SPLIT - Bivši direktor HŽ-a Ivica Medak i savjetnik u tvrtki "Intrade" Jozo Bazina su po mišljenju splitskog Županijskog suda odgovorni za željezničku nesreću u Rudinama kod Kaštela, u kojoj je u srpnju 2009. poginulo šest, a ozlijeđeno 55 putnika, jer je zbog njihovih propusta tzv. podni retardant ubrzao vlak koji je trebao zakočiti.
Obrazlažući presudu za najveću željezničku nesreću u samostalnoj Hrvatskoj predsjednik sudskog vijeća Damir Romac kazao je da je Medak nepravomoćno osuđen na četiri godine kao odgovorna, a Bazina na tri godine kao stručna osoba. - Nisu prethodno provjerili podni retardant zbog kojeg vlak nije kočio već ubrzao - rekao je Romac.
IVAN MEDAK: 'Poštovani barba Luka, još ništa od posla u HŽ-u koji ste mi obećali'
Preostala trojica optuženika - direktor tvrtke "Intrade" Ivan Tomašković, šef protupožarne zaštite HŽ-a u Splitu Drago Rogulj i vatrogasac DVD- a Stružac Branko Tišljar - oslobođeni su krivnje.
Sudac je pojasnio da su Tomašković i Tišljar oslobođeni zbog nedostatka dokaza, dok je za Roguljevo oslobađanje bila presudna njegova prijava mjerodavnima o onome što se događalo na "robelu", pružnom vozilu koje je prošlo nedugo nakon nesreće nagibnog vlaka.
Od petorice optuženih samo su Medak i Rogulj nazočili izricanju presude, javlja Slobodna Dalmacija.
Medak je ostao vidno šokiran i odbio svaki komentar. S druge strane, Drago Rogulj je poručio da je pravda pobijedila i istina izišla na vidjelo. Ipak je još dodao:
- Meni i obitelji su životi upropašteni!
(Na fotografiji: Ivan Medak i Drago Rogulj Jakov Prkić / CROPIX)
Suđenje je počelo u siječnju 2011. od kada je sudac Damir Romac saslušao članove obitelji stradalih te brojne druge svjedoke među kojima i vještake Centra za forenzička ispitivanja "Ivan Vučetić" iz Zagreba.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....