GUBE STRPLJENJE

BROJ NEZADOVOLJNIH GOSTIJU OPASNO RASTE: ŠTO TURISTIMA U HRVATSKOJ NAJVIŠE SMETA Ovo su najiritantnije stvari s kojima se susreću na Jadranu

 
 Tom Dubravec / Ilustracija / CROPIX

Da ćemo s naglim rastom turističkoga prometa ipak izgubiti na kvaliteti turističke usluge, odavno se moglo pretpostaviti. No da će nam svake godine za 2,5 posto rasti postotak gostiju koji su na odmoru u Hrvatskoj nečim bili nezadovoljni, to je već podatak koji bi svakog ozbiljnog turističkog analitičara u zemlji morao zabrinuti. Jer prema relevantnim istraživanjima Instituta za turizam, pokazalo se kako je u tri godine postotak nezadovoljnih gostiju nekim od elemenata usluge u Hrvatskoj porastao za velikih osam posto, piše Slobodna Dalmacija.

Tako je čak 36 posto naših gostiju tijekom svojeg odmora u Hrvatskoj nešto jako zasmetalo, dok njih 64 posto nije smetalo baš ništa. Kad se zna da je postotak takvih apsolutno zadovoljnih posjetitelja Hrvatske 2014. godine bio 72 posto, jasno je odakle zabrinutost za našu uslugu.

Jer matematika pokazuje kako je godišnje čak šest milijuna turista u Hrvatskoj nečim bilo nezadovoljno, odnosno svakom trećem našem gostu nešto je smetalo, imao je neugodnosti i bio je nezadovoljan ponajprije u destinaciji i lokalnom prostoru u koji su stigli.

Promet i smeće

I prije ovogodišnjeg prometnog kolapsa u pojedinim dijelovima sezone, čak 16 posto naših gostiju smetale su prometne gužve u turističkim mjestima, pa se može očekivati kako će nakon ljeta 2018. godine taj postotak sigurno još rasti. Neprimjereno odloženo smeće i neugodni mirisi koje isto izaziva bili su razlog nezadovoljstva kod 13 posto naših gostiju, koliko ih je bilo nezadovoljno i gužvama na plažama.

Za one koji olako procjenjuju da ne treba gledati baš svaki detalj i da gosti ne moraju biti baš svime zadovoljni, valja reći kako su ti loše ocijenjeni elementi upravo oni koji dominantno oblikuju našu turističku ponudu. Naime, kad 85 posto turista dolazi u Hrvatsku cestovnim prijevozom na odmor, a prometne gužve su na prvom mjestu njihova nezadovoljstva, onda takve opaske imaju potpuno drugačiju težinu. Turistička mjesta, za razliku od suvremene autoceste, nisu infrastrukturno dorasla tolikom lokalnom prometu.

I tu nastaje nered, nezadovoljstvo izazvano manjkom parkirališta, prometnim zastojima u gradovima i na prilazima turističkim mjestima, ali to rastuće nezadovoljstvo naših gostiju nije bitno utjecalo na to da se lokalne uprave time ozbiljno pozabave, piše Slobodna Dalmacija.

Isto tako, našim posjetiteljima su i dalje kao glavni motivi dolaska odmor i opuštanje te uživanje u prirodnim ljepotama i čistome okolišu. E sad, kako u te motive dolaska u Hrvatsku ukomponirati njihovo rastuće nezadovoljstvo (13 posto) smećem i smradom koji se iz njega širi te bukom koja smeta svakom devetom našem gostu?

Osjetljivi postotci

- Činjenica je da su anketirani gosti zadovoljni većinom elemenata ponude i usluge koja im se nudi u Hrvatskoj, odnosno 16 od 33 elementa zadovoljstva dobila su odlične ocjene, tako da zadovoljstvo gostiju, ukupno gledano, raste. Ali raste i broj onih kojima, uz to zadovoljstvo, sve više smetaju određene stvari i imaju neka neugodna iskustva u Hrvatskoj. Dok je stupanj njihova zadovoljstva znatno veći od tih neugoda, dobro je. No ako prijeđemo granicu na način da gostima negativna iskustva prevladaju, dobit ćemo nezadovoljne goste - objašnjava Zrinka Marušić iz Instituta za turizam, jedna od autorica istraživanja zadovoljstva gostiju našom turističkom ponudom i uslugom.

- Treba uzeti u obzir i činjenicu da nam dolaze sve zahtjevniji gosti, koji su izbirljiviji i kritičniji prema našoj ponudi, a uz to ih je i značajno više posljednjih godina, pa su sve to razlozi zbog kojih raste i broj elemenata koji im smetaju dok se odmaraju u Hrvatskoj - objašnjava Marušić, a piše Slobodna Dalmacija.

No koliko smo daleko od toga da izgubimo strpljenje gostiju koji nam još uvijek daju najviše ocjene za ljepotu prirode, ljubaznost osoblja u smještajnom objektu i osobnu sigurnost, nitko se ne usudi prognozirati. Tek, 2018. godina na nizu je primjera već pokazala da brojnost, masovnost i službena statistika o stalnom rastu ne znače uvijek dobru sezonu i zadovoljne goste.

Najbolje ocjene ljepoti prirode

Najbolje ocijenjeni elementi ponude Hrvatske su ljepota prirode i krajolika, ljubaznost osoblja u smještajnom objektu, osobna sigurnost, pogodnost za provođenje obiteljskog odmora i ugođaj.

Gosti su manje zadovoljni gostoljubivošću, gastronomskom ponudom, vrijednošću za novac, bogatstvom sportskih sadržaja, kulturnih manifestacija i mogućnosti za kupnju. Najmanje su zadovoljni programima i osmišljavanjem slobodnog vremena u Hrvatskoj kad pada kiša.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
02. studeni 2024 10:21