Odgovornost HAC ONC-a, tvrtke Hrvatskih autocesta za održavanje i naplatu, za tešku prometnu nesreću na vijaduktu Krpani u kojoj su poginule tri osobe neupitna je. Samo je pitanje do koje razine seže odgovornost zaposlenih u toj tvrtki, tvrde istražitelji koji su dva dana radili na uzrocima nesreće u kojoj su poginule tri, a ozljeđeno je 17 osoba.
Kako doznajemo, ophodar koji je u subotu ujutro bio dežuran u svojoj je izjavi naveo da je preko vijadukta Krpani prošao u 5.55 sati i da je kolnik bio suh te da je tom dionicom prošao brzinom 90 kilometara na sat. Sedamnaest minuta kasnije na istom tom mjestu letjeli su automobili, rušili se kamioni.
Prema dostupnim podacima na kolniku je bila kora leda debela oko jedan i pol centimetar. Naši policijski izvori ne mogu sa sigurnošću kazati koliko je led bio debeo jer je tijekom očevida temperatura zraka porasla i led se počeo topiti. No, zvuči nevjerovatno da se tako debela kora leda stvorila u tako kratkom vremenu. Ovu izjavu ophodara pobija i izjava jednog od sudionika nesreće koji je istom dionicom prošao sat vremena ranije i tvrdi kako je već tada na vijaduktu bilo leda.
Naši sugovornici navode kako se mostovi i vijadukti potpuno drugačije tretiraju u odnosu na ostatak prometnice. Za odluku o posipanju ovih objekata najvažniji je podatak o vlažnosti zraka dok je informacija o temperaturi zraka manje važna. Ukoliko je vlaga velika, vijadukt se odmah šprica posebnom smjesom kemikalije i soli. Naime, zbog strujanja hladnog zraka ispod vijadukta može doći do brzog smrzavanja ceste.
Podatke o vlažnosti zraka u Tehničkoj jedinici Sveti Rok, nadležnoj za taj dio dionice autoceste, trebali su dobiti s meteo stanice u tunelu Krpani. No, ona ne radi: prema jednim izvorima dvije godine, a prema drugim šest dana. Stoga su korišteni podaci s meteo postaje na čvoru Gornja Ploča. Ti su podaci prema službenim izvješćima “približno isti kao na tunelu Krpani”.
Osim meteo stanice već godinu pol dana nije zamijenjena konstrukcija info portala kod vijadukta Krpani koju je srušio je vozač češkog autobusa. Portal do danas nije popravljen, a dio konstrukcije i dalje leži pored ceste.
Putem tog portala vozači su se obavještavali o stanju na autocesti.
Sugovornici nam tvrde kako to je pokazatelj potpune neorganiziranosti i neznanja koje trenutno vlada u tvrtki te da bi ova nesreća mogla biti razlog za smjenu uprave HAC ONC-a.
Meteo stanica treba slati 10 parametara
- Smještena u ograđenom prostoru u tunelu Krpani
- Kontrolira desetak parametara na izlazu iz tunela koje mjere senzori ugrađeni u kolnik (temperatura, količina vode) i iznad zemlje (temperatura zraka, vlaga, vidljivost, vjetar...)
- Treba uključiti “alert” u kontrolnom centru odakle se šalju ophodnje i posipači soli
- Nije u funkciji oko dvije godine
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....