EPILOG SKANDALA

Direktoru riječkog aerodroma propao plan o dramatičnom dizanju cijena, ali će dobiti nagradu od 221 tisuća eura!?

Primjena cjenika s drastičnim poskupljenjem na kraju je prolongirana do 29. travnja 2025.

Turisti su sami morali vući kofere preko riječkog aerodroma

 Screenshot/Facebook

Nakon nemilih scena na riječkom aerodromu prošle subote, kada su putnici teglili prtljagu do izlazne rampe s parkirališta, zbog dramatično povećanih cijena ulaska i parkiranja autobusa, taxi i shuttle vozila koje prijevoznici odbijaju plaćati, iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, kao i iz uprave Zračne luke Rijeka, odnosno od direktora Tomislava Palalića, Novi list je dobio potvrdu da je primjena novog cjenika već prolongirana do 29. travnja iduće godine, što znači da je na snazi cjenik koji se primjenjivao i prošle godine.

U odnosu na taj cjenik, u novome su cijene bile povećane, u nekim kategorijama i za više od 1.000 posto, što je izazvalo ogorčenje prijevoznika koji su svoje cijene prijevoza formirali na temelju prošlogodišnjeg cjenika.

Priča u javnost

Nakon što je ova priča izašla u javnost, dobili smo i informaciju da je u planu poslovanja za prošlu godinu, koji na ovogodišnjoj Skupštini Zračne luke Rijeka može ili ne mora potvrditi Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture, kao predstavnik Republike Hrvatske koja posjeduje 55 posto vlasničkog udjela i samim time može samostalno donositi odluke, predviđena isplata stimulativne nagrade direktoru Tomislavu Palaliću, u iznosu od čak 221 tisuće eura. Osim toga, u planu poslovanja za ovu godinu, predviđena je isplata nagrade direktoru u iznosu od 44.800 eura.

Iznose nam je potvrdila predsjednica Nadzornog odbora Zračne luke Rijeka Nataša Zrilić, koju smo pitali o ovim razmjerno visokim iznosima, s obzirom na to da riječki aerodrom po broju putnika debelo zaostaje u odnosu na druge jadranske destinacije.

Zrilić ističe kako je riječ o neisplaćenim nagradama, od 2015. godine naovamo, na koje direktor, prema društvenom ugovoru Zračne luke ima pravo, za svaku od godina u kojoj je u određenom postotku premašen planirani financijski rezultat za tu godinu.

– Skupština Zračne luke to može ili ne mora prihvatiti. O tome ćemo više znati kada većinski vlasnik, Republika Hrvatska, sastavi dnevni red skupštine i kad vidimo kako će njihov predstavnik koji čini većinu glasova skupštine, o tome glasati. Potencijalno, direktor može dobiti taj iznos, ali o tome odlučuje većinski vlasnik, rekla je Zrilić, dodajući kako je aerodrom, unatoč skromnom broju putnika, u većini prethodnih godina ostvario pozitivne financijske rezultate, što potencijalno omogućava isplatu nagrade direktoru društva.

Podsjećamo, najveći broj putnika ostvaren je u pretpandemijskoj 2019. godini, s nešto više od 200 tisuća putnika u dolasku i odlasku, dok je lani broj putnika bio 154 tisuće, oko deset tisuća manje nego godinu prije, čime je Rijeka bila jedina zračna luka u Hrvatskoj u kojoj je promet putnika smanjen u odnosu na godinu ranije.

Postizanje dogovora

Upit o isplati nagrade direktoru, kao i o novim cijenama ulaska i parkiranja na Zračnoj luci za prijevoznike uputili smo i Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture, iz kojeg su nam potvrdili da je primjena novog cjenika prolongirana.

– Vjerujemo kako će u nadolazećem periodu biti dovoljno prostora za postizanje dogovora kako bi putnici koji dolaze u Zračnu luku Rijeka mogli imati primjerenu uslugu prijevoza, što je vjerujemo također svima u interesu, kako suvlasnicima tako i cjelokupnom turističkom sektoru, odgovaraju iz Ministarstva koje još uvijek nije imenovalo svog predstavnika u Nadzorni odbor društva.

Na upit o tome odgovaraju kako se »uskoro očekuje i imenovanje predstavnika u Nadzorni odbor«.

Što se tiče nagrade direktoru u stotinama tisuća eura, odgovor je također bio kratak.

– Iznos koji spominjete odnosi se na rezervaciju sredstava za stimulativnu nagradu – dio plaće direktoru u Planu poslovanja društva za 2023. godinu, koji je usvojio Nadzorni odbor i s Planom poslovanja je upoznata Skupština društva. Sjednica Skupštine društva planira se održati do lipnja 2024. godine pa ćemo, o aktima koji će biti predloženi, biti u mogućnosti govoriti kad s istima budemo i upoznati, stoji u odgovoru.

Uprava Zračne luke, odnosno direktor Tomislav Palalić, također je potvrdio kako je odluka o novom cjeniku odgođena do iduće godine, a što se tiče ukrcaja putnika na državnoj cesti ispred rampe na parkiralištu aerodroma, navodi kako će podnijeti odgovarajuće kaznene prijave zbog ugrožavanja sigurnosti putnika, kao i da organizator prijevoza nije platio naknade ni za prošlu godinu.

Privatni interesi

– U svezi situacije tijekom koje su putnici u izoliranoj situaciji hodali od putničke zgrade na Zračnoj luci Rijeka do parkiranih vozila, nepropisno parkiranih na samoj državnoj prometnici DC103, bez ugibališta, ta su vozila bila tamo parkirana po nalogu pravne osobe Katarina Line d.o.o. iz Opatije, iako im ulazak na područje Zračne luke Rijeka d.o.o. nije onemogućen. Činjenica je da je ista situacija organizirana unaprijed i za organizatore nije bilo u interesu da se ne dogodi, jer tada ne bi ispunili medijski prostor kako bi se pritisnulo Zračnu luku da umanji cijene za koje oni drže da nisu primjerene, iako organizator događaja ni prošle godine kada su bile »niže« nije platio iste. O istome događaju je protiv navedenih sudionika događaja podnesena kaznena prijava nadležnim tijelima zbog dovođenja u opasnost putnika i ostalih sudionika u prometu. U korist privatnog kapitala i interesa pojedinih trgovačkih društava poput Katarina Linea i podugovornih prijevoznika svjesno je sigurnost putnika dovedena u neposrednu opasnost, s namjerom. Zar je novac pojedinca važniji od sigurnosti putnika, pa čak i komoditeta ostalih putnika, do te mjere da privatna tvrtka namjerno uzurpira državnu cestu za vlastite potrebe, i to jedinu koja ide do kritične infrastrukture, odnosno aerodroma, pita se Palalić, koji upozorava i da su ugovoreni prijevoznici zakupca u prošloj godini najmanje dva puta verbalno i fizički nasrnuli na djelatnike Zračne luke. Tvrdi i kako je vlasnica Katarina Linea cijelu prošlu godinu naplaćivala prijevoz putnicima s aerodroma i do njega, a da pri tom nije platila naknadu korištenja parkinga.

– Naknadu korištenja parkinga tijekom 2023. godine po tim cijenama nije platila iako je bila upozorena i pozvana u više navrata tijekom 2023. na plaćanje od strane komercijalne službe Zračne luke, smatrajući valjda da je to javna površina, umjesto vlasništvo Zračne luke, pa ona tamo može, eto, što god hoće raditi puneći pritom vlastite džepove, zaključuje Palalić.

Ističe kako Zračna luka s milijun eura godišnje sufinancira dolazak avionskih linija te kako od dionika gospodarstva koji od toga ostvaruju značajne koristi očekuje značajan doprinos u tom dijelu, a od Turističke zajednice promociju na udaljenim destinacijama. Dodaje i kako postoji organizirani prijevoz iz Zračne luke po značajno nižim cijenama od onih koje naplaćuju pojedini prijevoznici.

– Pritom namjeravamo spriječiti svako postupanje interesnih udruga, privatnih obrta, tvrtki i turističkih agencija koje istim tim putnicima namjeravaju inducirati dodatne, ne male troškove prijevoza, uvjeravajući ih pritom da za isto nema alternative i pritom profitirajući nemjerljivo, kaže Palalić.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
03. studeni 2024 17:55