Dana 7. svibnja na aerodrom Dubrovnik prvi će put sletjeti Boeing 787-800 poznatiji kao Dreamliner, potvrdio je Jutarnjem listu direktor aerodroma Dubrovnik Roko Tolić.
Riječ je o avionu britanske kompanije Thomson Airwaysa koji će Dreamlinerom povezivati aerodrom Gatwick u Londonu s Dubrovnikom tijekom ljetne sezone, od svibnja do kraja listopada. To je prvi put da će ovaj avion slijetati na jedan od hrvatskih aerodroma. Tim povodom bit će organiziran i svečani doček prvog slijetanja. Kapacitet aviona je 282 sjedala, a raspon krila mu je 60 metara.
Najveći zrakoplov
Za potrebe izlaska putnika planira se parkiranje aviona na aviomost, o čemu se još čeka službena odluka Thomson Airwaysa. Dubrovački aerodrom neće imati nikakvog problema s prihvatom ovog aviona. Dosad su opsluživali i veće zrakoplove iz ove klase, a najveći zrakoplov koji su ikad prihvatili i otpremili bio je Antonov 124 2003. godine.
FOTO Kliknite na sliku za uvećani prikaz
Prema Tolićevim riječima, Dreamliner će na dubrovački aerodrom svakog četvrtka, istog dana će iz drugih pet gradova Velike Britanije slijetati avioni u organizaciji istog turoperatora. Putnici će se potom uputiti u dubrovačku luku i ukrcati na kruzer. Sljedećeg četvrtka vraćaju se natrag. No, kako je riječ o linijskom letu, može se očekivati da pojedini putnici ostanu i nekoliko dana u Dubrovniku, što je dodatni prihod za sam grad. Ovo je prvi ovakav aranžman dubrovačkog aerodroma s Thomson Airwaysom te se procjenjuje da će na taj način u Dubrovnik doći oko 70.000 turista ove sezone. Od šest aviona koji će četvrtkom slijetati iz Velike Britanije u Dubrovnik samo će onaj iz Londona biti Dreamliner. Direktor Tolić tvrdi da je to velika stvar za dubrovački aerodrom i naglašava da su ipak bili iznenađeni kada su dobili najavu da će se let koji traje dva sata obavljati ovim zrakoplovom.
Dreamliner je srednje širokotrupni avion koji ne spada među najveće putničke avione na svijetu, ali se ističe po svojim konstrukcijskim i tehnološkim rješenjima te ga se smatra najvećim tehnološkim dostignućem zrakoplovne industrije nakon supersoničnog Concordea.
Suvremena tehnologija
Avion je gotovo u potpunosti napravljen od ugljičnih kompozita, umjesto aluminija, što je rezultiralo manjom težinom te posljedično smanjenjem potrošnje. Dreamliner ispušta 20 posto manje štetnih čestica, a uštede na održavanju su i 30-ak posto manje, pa je uz manji trošak goriva od oko 20 posto ukupno sniženje troška po putničkoj kabini oko desetak posto. Uz manju potrošnju goriva, avion s punim rezervoarom može prijeći 16.000 kilometara, što je za njegovu konkurenciju nezamislivo.
Iako ga pokreću veliki i teški Rolls-Royceovi motori, avion je 60 posto tiši od običnih aviona. Primjerice, radna temperatura unutar Dreamlinerovih motora jednaka je polovini temperature površine sunca! Veliki naglasak je stavljen na udobnost putnika pa su sjedišta ekonomske klase veća i udobnija, s više prostora za noge, a prolazi između sjedišta su širi. Prozori su 30 posto veći. Zrak je mnogo ugodniji, čišći, manje suh i sa 10 posto više kisika.
Dreamliner ima i suptilnije LED-osvjetljenje koje olakšava promjene vremenske zone. Njegovi konstruktori tvrde da putnici ne mogu dobiti bolest letenja, tzv. jet lag. Naime, vlažnost zraka u kabini je udvostručena i iznosi do 16 posto te je tlak kao na 1800 metara nadmorske visine. Avion posjeduje “prigušivač turbulencije”. Mjerni instrumenti ubrzanja u “nosu” aviona registriraju iznenadno propadanje aviona te se propadanje od, recimo, tri metra svodi na jedan metar. Nijedan drugi avion na svijetu nije opremljen ovom tehnologijom.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....