BLAŽENKA DIVJAK

Bivša ministrica komentirala testiranje osnovaca i srednjoškolaca: ‘Zakašnjelo i traljavo...‘

Originalna ideja i mjere koje se provode u drugim državama su vrijedne, ali kod nas su trebale biti uvedene znatno ranije, kaže Divjak

Blaženka Divjak (lijevo)

 CROPIX

Mjeru dobrovoljnog testiranja osnovaca i srednjoškolaca, u cilju smanjenja broja samoizolacija, komentirala je bivša ministrica znanosti i obrazovanja, Blaženka Divjak. Uvođenje mjere, za koju još nije poznato kada će krenuti, nazvala je zakašnjelom i traljavo osmišljenom akcijom.

Njezin status objavljen na Facebooku prenosimo u cijelosti:

'Uvođenje mjere dobrovoljnog testiranja učenika kod kuće, osim što je zakašnjelo, uvodi se s toliko konfuznim i nedorečenim uputama da će imati vrlo mali pozitivni učinak na zaustavljanje širenja pandemije.

Originalna ideja i mjere koje se provode u drugim državama su vrijedne, ali kod nas su trebale biti uvedene znatno ranije i po jasnim pravilima.

Dobrovoljno testiranje provode roditelji kod kuće i rezultate upisuju u neku knjižicu. Zavidna razina kvalitete prikupljanja i pouzdanosti informacija. Pri tome se ističe da su roditelji partneri u tom "projektu" i da nadležna ministarstva imaju puno povjerenje u roditelje.

Opet nije jasno tko će odlučiti i na temelju kojih kriterija o mjeri samoizolacije ili prelasku na nastavu na daljinu.

Nadalje, mjera se provodi parcijalno, samo za učenike, ne uključuje vrtićku djecu i studente, koji također provode vrijeme zajedno zatvorenim prostorima, ali s još većim gustoćom po raspoloživim kvadratima i međusobnom interakcijom. Čak se niti ne analiziraju podaci o broju zaražene vrtićke djece i studenata, a odluka o testiranju, samoizolacijama i korištenju potvrda (za studente) se spušta na najniže moguće razine odlučivanja.

U ovoj zakašnjeloj i traljavo pripremljenoj akciji će se u sljedećih nekoliko mjeseci potrošiti značajna financijska sredstva bez bitnog učinka, a za njih bi se mogla, primjerice, izgraditi jedna nova škola za 300-400 učenika ili obnoviti nekoliko dotrajalih.

Postoje naravno dobri primjeri kako se testiranja učenika provode u školama. Uvele su ih neke europske zemlje, pa se moglo prepisati što su one napravile, jer tu je prepisivanje dozvoljeno. Ovako izgleda kao da je u ovoj teškoj situaciji bitno stvoriti privid da se nešto radi', napisala je na Facebooku bivša ministrica znanosti i obrazovanja, Blaženka Divjak .

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
07. studeni 2024 00:06