DAMJAN RUDEŽ

Direktor Sunset Sports Media Festivala: ‘Vjerujemo da možemo postati najbolji takav festival na svijetu‘

Face iz sportskog marketinga i šefovi najvećih medijskih kuća ponovno na hrvatskoj obali, od 1. do 3. lipnja u Zadru

Damjan Rudež

 Damir Krajac/Cropix

Prošle godine Peter Schmeichel, Diletta Leotta, Ray Lewis, Justin Edelman, Stephan Espinoza… Ove godine Stephen Jackson, Matt Barnes, Micah Richards, Kate Abdo, svjetska premijera dokumentarca o izgnanstvu Šahtara… Nogometni, košarkaški i NFL prvaci. Predsjednici i predstavnici najvećih televizijskih i producentskih kuća, "face" iz sportskog marketinga i poslovanja. Svi oni i mnogi drugi okupit će se i ovoga lipnja na Sunset Sports Media Festivalu. Ponovno na hrvatskoj obali, od 1. do 3. lipnja u Zadru.

Prošlogodišnje premijerno izdanje imalo je veliki odjek i u Hrvatskoj i u svijetu, a ovogodišnje nam predstavlja direktor Sunset Sports Media Festivala Damjan Rudež…

- Ove je godine još uzbudljivije jer su nam se otvorile još veće mogućnosti. Već nakon prvog izdanja postali smo prepoznatljivi, odmah po završetku imali smo objave na Sports Illustratedu, Bleacher Reportu, ESPN-u. Odjek je bio ogroman, objave sudionika u kojima se spominju Zadar, Hrvatska i festival imale su više od 20 milijuna pregleda na društvenim mrežama, kaže nam u uvidu Rudež, donedavni vrhunski košarkaš, bivši hrvatski reprezentativac s trogodišnjim iskustvom u NBA ligi koji je samo nekoliko mjeseci nakon završetka aktivne karijere krenuo u poslovni svijet sporta…

- Zbog svega toga osjećam veću odgovornost, više nisam ‘rookie‘. Ali užitak je i dalje jednak.

Koliko se sjećamo, i većini gostiju bio je užitak sudjelovati na festivalu…

- Svi, a posebno naši VIP gosti iz Amerike, rekli su nam da se žele vratiti. Pokušat ćemo, jer želimo zadržati određeni krug prijatelja i ambasadora festivala koji će širiti našu priču, ali želimo i nove govornike, otvoriti nove teme. Uoči prvog festivala nismo imali veliki PR, ali nakon njega je slika puno jasnija. Ljudi znaju da se početkom lipnja nešto veliko događa u Zadru, da je Sunset Sports Media Festival jedinstveno mjesto spajanja ljudi iz sportskog eko-sustava. Aktivni i bivši sportaši, ljudi koji vode klubove i saveze, medijske kuće koje produciraju sportski sadržaj… Spajamo sve entitete koji se naslanjaju na sport, a oni pritom razmjenjuju ideje i šire krug poznanstava. Prošlogodišnji festival imao je veliki odjek u svijetu, a dobro je praćen i u Hrvatskoj. Moram posebno zahvaliti Gradu Zadru, Zadarskoj županiji, Turističkoj zajednice grada Zadra i HTZ-u jer su prepoznali bitnost koju projekt ima za promociju Zadra i Hrvatske u svijetu. Popularna talijanska sportska voditeljica Diletta Leotta nosila je lifestyle dio programa, i to je bilo jako dobro prepoznato u Hrvatskoj. Nemamo još potvrdu da će doći i ove godine, ali već sada znamo za niz zvijezda koje dolaze u Zadar.

Možete li ih nabrojati?

- Matt Barnes i Stephen Jackson, NBA prvaci i voditelji najpopularnijeg košarkaškog podcasta ‘All the Smoke‘ koji, osim najpoznatijih košarkaša, ugošćuju i najveće zvijezde poput Willa Smitha, Snoop Dogga… Dolazi nam i direktor marketinga Fibe Frank Leenders, koji će biti na panelu s predstavnicima Eurolige i NBA lige, što će biti jako zanimljivo s obzirom na trenutačne odnose između te tri košarkaške organizacije. Zatim će tu biti i jedan od najboljih svjetskih košarkaških menadžera Miško Ražnatović, a kao šlag na tortu možemo najaviti i dolazak ekipe u ovome trenutku najpopularnije voditeljsko-sportske ekipe kad su u pitanju emisije vezane za nogometnu Ligu prvaka - CBS Sports Golazo. Voditeljica Kate Abdo i bivši nogometaš Manchester Cityja Micah Richards su potvrdili dolazak.

Primjećujemo puno veću zastupljenost košarke nego 2022.?

- Ha-ha, partneri me sada više slušaju. Šalim se… Lani je bio naglasak na nogometu i NFL-u, ali svi znamo kolika je važnost i utjecaj košarke. Svakako bih još spomenuo svjetsku premijeru filma o egzilu Šahtara iz Donecka koji su radili CBS i Paramount+ zbog čega očekujemo i dolazak niza najvećih nogometnih dužnosnika. Imat ćemo i panel o fenomenu e-sporta, tendencijama u modernoj sportskoj produkciji, o olimpizmu, sportskom klađenju… Na jednom od desetak panela koje organiziramo gostovat će nam i Sofa Score, jedna od najvećih domaćih tvrtki iz sportskog poslovanja…

Spomenuli ste oduševljenje gostiju prvog izdanja festivala, što ih se najviše dojmilo…

- S jedne strane, koncept festivala, a to je ležerno druženje umjesto dosadnog korporativnog eventa s excelicama i powerpointima. Teško ćete negdje drugdje čuti predsjednika Showtime Sportsa Stephena Espinozu, inače bivšeg zastupnika Mikea Tysona, kako priča o tome kako je Tysonov tigar ugrizao gosta na jednoj od njegovih zabava. Na temelju tog događaja je nastala ona famozna scena iz filma ‘Mamurluk‘. Naš cilj je bio spojiti dva najveća hrvatska atributa - sport i turizam - i vjerujem da smo u tome uspjeli. Uživali su u našoj obali, moru, hrani, izletima. Neki od gostiju doslovno su plakali na odlasku, nisu htjeli otići, raspitivali su se i gdje im je najbolje kupiti nekretninu u Hrvatskoj. Predsjednik Showtime Sportsa Stephen Espinoza, koji nam i ove godine dolazi, bio je u čudu tijekom izleta na Kornate. ‘I vama je ovo normalno‘, govorio je. Naravno, Hrvatska je zemlja s 1000 otoka, ljeti smo mi na obali. Peter Schmeichel, Ray Lewis, Julian Edelman… svi su bili fascinirani ljepotom naše obale i svi su redom govorili da će se vratiti.

Kako to da ste nakon karijere završili baš u ovom poslu, a ne kao trener ili menadžer, što se češće događa?

- Tomo Ricov i Boris Kovaček, vlasnici agencije Pepermint, s potpredsjednikom CBS Sportsa Peteom Radovichem su me pitali želim li se uključiti u organizaciju festivala, kao netko tko će im pomoći u kreiranju programa. Meni se to učinilo jako zanimljivo jer jedino što sam dotad radio bila je košarka. Skoro cijeli dotadašnji život sam proveo u dvorani, a nikada se nisam vidio kao netko tko će nakon karijere samo sjediti kod kuće. U međuvremenu sam upisao i fakultet, a shvatio sam i da u ovoj ulozi mogu naučiti puno toga o drugoj strani sportskog svijeta u odnosu na onu na kojoj sam bio kroz karijeru. Prepoznao sam da je ovaj festival idealna prilika i za moj razvoj, a zajednički cilj je da Sunset Sports Media Festival za nekoliko godina postane globalni brend, da svi koji imaju veze sa sportskim medijima i poslovnim dijelom sporta znaju da ta tri dana početkom lipnja moraju biti u Zadru ili inače neće biti u toku.

Dakle, želite postati NBA sportskih festivala…

- Sigurno. I vjerujem da možemo postati najbolji ovakav festival na svijetu. Jedan od pokazatelja da smo na dobrom putu jest i to što nam se kao partner projekta pridružio Getty Images, jedna od najvećih svjetskih fotoagencija.

Kada je u pitanju vaš fakultet, zanimljivo je da vas stipendira NBA…

- NBA se fantastično brine za to da se bivši igrači snađu u životu koji slijedi nakon karijere. Nakon tri godine provedene u NBA-u imate prvo neodređenu količinu novca za obrazovanje. Jedino je važno da tu stipendiju iskoristite u razdoblju od maksimalno šest godina nakon posljednje odigrane utakmice. Nije im važno hoće li to biti tečaj kuhanja, lekcije iz kineskog jezika ili neki ozbiljni stručni studij.

image

Damjan Rudež

Davor Pongracic/Cropix/Cropix

U NBA-u ste igrali u Indiani, Minnesoti i Orlandu. Kako je bilo s Larryjem Birdom?

- Sjajno. On je impresivna i jako duhovita osoba iako na djeluje tako jer je stalno namrgođen i pogrbljen. Kao da će se svaki čas izderati na nekoga i kao da mu je dosta svega. Meni je bio super jer mi je puno pomogao da se snađem u klubu, kakva je košarkaška kultura u Indiani. A uživali smo i u neformalnim razgovorima jer nam je stalno prepričavao događaje iz karijere, trash-talkove iz igračkih dana. Voli dobru zafrkanciju, može je podnijeti i na svoj račun iako rijetki imaju hrabrosti njega zafrkavati. Ispod oštre vanjštine Bird je duhovit tip.

Je li Kevin Garnett, vaš suigrač iz Minnesote, veći trash-talker od Birda?

- Uh, teško je to procijeniti. Ali ovo što sam iz prve ruke vidio od Garnetta, on nema granica kada je trash-talk u pitanju. Svejedno mu je sluša li ga jedna osoba ili tisuću ljudi. I meni je bilo neugodno dok sam ga slušao. Udara debelo ispod pojasa, ja se ne usudim ponoviti te stvari. U svakom slučaju, nisu za novine. Vidio sam na suparničkim igračima kako to utječe na njih. S druge strane, kao suigrač je fantastičan, sjajan tip. Po dva, tri sata bi ostajao s nama razgovarati poslije treninga, dijelio nam je poklone, organizirao druženja. Inače, velika je razlika u toj kulturi između NBA i Europe. U NBA računaju na tvoju odgovornost i ostavljaju ti dosta slobode. Primjerice, sletimo u Miami, a igrače već čekaju privatni vozači koji ih voze na tulume, jahte… nema obaveze da svi skupa idu timskim autobusom u hotel, a ti na mobitel dobiješ poruku kad je trening, kada se moraš pojaviti u dvorani.

Nije vas privuklo da odmah nakon karijere počnete raditi u hrvatskoj košarci?

- To mi je svakako želja, ali tko zna što budućnost nosi. Zadovoljan sam ovim projektom, prelaskom iz igračkog u civilni život i kako mi dan izgleda. Uza sve, još i komentiram utakmice na Arena Sportu. Hrvatska košarka mi je kroz reprezentaciju i klubove puno dala, tko zna što bih bez njih napravio i planiram joj vratiti na određeni način.

Kako vidite stanje u našoj košarci?

- Nije tajna da je dosta loše. Radi se o kombinaciji nedostatka novca, slabih rezultata reprezentacije, košarkaška kultura i kult reprezentacije su se izgubili. Stanje je loše, ali ne bih sada želio nekome soliti pamet svojim savjetima.

A kao Zagrepčanin, što kažete na sudbinu Cibone?

- Vidim da ponovno nema plaća, štrajka se. Bio sam kao igrač u takvoj situaciji i teško je to jer se od tebe očekuje da daješ sve od sebe. Zapravo, teško se mogu sjetiti vremena da je u Ciboni bilo drugačije, kao da je ovo ‘novo normalno‘. Nadam se da će grupa investitora iz Indije pokrenuti klub u drugom smjeru, da će grad prepoznati trud kluba u rješavanju dugova. Jaka Cibona svima treba, ona je ovdje najveći košarkaški brend. Nadam se da ćemo uskoro gledati jaku Cibonu iako je iluzorno očekivati da će to ubrzo biti razina Eurolige ili Eurokupa. Nedavno sam bio s kćeri na utakmici i vidio sam kako Zagrepčanima treba malo da se zapale zbog Cibone. Kada ljudi vide da je to zdrava priča, opet će se povezati s klubom.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
19. travanj 2024 08:31