Dašak francuskog šika stigao je onkraj jednoga od najljepših zagrebačkih trgova, onaj Maršala Tita. Ivana Omazić (40), najuspješnija Hrvatica u svijetu visoke mode, nakon studija dizajna u Milanu te rada za modne kuće Romeo Gigli, Jil Sander, Prada, Miu Miu, Celine i Maison Martin Margiela sa svoje pariške adrese vratila se privremeno u rodni Zagreb, gdje je pokrenula svoju novu modnu marku - Adrian - s motivima iz naše etnografske baštine.
Cjelokupnu proizvodnju provjerila je danas posrnulim divovima moćne tekstilne industrije bivše države pod rukovodstvom spomenutog predsjednika te tako možda dala smjernicu plodne suradnje na zadovoljstvo svih strana: modne kreatorice i tvornica čiji zajednički know-how rezultira kolekcijama odnosno odjevnim komadima što će biti predmetima želja u našim ormarima.
Već po ulasku u zgradu gdje se nalazi njen showroom i ured vidi se kako je interijer svježe uređen pod paskom osobe rafinirana ukusa koja polaže pažnju na detalje: uz hodnik prebojan u skladu s poviješću starogradnje, s nekoliko istaka u drugim tonovima te zanimljivo postavljenim zrcalima, stubama se stiže do jednako estetski nepretenciozno lijepog sjedišta Adriana. Na vratima nas pozdravlja krasan crni labrador, a suradnica modne kreatorice provodi kroz prostorije gdje vlada opuštena radna atmosfera, do glavne, velike i svijetle sobe: zdesna, na vješalicama, aktualna kolekcija kao dobrodošao podsjetnik na temu o kojoj govorimo, nasred vanjskog zida prozor na ulicu s kojega puca inspirativan pogled na HNK i slijeva, na koncu, naša sugovornica u, vidi se na prvi pogled, jednome od odjevnih komada iz aktualne kolekcije Adrian. Sama svoja manekenka, ponosna i entuzijastična na kolekciju koju potpisuje - nema bolje garancije za vjeru u to što radi, potvrđuje u razgovoru ugodnom uz caffe au lait, a cjelokupan dojam je baš onako francuski, iz uvoda, tres chic.
Na početku, zanimalo nas je kakva to osobita draž, satisfakcija, zadovoljština, vodi ljude koji postignu respektabilnu karijeru u inozemstvu da se vrate kući, pa pokažu svu raskoš svog iskustva i uspjeha?
- Ne mogu odgovoriti generalno, već iz osobnog kuta. Sad sam negdje na polovici svog profesionalnog puta, s navršenih 40 u najboljim godinama, kažu. Ovo mi je osobito drag projekt, koji sam željela realizirati iz više razloga. Kao prvo, imamo izuzetno bogatu kulturnu i etnološku baštinu te prekrasnu zemlju što privlači sve više turista kojima je lijepo ponuditi nešto samo naše, autentično. S druge strane, zaključila sam iz svog poslovnog života kako bih iz emocionalnih razloga željela napraviti nešto u Hrvatskoj. Nadam se da ćemo opstati i nastaviti; duboko vjerujem kako je ovo samo prvi korak. Ovo je moj osobni projekt koji ću voditi paralelno s onima u inozemstvu, zaista specifičan i tematski.
Govorimo o kolekciji Adrian, koja se, u oko mjesec dana otkako je na tržištu, već može nabaviti u, već bi se moglo reći, mreži odabranih prodavaonica u centru zemlje i duž obale: u Zagrebu i Dubrovniku, na Hvaru i Korčuli, u Splitu i Zadru, na Malom Lošinju, u Puli i Rovinju.
Ima li ambicija za izvoz?
- Još ne znam iako smo već imali upit iz Italije. Po nekim modnim standardima, s kolekcijom smo krenuli dosta kasno. Trebalo je vremena da je postavimo jer napravili smo sve potpuno sami, bez partnera i investitora. Rekla sam si, ‘ajmo napraviti ovu, kako je međusobno zovemo, ‘nultu kolekciju’ i vidjeti što će od toga biti. Krenuli smo s tri dućana, nakon samo mjesec dana broj lokacija narastao je na 12 i još ih se javlja, što me čini presretnom jer znači da se stvar zahuktava, no ne bih htjela ni da idemo brže od svojih mogućnosti jer smo mali ured koji se sam financira. Korak po korak, nek’ se čitava priča realizira prirodno, dok mi, po planu, već radimo na sljedećoj kolekciji - oprezna u svojim ambicijama, kazuje dizajnerica. Potvrđuje kako je decentna tunika zagasite bordo boje koju nosi iz kolekcije Adrian, koju “listamo” pogledom: dominantne su tu još plava i bijela. Trikolor nacionalne nam zastave, no mirnijih, takoreći “hladnih” tonova. Za sve koji nisu na našem mjestu, da na licu mjesta pogledaju sami: što ona predstavlja, tj. kako bi je predstavila?
- Riječ je o tzv. lakoj ženskoj konfekciji od izrazito finog pamučnog muslina u šivanom konfekcijskom dijelu, koji je što krojevima, što dezenima, naša interpretacija etnografske baštine iz cijele Hrvatske, što znači da nismo zaboravili ni jednu regiju. Drugi dio su majice od žerseja, djelomično ručno printan tehnikom woodblock: svaki komad koji smo tako napravili je unikat, a drugi dio su tiskane majice, kao tipičan turistički suvenir načinjen na sasvim drugi način, s ručnim crtežom, pričom, s dušom.
Nasumičan pregled trgovina u kojima se kolekcija može naći ostavlja utisak kako je riječ o ekskluzivnim mjestima za kupnju odjeće “s potpisom”, što bi značilo visokog cjenovnog ranga. Ivana Omazić demantira nas, govoreći u prilog visoke kvalitete svoje lake konfekcije, naspram cijena pristupačnih kupcima srednje dubine džepa.
- I meni i cijelom našem timu stalo je da Adrian bude vrhunske kvalitete u izradi i materijalima, pa tako imamo tehnička rješenja s točno zadanim brojem šavova po centimetru i gumbima od australske sedefne školjke. Hoću reći kako je sve po najboljim standardima, a cijene se kreću od 195 kuna, koliko stoji najpovoljnija, printana potkošulja, do najskuplje, plisirane haljine kakvu nosim, koja je 1195 kuna u maloprodaji. Mislim kako je to pristupačno, to mi je bio i cilj. Iako bi mi, s obzirom na iskustvo, bilo daleko lakše napraviti skuplji proizvod. Ali, doista smo se potrudili, uz angažman stručnjaka, da napravimo optimalan omjer maksimalne kvalitete i pristupačnih cijena.
Kakva je povratna informacija dosad o profilu kupaca? Jesu li to modni sladokusci kojima je poznat njen potpis ili slučajni namjernici, koji se jednostavno zaljube u komad “robe” i - kupe?
- Na našim web stranicama adriancroatia.com te facebook profilu Adrian Croatia dobivamo mahom pohvale, s najčešćim pitanjem gdje se odjeća može kupiti. Uz muške majice, jedinim proizvodom koji imamo za ‘jači’ spol, drago nam je kad saznajemo kako komade iz Adriana kupuju žene svih dobi i proporcija. Uz strance, s dolaskom u špicu turističke sezone, zadovoljstvo nam je čuti kako su naši kupci i lokalno stanovništvo, koje prepoznaje dragu im etnoinspiraciju sašivenu u nosive, moderne komade - priča nam, priznajući kako ne zna koliko kupcima znači njeno ime. No, nadodaje, u jedno je sigurna: zavidne reference iz 20-godišnjeg profesionalnog CV-ja znače mnogo u smislu poslovnog iskustva.
(...)
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....