PILOTI BILI 'FIT TO FLY'

BIJELI ŠTRAJK? Avion Croatia Airlinesa iz Berlina poletio bez putnika, stjuardese tvrdile da su nesposobne za let

Croatia Airlines mora isplatiti 250 eura po putniku, a tom iznosu treba dodati i štetu uslijed povrata karte ili drukčije organizacije prijevoza
 Ranko Šuvar/CROPIX

Umjesto da ukrcaju putnike u Berlinu i odvezu ih u Dubrovnik, kabinsko osoblje Airbusa Croatia Airlinesa proglasilo se nesposobnim za let pa se avion prazan vratio u Hrvatsku, a putnike je sutradan doveo Lufthansin avion, javlja Dubrovački vjesnik.

Stjuardese Croatia Airlinesa izjavile su, naime, da su zbog turbulencija usljed nevremena 5. srpnja pretrpjele šok te nisu sposobne za let.

Budući da let nije ukinut zbog utjecaja više sile, nego je samo odgođen, Croatia Airlines mora isplatiti 250 eura po putniku kao tzv. denied boarding compensation (DBC). Tom iznosu treba dodati i štetu uslijed povrata karte ili drukčije organizacije prijevoza, a te troškove neće platiti putnici, nego naš nacionalni avioprijevoznik.

Iako u nacionalnoj aviokopaniji još uvijek nisu utvrdili ukupni iznos štete, sigurno je da će ona biti pozamašna.

Voditeljica Ureda za odnose s javnošću Croatia Airlinesa Ksenija Žlof potvrdila je događaj na letu OU 434 Dubrovnik – Berlin:

- Zrakoplov je poletio iz Dubrovnika u 20,20 sati i u 22,17 sati sigurno sletio u berlinsku zračnu luku, ali je slijetanje bilo praćeno turbulencijama. Nakon slijetanja, počelo je jače nevrijeme, što potkrepljuje i podatak da je aerodrom neko vrijeme bio zatvoren za polijetanje i slijetanje svih zrakoplova, ali mu je kasnije radno vrijeme produženo - ističe se u odgovoru te dodaje:

- Poslije slijetanja u Berlin kapetan zrakoplova Croatia Airlinesa je razgovarao s članovima kabinskog osoblja koje je ocijenilo da nije spremno odraditi povratni let, odnosno da se ne osjećaju 'fit to fly'. Kategorija fit to fly sasvim je subjektivna i ovisi o mnogo elemenata, primjerice o razini akumuliranoga umora ili stresa (kako poslovnoga tako i privatnoga). Prema nacionalnom Pravilniku o radnom vremenu članova posade, usklađenom s pravnim aktima EU, odgovornost članova posade zrakoplova regulirana je člankom 6 u kojemu stoji i da je član posade dužan prijaviti ako se ne osjeća sposobnim za letenje. Upravo to su učinile četiri stjuardese s leta OU 434, a piloti su ocijenili da su oni i dalje fit to fly, odnosno da se osjećaju sposobnima nastaviti letenje, što su i učinili. Nakon konzultacija pilota i stjuardesa te koordinacije s Operativnim centrom Croatia Airlinesa odlučeno je da piloti prelete prazan avion za Dubrovnik, kako bi ga se što prije moglo staviti u redoviti promet. Naglašavamo da na povratnom letu iz Berlina u Dubrovnik ni piloti ni zrakoplov ni u jednom trenutku nisu bili ugroženi, jer je nevrijeme prošlo. Ali, u zrakoplov se na povratnom letu nisu mogli ukrcati putnici, jer nije bilo kabinskog osoblja. Stjuardese su prevezene u hotel na odmor te su se vratile u Zagreb 6. srpnja u večernjim satima. Putnici koji su 5. srpnja ostali u Berlinu, jer povratni let nije mogao biti odrađen, prevezeni su sljedećeg dana Lufthansinim letom iz Berlina u Frankfurt te potom letom Croatia Airlinesa iz Frankfurta u Dubrovnik - ističu iz spomenutog Ureda aviokompanije koja se ispričala putnicima zbog neugodnosti na tom letu, piše Dubrovački vjesnik.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
13. studeni 2024 12:12