ZAMJENA IDENTITETA

Aljkavosti u HT-u: 'Meni šalju njezine, a njoj moje račune! I tako već 6 mjeseci'

Nikad se nisu upoznale, žive na dva kraja Hrvatske, čak 340 kilometara jedna od druge, i jedino ih povezuje to što se obje zovu Marija Kalogjera
 Davor Pongračić/CROPIX

ZAGREB - Nikad se nisu upoznale, žive na dva kraja Hrvatske, 340 kilometara jedna od druge, i jedino ih povezuje to što se obje zovu Marija Kalogjera.

No, činjenica da postoje “čak” dvije pretplatnice našeg najvećeg telekoma s tim (prez)imenom bila je dovoljna nekom uređaju ili čovjeku u toj korporaciji da proteklo ljeto i ove jeseni toliko zapetlja njihove račune da u početku nisu shvaćale ni što se događa, a zatim ta površnost mjesecima nije ispravljena, iako su obje to više puta tražile.

Jedna od dviju protagonistica ove priče živi u Karlovcu. U travnju joj je preminuo suprug pa je podnijela zahtjev za prijenos telefonskog broja s muževa imena na svoje, ponajprije zato da bi se izbjegle birokratske zabune. Rečeno joj je da to može ostvariti tek donošenjem odgovarajućih dokumenata s ostavinske rasprave, što je i učinila, a dotad je nastavila plaćati račune koji su stizali na pokojnikovo ime.

Drugačiji račun

Potom joj, međutim, nije došao račun za srpanj, a zatim ni za kolovoz.

Više se puta obratila HT-u gdje su jednom prigodom, rekavši joj da je u pitanju pogreška u njihovu sustavu obrade podataka, fotokopirali i njenu osobnu iskaznicu, onu stariju na kojoj je i JMBG, ali ipak su je sljedeći dan zvali da im kaže svoj matični broj (i to JMBG, a ne OIB), što ju je kao znak šeprtljavosti dodatno zabrinulo.

Ipak, činilo se da se stvari normaliziraju kada je ovaj mjesec dobila račun za rujan, na iznos od 30 kuna, uz obavijest o preplati 22 kune.

No, za nekoliko dana stigao je novi račun, drukčiji od svih koje je dosad primala. Omotnica je bila adresirana na drugu Mariju Kalogjeru, za koju je tada prvi put čula i koja živi u Blatu na Korčuli.

U omotnici je bio račun za kolovoz, uz obavijest da je prethodni podmiren trajnim nalogom u Splitskoj banci, račun na 170 kuna bez navedenoga telefonskog broja na koji se odnosi. Ta je omotnica bila stavljena u drugu omotnicu, također HT-ovu, na kojoj je rukom bila napisana adresa karlovačke gospođe Kalogjere i takva joj je dostavljena.

Bezuspješne žalbe

A korčulanska gospođa Kalogjera dotad je prolazila vlastita objašnjavanja s HT-om jer su njoj dolazili računi za broj njene karlovačke imenjakinje i ti su iznosi redovito “skidani” s njezina tekućeg računa. Zbog toga je nakon niza neuspješnih prosvjeda opozvala trajni nalog. Bez rezultata je ostao i posjet HT-u u Veloj Luci, pa se nastavila usmeno i pismeno obraćati centrali u Zagrebu. Ovih dana dobila je obavijest o preplati 385 kuna, ali kako je prema njenoj evidenciji podmirila tuđe račune za tri mjeseca, od lipnja do kolovoza, a njena imenjakinja vlastiti za lipanj, čini se da su račun za karlovački broj za lipanj dobile i platile - obje.

T-HT priznao grešku i ispričao se, ali ne nudi ni malu odštetu

Na naš upit odjel za odnose s javnošću T-HT-a izvijestio je kako je “tijekom realizacije zahtjeva korisnice iz Karlovca za prijenos pretplatničkog odnosa uz promjenu imena u naslovu pretplatnika došlo do greške zbog koje su računi namijenjeni korisnici u Karlovcu stizali na adresu korisnice u Korčuli”, te da je “po primljenom pismenom prigovoru napravljena detaljna provjera i izvršena korekcija spornih računa”, uz “kontaktiranje obiju korisnica i ispriku zbog eventualnih neugodnosti”, te najavu da će im biti poslano “i pisano pojašnjenje”.

Taj bi ishod bio i sretniji da se slijedilo bolje običaje Zapada, odakle je i najveći naš telekom. Tamo se npr. jelo presporo dostavljeno cateringom ne plaća. A ovdje se korisnicama uz ispriku moglo ponuditi simboličnu odštetu, npr. oprost nekog od ovih računa. Jer, da se radilo o njihovoj pogrešci, plaćale bi HT-u uvećane iznose.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
26. travanj 2024 01:43