ZAGREB - Predsjednik Stranke rada i solidarnosti Milan Bandić u utorak se usprotivio prijedlogu izmjena Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi jer osobi bez pedagoških kompetencija omogućava da pri zapošljavanju bude u prednosti pred učiteljem.
Bandić je posebno apelirao na ministricu znanosti i obrazovanja Blaženku Divjak da odustane od tog "suludog prijedloga" jer će time pomoći svima, a najviše hrvatskim učiteljima.
"Ne znam zašto ovako degradira hrvatskog učitelja, ali znam da ćemo mi u Klubu Stranke rada i solidarnosti poduzeti sve što je u našoj moći da zaštitimo hrvatsku školu, djecu i učitelje", poručio je Bandić s konferencije za novinare.
Bandić je optužio Divjak da je nakon provedene javne rasprave i e-savjetovanja "pod krinkom godišnjih odmora" ubacila u prijedlog zakona novi članak koji u nepovoljni položaj stavlja učitelja razredne nastave s pojačanim studijem određenih nastavnih predmeta, poput nastave matematike, stranih jezika, likovnog odgoja ili informatike za učenike osnovne škole, od 5. do 8. razreda.
Posebno je upozorio da se izmjenama u članku 105. omogućuje da se na mjesto učitelja prioritetno zapošljava osoba koja nije učitelj, nego je završila neki drugi studij.
"Svaka čast drugim studijima, ali ako se taj prijedlog usvoji osoba bez pedagoških kompetencija bit će u prednosti pri zapošljavanju u osnovnoj školi pred učiteljem s pedagoškim kompetencijama", naglasio je Bandić.
Najavio je da će zbog toga uputiti Vladi amandman koji će, uvjeren je, premijer Andrej Plenković prihvatiti, a ako se to ne dogodi onda će u Saboru glasovati protiv takvog prijedloga.
Ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak u utorak je odbacila prozivke zagrebačkog gradonačelnika Milana Bandića zbog izmjena i dopuna Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi poručivši da je, nogometnim riječnikom, u zaleđu te naglasivši da se izmjenama uvodi red te da se one ne odnose na učitelje koji rade kao predmetni nastavnici.
"Gradonačelnik je nogometnim rječnikom rečeno, opet u ofsajdu, odnosno zaleđu. Naime, učitelji razredne nastave kada rade kao predmetni učitelji za, na primjer matematiku, nemaju jednake ulazne kompetencije kao oni koji su završili, na primjer, matematiku na PMF-u. Naime, oni su tijekom studija imali tri do šest puta manje predmeta struke. Ipak, na učitelje koji rade kao predmetni nastavnici, a završili su razrednu nastavu, ova promjena nema nikakvoga utjecaja. A za buduće natječaje uspostavljamo prioritete, odnosno uvodi se red”, poručila je Divjak u odgovoru na ocjene čelnika stranke Bandić Milan 365 - Stranke rada i solidarnosti.
Bandić, pak, tvrdi da se u konačnom prijedlogu izmjena i dopuna zakona osobi bez pedagoških kompetencija omogućava da bude u prednosti za zapošljavanje u osnovnoj školi pred učiteljem s pedagoškim kompetencijama, kao i da se u nepovoljni položaj stavlja učitelja razredne nastave s pojačanim studijem određenih nastavnih predmeta, poput nastave matematike, stranih jezika, likovnog odgoja ili informatike za učenike osnovne škole, od 5. do 8. razreda.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....