NEVJEROJATNA STVORENJA

Istraživanje dna oceana otkrilo 20 potencijalno novih vrsta životinja: ‘Ove podmorske planine vrve životom‘

Naišli su i na dosad nepoznato ‘brdo‘ visoko više od tri kilometra, koja ima izrazito ‘živahan ekosustav‘

Ilustracija

Sascha Winter/panthermedia/profimedia

Jasno je kako o podmorju našeg planeta ne znamo baš previše, pa ne čudi činjenica da su znanstvenici nedavno otkrili čak 20-ak potencijalno novih vrsta životinja u samo jednom istraživanju grebena Nazca, podvodne planine koja je oko 1500 kilometara udaljena od obale Čilea.

Snimili su prava mala čuda: sifonofore Bathyphysa, Bathyphysa siphonophors (ili, kako je popularno nazvat leteće špageti čudovište), posebnu vrstu hobotnice, zvijezde, rakove... Sva ta stvorenja živjela su u koraljnom vrtu koji je velik kao tri teniska terena i, što je zanimljivo, onečišćenja na njega nisu imala ni najmanjeg utjecanja.

Znanstvenik Tomer Ketteri sa Schmidt Ocean Institutea u priopćenju za javnost istaknuo je kako je ovo bila njihova treća ekspedicija u regiji i da su istražili oko 25 podvodnih planina.

- Naša otkrića naglašavaju izuzetnu raznolikost ovih ekosustava, dok istovremeno otkrivaju praznine u našem razumijevanju načina na koji su ekosustavi podmorskih planina međusobno povezani. Nadamo se da će podaci prikupljeni ovim ekspedicijama pomoći u informiranju budućih politika, koje je očuvati ove netaknute okoliše za buduće generacije - napisao je u priopćenju, prenosi LAD BIble.

Do sada se mislilo da na tom području živi oko 1019 vrsta, a sad je utvrđeno da ih je najmanje 1300. Profesor Alex David Rogers, znanstveni direktor programa Ocean Census objasnio je da su ove podmorske planine pune vrsta koje nisu pronađene na drugim mjestima.

Jyotika Virmani, izvršna direktorica Schmidt Ocean Institutea, dodala je kako su rezultati čudesni.

- Otkriće nove podmorske planine visoke više od tri kilometra, što je gotovo četiri puta više od Burj Khalife, koja ima izrazito živahan ekosustav je vreoma uzbudljivo. Samo 26 posto morskog dna mapirano je u ovoj visokoj razlučivosti i svaka ekspedicija u tom području otkriva nam još malo dosad nepoznatog morskog dna i života na našem planetu - istaknula je.

21. rujan 2024 06:20