ZAGREB - Naravno da banke same donose sve odluke vezane za svoje poslovanje, pa tako i hoće li i koliko naplatiti opomenu dužniku. I pritom se ne moraju nikome opravdavati jer “s klijentom kredite ugovaraju putem pismenih ugovora u kojima su navedene i naknade za opomene”.
No, to nije sve. Banke zadržavaju i pravo na izmjene tarifa naknada, što je sve napisano sitnim slovima.
- Klijent potpisom prihvaća plaćanje svih naknada i troškova sukladno odluci o visini naknada, kao što prihvaća i ostale opće akte banke kojima su regulirani svi odnosi banke i klijenta - objašnjavaju u Hrvatskoj udruzi banaka (HUB).
- Nedavno predstavljena studija pokazuje da je intervencija u prvih pet dana kašnjenja iznimno važna za naplatu kredita jer gotovo 90 posto klijenata plati temeljem takve intervencije. No, to ima svoje troškove - napominju u HUB-u.
Udruga za zaštitu potrošača Potrošački forum iz Osijeka, pak, smatra da banke slanjem opomena i proizvoljno određenim troškovima krše Zakon o obveznim odnosima.
- Tim je zakonom uređeno da banke nisu dužne dodatno opominjati dužnika nakon što mu je dostavljen račun s točno naznačenim dospijećem. Ako dužnik ne plati dug u naznačenom roku, počinju mu teći kamate. Dakle, sve dodatne opomene koje se naplaćuju, nisu propisane Zakonom o obveznim odnosima - istaknula je Mira Brumerček-Lukačević iz udruge Potrošački forum.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....