Gost emisije HTV-a "Tema dana" bio je ministar energetike i zaštite okoliša Tomislav Ćorić. Rekao je kako Hrvatska zastupa tezu da Ina mora ostati integralna kompanija i da se riječka rafinerija dodatno obnovi. Naime, političku scenu užarila je objava memoranduma iz 2018. između Ine i Janafa kojim se omogućuje transport Inine nafte iz Omišlja u mađarske rafinerije te da se hrvatska nafta koja se crpi u naftnim bušotinama u zemlji šalje u mađarske rafinerije, ne u rafinerije Sisak i Rijeka.
- Ina je kao rafinerijska kompanija dugo funkcionirala s dva rafinerijska biznisa, centra. U Rijeci i Sisku. S obzirom da nijedna rafinerija nije poslovala punim kapacitetom. U Sisku je poslovala kapacitetom od 20-30 %, na razini Ine je donesena odluka da se rafinerijski biznis koncentrira na rafineriju u Rijeci dok bi došlo do transformacije biznisa u Sisku, rekao je Tomislav Ćorić.
- Imamo dva subjekta memoranduma koji je potpisan, ja sam bio svjedok. S jedne strane imamo Inu, s druge strane imamo Janaf. Tim memorandumom smo omogućili da se u razdoblju od potpisa tog memoranduma rafinerija u Sisku spoji i da se od nje kreira transportni pravac prema Janafovom skladištu u Sisku. To se godinama nije dogodilo i zato je rafinerija u Sisku bila izolirana. Ona to sad više nije, rekao je Ćorić.
On kaže kako rafinerijski biznis ne može poslovati na kapacitetu od 20-30 % i dugoročna koncentriranost Ine na jedno tržište i mogućnost prodaje naftnih derivata je poslovno opravdana.
- Nedavno smo ušli u fazu vrlo niske cijene nafte. Ako gledamo razdoblje od nekoliko tjedana, onda se postavlja pitanje je li bi tu naftu bilo isplativije sada na razini Siska prerađivati ili dio nafte transportirati prema Rijeci, a dio prodaje prema Mađarskoj. Rafinerija u Rijeci zadovoljava domaće potrebe za naftom što se tiče tržišta kojeg pokriva Ina. Transformacija sisačkih kapaciteta će u narednom razdoblju značiti razvoj bio rafinerijskog biznisa na području Siska, rekao je.
Ćorić ističe kako je Janaf trenutno u hrvatskom vlasništvu i tako će i ostati.
- Janaf je visokoprofitabilna firma zato što je on kao operator transportnog sustava u Hrvatskoj jedini koji je to u mogućnosti napraviti. Janaf daje snagu Hrvatskoj u naftnom biznisu koju treba respektirati, rekao je.
Tomislav Ćorić je rekao kako mu je žao što je njegova indiskretnost u medijima doživljena da netko novinare u Hrvatskoj prati ili prisluškuje.
- O tome nema ni govora. Ja sam tu informaciju kad je bio aktualan izbor članova Uprave Ine dobio. Danas je ta informacija zavladala medijskim prostorom neovisno o mom dijelu odgovora gospodinu Krešiću. U taj odgovor smo ušli s indicijom koja je vrlo jasna u okviru pitanja koje je bilo tako postavljeno. Da sam ja interes Republike Hrvatske pretpostavio nekim drugim interesima. Pa je onda Krešić išao s tezom da je jedan član uprave Ine potpisao taj memorandum i da je taj član ostao članom uprave Ine. Dok su druga dva koja to nisu učinila prestali biti članovi uprave Ine. Ta teza je netočna. U konačnici se ispostavilo da je druga osoba potpisala taj memorandum, rekao je Ćorić za HTV.
Ministar energetike i zaštite okoliša ističe kako će pokušati vratiti Inu u hrvatske ruke.
- Paralelno s tim u posljednjih nekoliko godina činimo sve da se poslovanje Ine optimizira i da Hrvatska kao suvlasnik Ine od toga ima najveću moguću korist, zaključio je Ćorić.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....