti, nikoga se ne nagovara na cijepljenje, već se apelira na svijest svakog pojedinca o potrebi solidarnosti s drugim članovima zajednice. Međutim, koronavirus je sve ljude osudio na zajedništvo, a dosadašnje poduzete mjere u svijetu pokazuju da moramo misliti jedni na druge.

Neki od apela su “Jedni bez drugih ne možemo, a zajedno ipak možemo pobijediti” i “Virus nas vraća jedne drugima, tamo gdje pripadamo. Svatko od nas dio je zajednice, veće ili manje, ali zajednička budućnost ovisi o svakome od nas!”

Sugovornik Jutarnjeg lista tvrdi kako cilj kampanje nije nagovaranje bilo kojeg građanina ili skupine na nekritičko prihvaćanje odluke o cijepljenju, već ukazati na činjenice da je cijepljenje jedini uspješni način da se u skoroj budućnosti iskorijeni virus covid-19 ili da njegova pojava u budućnosti nema elemente epidemije i da se kretanje zaraze u budućnosti može držati pod kontrolom zdravstvenog sustava kao i neke druge virusne infekcije poput gripe.

Medicinska prednost cijepljenja je neupitna. Svaka punoljetna osoba koja se cijepi protiv covid-19 stječe imunitet od zaraze u doglednoj budućnosti, iako za sada iz objektivnih razloga nema empirijske potvrde o duljini trajanja imuniteta. Osim toga, svaka osoba koja se cijepi prestaje biti mogući izvor ili prijenosnik zaraze za druge osobe s kojima dolazi u kontakt. Pritom je svačije pravo da za sebe donese odluku za koju smatra da je najbolja.

Ipak, skepticima će se poslati poruka da je svaka osoba dio zajednice pa stoga treba razmisliti da li odbijanjem cijepljenja može biti izvor ili prijenosnik zaraze, a time i životne ugroze za druge osobe. “Osobna isključivost može se pokazati vrlo opasnom za druge članove zajednice. Odbijanje cijepljenja je puno slabija brana zarazi u budućnosti od procijepljenosti većine odraslog pučanstva zemlje. Unatoč tome, cijepljenje je dragovoljno i slobodna je odluka svakog građanina”, poruka je iz Vlade u predstojećoj kampanji cijepljenja protiv Covida-19.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
09. svibanj 2024 12:00