- Silina naleta Nissana X-traila na Volkswagen Polo nije bila velika. To se ne može usporediti, primjerice, s naletom Čačićeva Chryslera na Škodu nesretnih Mađara. Oštećenja na Nissanu govore da je Matavulj vozio najviše 40 km/h brže od Pola. Međutim, i blaži nalet u stražnji kraj dovoljan je da se destabiliziraju oba automobila - objašnjava Goran Husinec, stalni sudski vještak za vozila. U karijeri je vještačio stotine automobila nakon nesreća i zaključuje da u sudarima najčešće smrtno stradavaju upravo usnule osobe.
- Muskulatura usnulih ljudi je potpuno opuštena pa njihovo tijelo i nakon manjih udaraca leti po kabini i često završi izvan vozila. U slučaju Dolores Lambaše, koja je bila sitna i lagana, to je još izvjesnije, upravo zbog male mese tijela.
Zbunjuje podatak, koji se mogao čuti, da je nesretna glumica bila vezana sigurnosnim pojasom. Ne znam na temelju čega su policajci tako rano to zaključili. Naime, ako je kopča pojasa i bila uložena u utičnicu, to ne garantira da je suvozačica bila vezana. Mnogi, naime, ostavljaju pojas uključen kako bi ‘utišali’ zvuk upozorenja, a sjede na pojasu. Tek će se vještačenjem pojasa utvrditi ima li na njemu tragova tkanine koji bi ostali kod takvih valikih sila kao što je provlačenje tijela ispod njega uslijed udarca. Osobno, u to mogu teško povjerovati, kao i u teoriju da je Dolores izletjela kroz stražnje staklo - kaže Husinec.
Svoje tvrdnje pokrepljuje novinskom fotografijom na kojoj se jasno vidi kako ispuhani suvozačev zračni jastuk visi između prednjeg desnog nosača krova i smrskanog vjetrobranskog stakla. To ukazuje na to da je nešto izvuklo zračni jastuk izvan kabine, a staklo je kasnije u prevrtanju opet pritisnuto uz gumenu brtvu i nosač krova.
Na drugoj fotografiji vidi se da je suvozačko sjedalo polegnuto, a to potvrđuje informaciju da je Dolores ležala i drijemala u trenutku nesreće. Matavuljev SUV Nissan X-trail u tom se obliku proizvodio od 2001. do 2007. godine i smatraju ga čvrstim vozilom, što se pokazalo i u ovom slučaju.
- Potrgani su plastični dijelovi, a većina oštećenja nastala je tijekom prevrtanja nakon slijetanja u odvodni kanal. Pretpostavljam da je suvozačica ispala iz auta nakon slijetanja s kolnika - zaključuje Husinec.
Gdje je nalaz Matavuljeva alkotesta?
Jučer se iz Policijske uprave brodsko-posavske nije mogao dobiti podatak o rezultatima alkotestiranja uzorka krvi vozača Stojana Matavulja (52). Glasnogovornica Kata Nuić upućuje novinare na DORH u Slavonskom Brodu.
- Policija je obavila svoj dio posla, kako s uzimanjem uzoraka krvi sudionika nesreće, tako i s rezultatima očevida i podnošenjem kaznene prijave. Rok prispijeća rezultata alkotesta i sve drugo sada ovisi o državnom odvjetniku - rekla je Nuić.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....