POŠTO DRES?

Bundesligaški dres vrijedi više od engleskog

Rezultatska neizvjesnost i komfor koji privlači gledatelje u Njemačkoj mamac su i za silne sponzorske milijune

ZAGREB - Osim po popunjenosti tribina na prvenstvenim utakmicama, Bundesliga predvodi europski nogomet i po zaradi od reklama na dresovima. Pokazala je to studija sportske konzultantske grupacije Stage Up koju je objavio Reuters. Iako su u istom razdoblju marketinški izdaci u poslovnom svijetu skresani za dvoznamenkasti postotak, u tzv. ligama petice na reklamama na dresovima izgubilo se 2,6 posto u odnosu na sezonu prije. Rezultat je to nekih dugogodišnjih ugovora koji se nisu mogli smanjiti ili raskinuti, ali još više potvrda da u ovo recesijsko doba gledanje vrhunskih nogometnih klubova, pogotovo na televizijskih ekranima, (p)ostaje omiljena zabava velikom broju stanovnika našeg planeta.

Oglašivačima je najzanimljivija Bundesliga (6,26 milijuna eura po klubu), dok niti u jednoj drugoj ligi klubovi ne zarađuju više od prosječnih pet milijuna po dresu. Nijemci se diče i trendom porasta od gotovo pet posto, dok su kod Engleza pali za oko deset posto. Francuzi su najslabije zastupljeni. Bez ikoga na listi najtraženijih klubova, s najmanjim prosjekom zarade po klubu i najvećim negativnim trendom.

Razlika bi bila izraženija da se u Njemačkoj smiju reklamirati kladioničarske kuće. Riječ je o industriji koja najviše troši i čija su ulaganja u reklame na dresovima povećana za više od trećinu. Španjolska La Liga “pati” zbog čvrste odluke Barcelone da nema tog novca za koje bi prodali mjesto na “svetom katalonskom dresu”. Tek su posljednjih godina ublažili kruto pravilo i na prsima ispisali Unicef. No, od toga ne zarađuju nego, naprotiv, iz svoje fondacije u dobrotvorne svrhe uplaćaju godišnje milijun i pol eura. Dobra vijest za Španjolce je što bilježe najveći trend porasta.

Nijemcima najviše pomaže energetski sektor, čiji su divovi glavni sponzori četiri momčadi s ukupno 33,8 milijuna eura. Najviše, po dvanaest, uložili su u Borussia (D) i Schalke. Polovica novca pristiglog iz telekoma u pet najpopularnijih europskih liga otpada na jedan klub. Bayernovih 18 milijuna eura od T-Mobilea najveća je pojedinačna zarada ove sezone.

Englezi uzvraćaju udarac

Analiza je pokazala da engleski klubovi pate zbog potresa u financijskom sektoru koji je (bio) čest zakupac mjesta na dresovima. No, već sljedeće sezone Premier liga će zapucati prema prvom mjestu na ljestvici. Manchester United i Liverpool će od srpnja ubirati plodove iz krošnji novih spoznora. Po 23 milijuna eura godišnje plaćat će im američki brokerski gigant Aon Corp, odnosno britanska banka Standard Chartered. Liverpoolu je to infuzija za preživljavanje jer će ostati bez Lige prvaka. Dosad je od Carlsberga kapalo nešto više od osam milijuna godišnje.

Na snagu stupa i obnovljeni ugovor Real Madrida s Bwinom vrijedan 21 milijun eura godišnje, a financijskoj injekciji raduju se i u Milanu jer će ih Emirates dotirati sa 15 milijuna eura godišnje, što je 50 posto više od dosadašnjeg sponzora. (hsl)





Prihod od reklame na dresu

Klub Liga Sponzor Prihod

1. Bayern Bundesliga T-Mobile 18

2. Man. United Premiership AIG 15.7

3. Real Madrid La Liga BWin 15

4. Chelsea Premiership Samsung 14

5. Borussia (D) Bundesliga Evonik 12

6. Schalke Bundesliga Gazprom 12

7. Tottenham Premiership Mansion.com 12

8. Juventus Serie A New Holland 11

9. Milan Serie A BWin 10

10. Inter Serie A Pirelli 9

Prosječni prihod po klubu “liga petica” u milijunima eura

Liga 2008./2009. 2009./2010. Trend (%)

1. Bundesliga 5.97 6.26 4.9

2. Premiership 5.33 4.81 -9.8

3. Serie A 3.62 3.52 -2.8

4. La Liga 2.50 2.64 5.6

5. Ligue 1 2.46 2.19 -11.0

Ulaganja investitora po industrijama u milijunima eura

Indiustrija 2009./2010. Trend (%)

Kladioničari 67.5 36.1

Energetika 47.0 3.8

Transport 44.0 16.4

Financije 42.7 -21.3

Automoto ind. 41.2 -4.2

Telekom 32.6 -7.4

Hrana i pića 22.6 -13.4

Elektronika 18.9 -26.5

Usluge 11.8 -9.2

Distribucija 7.8 290.0

Izvor: Reuters i Annuario delle Sponsorizzazioni Sportive 2010

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. rujan 2024 11:15