Prvi HR.Weekend, koji se održava u sklopu ovogodišnjeg Weekend Media Festivala od 21. do 24. rujna u Rovinju pod pokroviteljstvom Adris grupe, namijenjen je svim HR profesionalcima, voditeljima ljudskih potencijala, poslodavcima i predstavnicima tvrtki, kao i svima zainteresiranim za razvoj i primjenu inovativnih strategija u upravljanju ljudskim potencijalima. U jeku borbe za kvalitetnim radnicima poslodavci danas moraju pronaći način da se prilagode tržištu, pronađu i zadrže najbolje ljude. Više nego dovoljno je to razloga za pokretanje festivala koja će se baviti ovim problemima, a više o tome saznali smo od Daniela Ackermanna, suorganizatora HR.Weekenda i CEO agencije Degordian.
Koliko puta ste do sada prisustvovali Weekend Media Festivalu i što vas kontinuirano privlači da se vraćate na ovaj događaj?
Na Weekend Media Festivalu bio sam desetak puta. Ono što sigurno znam je to da od kada sam prvi put došao, bez razmišljanja svake godine dolazim! Za mene Weekend podrazumijeva super content, no još važnije super networking, a na kraju i super zabavu.
Ovogodišnje izdanje Weekend Media Festivala donosi inovaciju - prvi put se održava HR.Weekend, festival posvećen ljudskim resursima, a vi ste jedan od organizatora. Kako biste opisali iskustvo prelaska s pozornice predavača na pozornicu organizatora?
Kada se na ovaj festival gleda iz perspektive gosta ili predavača, sve izgleda toliko jednostavno. No iznenadio sam se koliko detalja i kompleksnosti ima u pozadini. Ako zbilja radiš vrhunski event s odličnim programom te popratnim sadržajem, event gdje je svaki detalj besprijekoran, zbilja moraš uložiti mnogo energije i truda.
Kakav je odjek prvog HR.Weekenda?
Ove godine organiziramo prvi put HR.Weekend. Nismo znali što očekivati, ali odaziv je daleko veći od naših očekivanja. I dalje se svaki dan netko prijavljuje tako da ne znamo koliko ljudi će na kraju biti. Ono što me najviše veseli zapravo je koliki trag smo ostavili već prvim događajem. Pa tako čak četiri firme pripremaju velike announcements upravo pred ili na HR.Weekendu.
Možete li navesti 4 projekta koja će biti predstavljena na HR.Weekendu?
Along je all-in-one HR alat za male i srednje tvrtke koji razvija Ars Futura - nagrađivana IT agencija iz Zagreba. To je platforma namijenjena cijelom timu, tj. svim zaposlenicima, a obuhvaća procese od zapošljavanja, preko onboardinga i handbooka, pa sve do praćenja zadovoljstva zaposlenika i 1 na 1 sastanaka. Potom, Zaposlise.hr je inovativna aplikaciju koja će potpuno promijeniti način na koji poslodavci i posloprimci komuniciraju.
Ova aplikacija se ističe brzinom prijava te direktnom, osobnom kontaktu poslodavca i kandidata. Transparentni oglasi, plaće i pogodnosti, video oglasi, video prijave te opcija live chata Zaposlise.hr odgovara na potrebe modernog tržišta rada. Stethoscope, employee satisfaction analytics tool, startup iz hrvatske mijenja ime u Luppu. Stethoscope je nastao kao eksperiment prije godinu dana, no od tada postigao ogroman traction i odaziv tržišta. Stethoscope mijenja ime u Luppu kako bi se još više pripremio za iduće etape razvoja, fokusa i ekspanzije. Nadalje, Degordian je 2021. napravio prvi specijalizirani unit za employer branding koji je kroz dvije godine ozbiljno narastao. Na samom HR.Weekendu, Degordian će predstaviti novi spin-off koji nastaje upravo iz Employer branding unita. Zaposlise, Along i Luppa su upravo lansirani te će, kao i Enstring, biti predstavljeni na HR.Weekendu. Jako sam ponosan na ovo i jedva čekam da svi vidimo što su ove firme pripremile.
Nedavno ste u prostorima Degordiana organizirali HR.MEETUP koji je istraživao temu inkluzije stranih radnika. Možete li podijeliti zaključke panela?
Panel je bio zaista zanimljiv i podijeljeno je baš puno korisnih savjeta i iskustava, a posebno interesantno bilo je čuti dvije različite priče - Victus Grupe koja zapošljava kuhare s Filipina te Rimac Technology kompanije koja zapošljava inženjere i visokoobrazovane zaposlenike diljem svijeta. Ono oko čega su se složili jest da svakako kompanije moraju uložiti više vremena i truda kako bi sve organizirali i pomogli stranim radnicima da se poslože i izvan radnog mjesta. Ozren Tabaković iz Rimac Technologya savjetovao je da se brand poslodavca u inozemstvu najbolje gradi na specijaliziranim sajmovima, a Antea Popović iz Victus Grupe nadodala je da je važno pronaći dobru agenciju za posredovanje kada se zapošljavaju zaposlenici, naročito sa istoka, jer su zakonske regulative zaista stroge i moraju se poznavati u dubinu. Na panelu smo čuli i neke smiješne zgode i nezgode s kojima su se susreli, a diskusija i razgovor se nastavio i nakon panela u jednoj vrlo prijateljskoj atmosferi. Sljedeći meetup održat će se krajem studenoga pa pozivamo sve da nam se pridruže u jačanju i povezivanju HR zajednice.
Kao osnivač tvrtke Degordian, započeli ste svoju poduzetničku priču još kao studenti i ostvarili značajan uspjeh. Što biste savjetovali mladim poduzetnicima i stručnjacima u digitalnom marketingu koji tek počinju svoju karijeru i teže postizanju uspjeha u ovom sektoru?
Moj savjet mladima je uvijek isti - prvo pronađite svoju strast! Nekome je strast marketing, nekom prodaja, nekom slastice. Što god, samo probaj što prije pronaći je. A kada je pronađeš svaki dan čitaj, istražuj i isprobavaj, sve sa ciljem da budeš još bolji u tome. Živimo u svijetu koji nudi bezbrojne mogućnosti. Savjetovao bih im da odaberu ono što vole, budu najbolji u tome i samo nebo im je granica.
Tijekom godina, Degordian se pozicionirao kao priznata agencija u području digitalnog marketinga, a također ste osnovali Bornfight, venture buildera, te razvili Mediatoolkit, media monitoring tool, a od nedavno Luppe - employee satisfaction analytics. Možete li nam otkriti ima li već sada u planu neke nadolazeće projekte ili inicijative u vašem poduzetničkom portfelju?
Najveći projekt trenutno nam je Luppa, bivši Stethoscope. Luppa se jako dobro razvija i raste te traži baš mnogo energije i fokusa. Imamo jako puno ideja kako ga razvijati i mislim da ćemo vidjeti predivne stvari koje ćemo izbacivati kroz iduće mjesece. Osim toga, iz Degordiana smo nedavno lansirali Builtt, development agency, kako bi još više naglasili svoje ecommerce, development i web kompetencije, a uskoro će se i Employer branding spin offati u novu agenciju.
Možete li podijeliti neke primjere uspješnih kampanja ili projekata koje ste nedavno realizirali i što ih čini iznimno uspješnima? Odakle dolaze sve ideje?
Najponosniji sam na naš Luppu iz toliko puno razloga. U jednoj godini, ni od čega smo napravili fenomenalan proizvod koji se već sada pozicionirao kao jedan od najbrže rastućih hrvatskih startupova. Povratne informacije klijenata su odlične i jasno vidimo koliko pomažemo kompanijama da budu uspješnije, no još bitnije da zaposlenici budu sretniji i ispunjeniji.
Kako ocjenjujete trenutno stanje digitalnog marketinga u regiji i globalno i kojim trendovima previđate blistavu budućnost?
Koliko god zadnjih deset godina stalno pričamo o rastu i razvoju digitala i kako tek dolazi zlatno doba – danas je točno tako. Digital je prepun nevjerojatnih potencijala, novih tehnologija i mogućnosti. Danas, više nego ikada jedva čekam iduće godine i vidjeti u kojem smjeru će se sve ovo razviti. Ono što me najviše uzbuđuje je izlazak digitala iz samog marketinga i ulazak u business. Danas digitalni projekti rješavaju probleme marketinga, ali i prodaje, razvoja, HR-a, managementa i postaju neizostavni dio svakog poslovanja.
Kako se tvrtka nosi s pitanjima radne produktivnosti i zadovoljstva zaposlenika te kako se održava ravnoteža između profesionalnog i privatnog života, obzirom na dinamičnost posla? Kolika je zatupljenost rada na daljinu i utječe li on pozitivno ili negativno na produktivnost?
Mi redovito pratimo zadovoljstvo kroz našu Luppu te smo nedavno čak javno transparentno objavili zadovoljstvo naših zaposlenih: satisfaction.degordian.com. Ono čime se zbilja mogu pohvaliti jeste zadovoljstvo tima koje je značajno iznad prosjeka. Budući da smo izgradili Degordian kao kompaniju kojoj su ljudi izuzetno bitni, ovo mi je jako važno priznanje i jako sam sretan i zahvalan da smo dobili takvo povjerenje. U Degordianu držimo visok tempo tako da nam je work-life balance slabiji od drugih dimenzija (kako se vidi na linku), no i dalje u skladu sa tržišnim benchmarcima. Od početka pandemije smo postali iznimno fleksibilni tako da svako može birati kada dolazi u ured, a kada ne. Budući da imamo odlične ljude, tehnologiju i procese, ne vidim nikakvu razliku u produktivnosti u remote vs. in-office radu. Ono u što sam siguran jeste da se nikada ne bih vratio na stari model koji podrazumijeva uvijek rad iz ureda.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....