VOZILI GA NA SASTANAK

Banožić vojnim avionom letio s mora u Zagreb, MORH: ‘Sve je po zakonu, a i jeftinije nego helikopter‘

Banožić je prvo 12. kolovoza letio iz Zemunika za Zagreb, istog dana iz Zagreba u Zemunik, a potom 18. kolovoza od Zemunika do Zagreba

Ilustrativna fotografija; u krugu: Mario Banožić

 Niksa Stipanicev/Cropix; Tomislav Kristo/Cropix

Ministar obrane Mario Banožić ovog ljeta tri je puta letio vojnim avionom Pilatus PC-9 kojeg Hrvatsko ratno zrakoplovstvo koristi za obuku svojih pilota te za izviđanje tijekom požarne sezone i u operacijama traganja i spašavanje, potvrđeno je Jutarnjem listu u Ministarstvu obrane.

Prema odgovoru Ministarstva obrane, Banožić je prvi put Pilatusom letio iz baze u Zemuniku u Zagreb na sastanak sa premijerom i umirovljenim zapovjednicima te visokim čanicima koji su sudjelovali u operaciji „Bljesak“.

Riječ je o sastanku koji se održao 12. kolovoza u Banskim dvorima na kojem su predstavnici Vlade umirovljene generale upoznali sa zamolnicom vlasti BiH o provođenju istrage o ratnim zločinima tijekom operacije „Bljesak“.

Nakon sastanka ministar Banožić vojnim se avionom vratio u Zemunik. S obzirom da riječ o tjednu nakon proslave vojne operacije 'Oluja', očito je riječ o razdoblju kada su članovi Vlade na kolektivnom godišnjem odmoru te je ministar na ovaj način s godišnjeg odmora otputovao na izvanredan sastanak i vratio se natrag.

Sljedeći let bio je na poziv Hrvatskog ratnog zrakoplovstva u sklopu uvježbavanja pilota na ruti od Zemunika do Zagreba, nakon službenog boravka u Zemuniku i sastanka sa zapovjednicima HRZ-a vezano uz protupožarnu sezonu, tvrde u Ministarstvu obrane.

Prema službenom priopćenju na stranicama MORH-a, ministar Banožić je 18. kolovoza bio u radnom posjetu vojarni "Pukovnik Mirko Vukušić" u Zemuniku zajedno sa zamjenikom načelnika Glavnog stožera generalom Sinišom Jurkovićem kako bi se "upoznao sa stanjem, postignućima i prioritetnim zadaćama Hrvatskog ratnog zrakoplovstva" te sa aktivnostima u sklopu protupožarne sezone.

Dakle, taj let se dogodio šest dana nakon povratnog leta Zemunik-Zagreb-Zemunik.

U Ministarstvu obrane tvrde kako je zapovjedništvo HRZ-a iskoristilo posjet ministra vojnoj bazi te su ga pozvali na let Pilatusom u sklopu uvježbavanja pilota na ruti od Zemunika do Zagreba.

Ovo, naravno, nije prvi puta da ministri obrane lete vojnim avionima. Poznato je da je bivša ministrica Željka Antunović 2003. godine letjela u MIG-u 21, dok je bivši ministar obrane Damir Krstičević u Minessoti letio u američkom borbenom avionu F-16.

Svi ministrovi letovi, naglašavaju u MORH-u, "realizirani su u sklopu planirane obuke pilota 392. eskadrile aviona 93. krila Hrvatskog ratnog zrakoplovstva te bi se oni odvili i bez prisustva ministra".

Također ističu kako je "ministar prije leta prošao potrebnu pripremu za let i bio je adekvatno opremljen. Sve navedeno u skladu je s Pravilnikom o letenju vojnih zrakoplova članak 54. stavku 3., prema kojem letenje vojnim zrakoplovima iznimno može biti odobreno i drugim osobama koje nisu osposobljene za letenje na određenom tipu vojnog zrakoplova, a te osobe ne smatraju se članovima posade zrakoplova".

U službenom odgovoru se ističe kako je "sat leta Pilatusom PC-9 deseterostruko jeftiniji od sata leta helikopterom, a usto je bila ljetna sezona i helikopteri su bili angažirani na gašenju požara i za hitne medicinske prijevoze" čime se aludira na korištenje vojnog helikoptera za putovanje predsjednika Milanovića.

Banožić je upravo zbog konstantnog korištenja vojnog transportnog helikoptera prozivao predsjednika Milanovića te od inspektorata obrane zatražio inspekcijski nalaz zapovjedi koje je za korištenje vojnih resursa za potrebe predsjednika Milanovića zapovijedio načelnik Glavnog stožera admiral Robert Hranj.

Milanović je odgovarajući na pitanje o korištenju vojnog helikoptera pojasnio: „Tko leti, vrijedi, tko vrijedi, leti, tko ne leti, ne vrijedi" pa dodao: "Kad ste kupili avion, avioni moraju letjeti 200 sati godišnje, a letjet će 100 sati godišnje. Lete s gorivom koje se troši, jedina je razlika što u taj avion, ako nije dvosjed, ne možete staviti nikoga. Helikopter mora letjeti 100 sati godišnje i ne leti. Letio sam helikopterom na Hvar 2-3 puta u državnu rezidenciju, je li to privatno? Ili sam trebao sletjeti na krov svoje kuće u Krku, tamo provesti praznike, a osiguranje spavati pod borovima?".

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. studeni 2024 16:15