Istodobno s policijskom istragom o uzrocima smrti poznatog irskog vozača relija Craiga Breena (33), koji je poginuo u četvrtak u 12.40 sati u automobilskoj nesreći u Loboru kod Zlatara u Hrvatskom zagorju na treningu uoči natjecanja WRC Croatia Rally, traje i istraga Međunarodne automobilističke federacije (FIA) kako bi se ovakve iznimno rijetke nesreće sa smrtnim ishodom možda ubuduće izbjegle.
Trebat će razmišljati i o poziciji gledatelja. U ovom slučaju radilo se o trening-vožnji pa nije bilo gledatelja, ali morat će se gledati kako zaštititi i njih i pozivati ih na oprez.
Istraživat će se sigurnost vozača u automobilima, sustav za vezivanje, ali i sami automobili.
Vrhunski vozač
Craig Breen je bio vrhunski vozač, jedan od onih koji se svojom vještinom i znanjem probio do samog vrha. Vozač koji je sa strašću pristupao reliju.
Dovoljno je bilo pročitati njegove izjave nakon završenih brzinaca, u kojima je bilo smijeha, suza, žaljenja i veselja, u kojima je iskreno iznosio svoje dojmove i stavove, gotovo u jednom dahu govori nam Viliam Prodan, hrvatski reli vozač, koji je i sam 2021. u pripremama za nastup na hrvatskoj WRC utrci za pripreme koristio istu dionicu na kojoj je Breen u četvrtak izgubio život.
- U sklopu priprema za Croatia Rally 2021., sa suvozačem Zoranom Raštegorcem odradio sam jedan dan testiranja na dionici između Starog Golubovca i Lobora. Izabrali smo tu dionicu jer odlično prezentira sve ono što vozače čeka na brzinskim ispitima relija.
Na tim testiranjima obično ne idem punim gasom. Tvornički vozači svemu pristupaju na višoj razini, pa i testiranjima. I tada je bio kišni dan i cesta je bila mokra i skliska.
No unatoč oprezu, doslovno u posljednjem prolasku završili smo u travi pokraj ceste. Auto je bio neznatno oštećen, ali sve je prošlo praktično bez posljedica. Nažalost, to se u ovom slučaju nije dogodilo - ističe Prodan, koji ove godine neće nastupiti na WRC utrci u Hrvatskoj, ali je, poput većine poklonika relija, uključen u organizaciju.
- Nisam upoznat sa svim pojedinostima oko nesreće u kojoj je poginuo Breen, ali prema onom što sam saznao, bio je to nevjerojatan splet nesretnih okolnosti. Da nije bilo tog drva koje je probilo vjetrobran i usmrtilo ga na mjestu, vjerojatno bi i njegovo izlijetanje završilo tek s nešto posla za mehaničare na razbijenom prednjem dijelu automobila. Siguran sam da su organizatori hrvatskog relija sve odradili onako kako treba - uvjeren je Prodan.
Hyundai koji je Breen vozio ima više od 60 metara cijevi od kojih je načinjen sigurnosni kavez.
U središnjem dijelu on je načinjen od dvostrukog reda cijevi, i na aktualnim WRC automobilima kavez je praktično nosivi dio konstrukcije automobila.
Nesreću u kojoj je Breen izgubio život sigurno će pomno proučiti tehničari FIA-e. Breenov automobil policija je odvezla na očevid. Nakon obdukcije tijelo će biti prevezeno u Irsku, a tehničke detalje oko ispraćaja organizirat će Hyundai i irsko veleposlanstvo u Zagrebu. Otkazivanja natjecanja neće biti.
Vještačenje
Na mjestu tragedije na kojem je stradao omiljeni irski as, uz cestu između Starog Golubovca i Lobora, upaljeni su lampaši. Mjesto nesreće ni na trenutak nije prazno. Stalno pristižu grupice ljudi, stoje u tišini ne obazirući se na kišu koja uporno pada, ali nije izbrisala tragove guma na mjestu gdje su Breen i njegov suvozač James Fulton u svojem Hyundaiju izletjeli s ceste i udarili u drvenu ogradu.
Goran Husinec, dipl. ing., stalni sudski vještak za cestovni promet, tehniku i procjenu motornih vozila i plovila, komentirao je nesreću koja se dogodila u Loboru. - Treba provesti vještačenje da bi se ustanovilo je li staza bila osigurana na odgovarajući i propisani način, ali to ćemo vidjeti tek kad nadležna tijela provedu sve istražne radnje. Nema tako dobre organizacije i tako dobrog osiguranja da se nesretni slučaj ne bi mogao dogoditi i to nitko ne može predvidjeti - izjavio je prometni vještak.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....