Radnici austrijske tvrtke Strabag na Pelješcu danas su uspješno probili tunel Debeli brijeg dužine 2.467 metara. Objekt se nalazi na drugoj dionici pristupne ceste Pelješkom mostu i jedan je od najkompleksnijih objekata na ovoj prometnici. Radovi na probijanju tunela započeli su 7. travnja ove godine a tvrtka Strabag završila ih je 74 dana prije roka koji je bio postavljen za 28. veljače iduće godine.
Na probijanju tunela u prosjeku je dnevno radilo 100 ljudi uz pridržavanje svih epidemioloških mjera, a ukupno je iskopano 113.959 kubnih metara materijala.
- Za nas u Hrvatskim cestama ovo je velika stvar i jedan u nizu bitnih događaja i pobjeda u trci s vremenom koju svakodnevno vodimo zajedno s izvođačima i nadzorom. Često govorimo o Pelješkom mostu pa građani možda nisu svjesni koliko je zahtjevan ovaj dio priče preko samog poluotoka, a samo ovaj tunel koji je danas probijen je peti najduži tunel u Hrvatskoj. Usprkos svim izazovima, od trajanja samog javnog nadmetanja do dobro poznatih komplikacija s pandemijom, mi smo na putu da maksimalno smanjimo odstupanje u rokovima između završetka mosta i ove dionice. Čestitam svima i vjerujem da ćemo zadržati ovaj tempo jer pravo svjetlo na kraju tunela će biti tek kad ova, izrazito zahtjevna i bitna dionica bude gotova, kazao je predsjednik uprave Hrvatskih cesta Josip Škorić.
Ovaj tunel rađen je prema novoj austrijskoj tunelskoj metodi (NATM) koja uključuje najsuvremenije inženjerske i tehnološke trendove, a pored glavne tunelske cijevi ima i jednu servisnu s kojom je povezana kroz devet pješačkih i dva poprečna prolaza za interventna vozila.
- Današnje probijanje tunela čini nam veliko zadovoljstvo jer smo s radovima počeli u jeku lockdowna početkom travnja i uspješno se suočili sa svim izazovima koje je donijela pandemija te ostvarili zacrtane ciljeve daleko prije roka. Realizacija iskopa i proboja ovog tunela bila je posebna, ne samo zbog važnosti koju cijeli projekt ima za prometnu povezanost Hrvatske, već i zbog svih dodatnih napora koje smo uložili u organizaciju nesmetanog rada gradilišta u novonastalim okolnostima. Čestitam svim kolegama koji su dio ove uspješne priče i vjerujem kako ćemo s istim uspjehom nastaviti daljnju izgradnju“, rekao je Veljko Nižetić, direktor tvrtke Strabag d.o.o.
Zajednica ponuditelja Strabag AG i Strabag d.o.o. izvodi radove na drugoj fazi izgradnje pristupnih cesta ukupne duljine 12,04 kilometra, koja obuhvaća dionicu od mjesta Duboka do Pelješkog mosta dugu 2.140 metara sa kopnene strane i dionicu od mosta do mjesta Zaradeže na Pelješcu dugu 9.898 metara.
Uz tunel Debeli brijeg, izvodi se i Tunel Kamenice dužine 499 metara na kojem su već počeli radovi na miniranju, Vijadukt Doli dužine 156 metara, Most Dumanja jaruga I dužine 488 metara te Most Dumanja jaruga II dužine 80 metara. Drugi dio ceste od Zaradežda do mjesta Doli gradi grčka tvrtka Avax. Izgradnja mosta Pelješac trebala bi biti završena u kolovozu sljedeće godine, a nova cesta preko Pelješca bi trebala biti završena početkom 2022. godine.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....