OMOGUĆAVA INA

EKSTREMNA ŠKOLA SIGURNE VOŽNJE U autu sa psihologinjom i vozačicom koja je loše spavala i želi voziti u štiklama: 'Evo zašto Ivana nije smjela u auto'

Prema podacima MUP-a, prošle je godine u 259 prometnih nesreća poginulo 307 Hrvata, odnosno 73 na milijun stanovnika. Prosjek EU je gotovo za 50 posto manji – u prometnim nesrećama lani je poginulo 50 ljudi na milijun stanovnika.

Vodeći uzrok nesreća sa smrtnim posljedicama u Hrvatskoj je prevelika ili neprilagođena brzina, omiljeni porok mnogih vozača. "Brza vožnja za neke ljude, neke karaktere, neke osobnosti predstavlja uzbuđenje i poticaj i skloni su riskantnom ponašanju", analizira psiholog Boris Blažinić.

Kako voziti sigurno? Saznajte u našoj 'Ekstremnoj školi sigurne vožnje' u kojoj neki od najbržih hrvatskih vozača iz prve ruke objašnjavaju zašto treba stalno biti na oprezu i koliko je zahtjevno dobro voziti.

Najuspješniji hrvatski automobilist Niko Pulić odveo nas je na Grobnik, jedino mjesto u Hrvatskoj gdje se može voziti bez ograničenje brzine, i pokazao kojih se sve pravila treba držati u vožnji. Čak i u unatoč dugom profesionalnom iskustvu u brzim automobilima, Pulić je uvijek oprezan. Baš kao i najbrži hrvatski policajac Boro Mateša, bivši član Kobri koji danas vozi reli utrke za policiju. Autosportom se počeo baviti 1992., a iako je, kako kaže, već dva puta automobilom obišao zemaljsku kuglu, u automobilu se uvijek strogo pridržava pravila sigurne vožnje.

Najrizičnija skupina vozača su neiskusni i mladi vozači do 24. godine, koji zbog nerazvijenih kognitivnih kapaciteta ne procjenjuju dobro rizike u prometu. Ljiljana Mikuš, pročelnica sekcije za prometnu psihologiju Hrvatskog psihološkog društva, pokazala je s kolegicom psihologinjom Ivanom Sušanj pod kojim sve okolnostima mladi vozači nikada ne smiju sjesti u auto.

"Vozačima, a posebno mladima, savjetovao bih da razmišljaju o sebi, o drugima i o svojim obiteljima", kaže Robert Čujić, pripadnik mobilne jedinice prometne policije 'Kobre'.

____________________________

INA proizvodi visokokvalitetna benzinska i dizelska goriva u skladu s Uredbom o kvaliteti tekućih naftnih goriva koja je usklađena s europskim direktivama i normama. Inina najnovija Class Plus goriva imaju dokazano povoljan učinak na motore s unutarnjim izgaranjem, uklanjaju naslage i štite od korozije dijelove motora automobila.

____________________________

Prilog je napravljen u produkciji Native Ad Studija Hanza Medije i Ine, u skladu s najvišim profesionalnim standardima Jutarnjeg

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
05. studeni 2024 06:26