U ponedjeljak poslijepodne procurila je snimka stravične nesreće koja se u nedjelju dogodila u tunelu Sv. Ilija.
U frontalnom sudaru je poginula jedna osoba, dok je druga teško ozlijeđena i prevezena u splitski KBC. Prema neslužbenim informacijama, u nesreći je život izgubio 24-godišnji T.L., dok je teške ozljede zadobio novoimenovani papinski nuncij u Obali Bjelokosti mons. Ante Jozić.
Mons. Ante Jozić nalazi se na Jedinici intenzivnog liječenja splitskog KBC-a, ima teške ozljede prsnog koša, trbuha, ruku i nogu. Odmah po dolasku u bolnicu operiran je, nakon čega je smješten u JIL, priključen na respirator (umjetna ventilacija) te ga, kako doznajemo, očekuju daljnji operativni zahvati.
Ravnatelj splitskog KBC-a Julije Meštrović Hini je kazao da mu je, nakon operacije, stanje stabilizirano, ali i dalje kritično.
Iz snimke je vidljivo kako je vozač BMW-a izgubio kontrolu nad svojim vozilom, prešao na suprotni prometni trak i frontalno se sudario s Citroenom.
Snimku stravične nesreće pogledajte niže! Upozoravamo da snimka sadrži uznemirujući sadržaj
Vještak: 'Ulazi u tunel su karakteristični s aspekta sigurnosti'
Nalaz i mišljenje o uzrocima stravične nesreće u tunelu Sv. Ilija napravit će dipl.ing. Stanko Smodlaka, stalni sudski vještak za strojeve, cestovni promet i motorna vozila koji je bio na očevidu u nedjelju navečer, piše Slobodna Dalmacija.
Smodlaka nije želio govoriti o detaljima vezano za konkretnu nesreću dok ne napravi svoj posao do kraja, ali je pojasnio koji je najčešći uzrok proklizavanja vozila u tunelu dok vani pada kiša.
- Ulazi u tunel su karakteristični s aspekta sigurnosti. Naime, vozila na svojim gumama donesu vlagu koja se izmiješa sa slojem prašine na kolniku. Tako se napravi klizavi “film” na asfaltu koji kiša ne ispire pošto se radi o zatvorenom prostoru – pojašnjava vještak.
Kada ga pitamo o divljoj vožnji u tunelima i izostanku reakcije nadležnih, Stanko Smodlaka kaže kako se stvari ne mogu pojednostaviti do te mjere da se očekuju reakcije na temelju samih snimki.
- Vožnja u tunelima se permanentno nadzire kamerama Hrvatskih cesta, ali na snimkama je ponekad nemoguće procijeniti o kojoj se brzini radi. Stoga se samo prekoračenje brzine može utvrditi tek posebnom dodatnom tehnologijom da bi se moglo vidjeti radi li se o prekršaju - izjavio je Smodlaka za Slobodnu Dalmaciju.
DORH objavio detalje o nesreći
O nesreći u tunelu u ponedjeljak se oglasilo i Županijsko državno odvjetništvo u Splitu.
U nastavku prenosimo priopćenje u cijelosti.
Dežurni zamjenik općinskog državnog odvjetnika u Splitu je, u suradnji s policijskim službenicima Policijske uprave splitsko-dalmatinske, Policijske postaje Makarska, i stalnim sudskom vještakom za cestovni promet, 7. travnja 2019. obavio očevid prometne nesreće koja se dogodila u 18,11 sati u tunelu Sveti Ilija na cesti D-76.
Prema dosad utvrđenom, prometna nesreća dogodila se na način da je vozač (1994.) upravljao osobnim vozilom marke BMW iz smjera Makarske u smjeru Imotskog i u jednom je trenutku svojim osobnim vozilom prešao na suprotni kolnički trak kojim se kretalo osobno vozilo marke Citroen C4 kojim je upravljao vozač (1967.) iz smjera Imotskog u smjeru Makarske.
Vozilima Hitne medicinske pomoći vozači su prevezeni u Klinički bolnički centar Split gdje je vozač osobnog vozila marke BMW preminuo u 20,30 sati, dok je vozač osobnog vozila Citroen C4 zadobio teške i po život opasne ozljede te se nalazi u Jedinici intenzivnog liječenja KBC-a Split.
Dežurni zamjenik općinskog državnog odvjetnika u Splitu izdao je usmeni nalog za izuzimanje krvi i urina od sudionika ove prometne nesreće te je uz to određena obdukcija mrtvog tijela vozača. Na mjestu događaja tunel je pod video nadzorom te je nakon izvršenog uvida u snimku video zapis predan policijskim službenicima Policijske postaje Makarska.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....