Alfred Hitchcock je “zli, izopačeni seksualni predator” tvrdi Tippi Hedren , zvijezda njegovih filmova “Ptice” i “Marnie”. Danas 82-godišnja glumica opisuje svoj problematični odnos s velikim redateljem koji se obrađuje u filmu što ga o Hitchcocku upravo snima HBO. Tippi, inače majka glumice Melanie Griffith, tvrdi da je Hitchcock bio tako agresivan i razularen da bi ona prema današnjim zakonima protiv seksualnog zlostavljanja “bila vrlo bogata žena”. Naziva ga “krajnje tužnim likom”. “Govorimo o mozgu koji je bio genijalan, ali i zao, i izopačen, gotovo opasan, jer je imao veliku moć nad ljudima koji ništa nisu sumnjali”, tvrdi glumica.
Ludi otac
Hitchcock je odrastao u spartanskom domu, otac mu je bio strog, kao dječaka ga je slao na policiju kad je bio “zločest”. U dogovoru s ocem, policajac bi malog Alfreda zatvorio u ćeliju na desetak minuta pa ga oslobodio. Zvuk čeličnih vrata, priznao je kasnije, u njemu je izazivao užas. Obolio je od doživotne fobije od uhićenja, zatvora i policajaca. Majka mu je bila glasna i oštra jezika. Svake je večeri morao doći kraj njezina kreveta i izrecitirati svoje obveze za idući dan, Hitchcock je kasnije to zvao svojom večernjom ispovijedi i smatra se da je time inspiriran patološki odnos Normana Batesa i njegove majke u filmu “Psycho”, ali i mnoge okrutne sudbine njegovih filmskih junakinja. No s godinama, tanka linija koja je odvajala stvarnost od njegovih mračnih fantazija nestala je. Više ni privatno nije skrivao opsesiju plavušama. Tippi je bila njegova najveća opsesija.
Film “The Girl” bavi se događajima iz 1963. kada je Hitchcock snimao “Ptice”. Tippi Hedren glumi Sienna Miller, a Toby Jones je Hitchcock. U jednoj sceni on na silu pokušava poljubiti starletu na stražnjem sjedalu automobila i kasnije od nje traži “da mu bude seksualno raspoloživa”. U filmu se sugerira i da je Hitchcock Tippino odbijanje kaznio kad je naredio da se umjetna ptica baci u staklo telefonske govornice u kojoj je bila, a da se glumicu prethodno na to ne upozori. Film se naslanja na knjigu Donalda Spota “Spellbound by Beauty: Alfred Hitchcock and His Leading Ladies” (Three Rivers Press, 2009.) koji tvrdi da je zlostavljanje bilo puno gore od onoga što je otkrila Tippi Hedren.
Opscene šale
Spoto tvrdi da je Hitchcock bio bolestan i da je samo jednom u životu imao seksualni odnos, s dugogodišnjom suradnicom Almom Reveille koju je oženio 1926. U tom jednom odnosu rođena je njihova kći Patricia. Hitchcock je, navodno, “mehaniku čina smatrao neugodnom”, ali prijateljima to nije priznavao. Govorio je jednostavno da je impotentan. Seksualnu nemoć je, tvrdi Spoto, kompenzirao maltretiranjem glumica. Dok je Spotova knjiga izazvala mnoge kontroverze, u svjedočenje Tippi Hedren malo tko sumnja.
Ona kaže da je elegantni, suzdržani, ekscentrični redatelj iza kamere bio odvratan, a zadah i opscene šale koje je pričao na cockneyju bile su najmanji problem. Čim bi uočio zgodnu glumicu koju je htio u filmu, fiksirao bi se na nju. Najveća njegova žrtva bila je upravo Tippi.
Njihov sukob eskalirao je 1964. na snimanju trilera “Marnie” u kojoj je glumila sa Seanom Conneryjem. Bila je nominirana za nagradu za mlade glumice i tražila je da joj Hitchcock dopusti da odleti u New York primiti nagradu. Ali Hitchcock nije mogao podnijeti da dva dana ne bude kraj nje, nije joj dao dozvolu i rekao je suradnicima da nazovu televizijsku mrežu gdje je Tippi trebala nastupiti i kažu da ona odbija nagradu.
Hedren je dvije godine pokazivala čeličnu samokontrolu, nije se bunila i uporno je odbijala njegove seksualne nasrtaje. Ali toga dana 1964. nije se više mogla svladavati, eksplodirala je na snimanju, počela vrištati na Hitchcocka, nazvala ga “debelom svinjom” pred cijelom ekipom. Hitchcock se smrznuo, glumica je napravila nezamislivo. Tippi je tražila da joj se raskine ekskluzivni ugovor o suradnji koji je imala s Hitchcockom. Toga ju je dana odrezao iz svoga života. Nikad više nije izgovorio njezino ime i uništio joj je karijeru.
Uništena karijera
Naime, u ugovor sa studijom stavio je klauzulu da Tippi Hedren ni sa kim ne smije surađivati najmanje dvije godine nakon što je on otpusti. Znao je da je to dovoljno vremena da je svi zaborave. Držao ju je na plaći, ali nije mogla raditi. Oslobodila se 1967. kad je privatila poziv Charlieja Chaplina za film “Grofica iz Hong Konga”. Hedren danas tvrdi: “Uništio mi je karijeru, ali ne i život”.
Ona je umjetnička savjetnica na filmu “The Girl” i jedino je brine da neće biti prikazana ko izuzetno snažna mlada žena kakva smatra da je bila kad se s malim djetetom i relativno nepoznata u Hollywoodu suprostavila geniju pred kojim su se svi tresli.
June
Prva plavuša u koju se zljubio, u mjuziklu na West Endu. Natjerao ju je da svijetlosmeđu kosu oboji u plavo. U trileru o Jacku Trbosjeku koji je snimao 1927. dao joj je ulogu žrtve, koja završi raskomadana pod London Bridgeom. Hitchcock je osobno namještao svaku kovrču na njezinoj kosi.
Joan Barry
Biseksualna plavuša, majka vojvotkinje od Bedroda Henriette Tiarks, glumila je u Hitchcockovom filmu “Rich and Strange”. Na snimanju je nogama umalo udavila partnera Henryja Kendalla kad su snimali scenu u bazenu, komentirajući: “Ne bi li to bila divna smrt?” Hitchcock je bio očajan kad su cenzori izbacili scenu iz filma.
Jessie Matthews
Seks bomba, prva Hitchcockova plavuša na zvučnom filmu bila je brineta pa je nije htio angažirati. Ali bila je najpopularnija starleta svoga doba i Hitchcock joj je naredio da oboji kosu i počne se odijevati kao bečke operetne zvijezde. Jessie je odlučno odbila, a zaštitio ju je direktor studija u strahu da ona ne napusti projekt.
Madeleine Caroll
Zvijezda “39 stepenica” bila je hladna plavuša i kada ju je upoznao Hitchcock je fantazirao samo o jednome - bondage seksu. Svoje je maštarije zadovoljio već na prvom danu snimanja, naredio je glumcu Robertu Donatu da Caroll zaveže lisicama, a onda se pravio da je ključ zagubljen na setu.
Joan Fontaine
Hitchcockova prva holivudska plavuša prva je glumica koja je morala zadovoljiti njegove sadističke maštarije. Namjerno ju je izolirao na snimanju “Rebecce” 1940., slao joj je poruke da svi misle da je očajna i da je žele zamijeniti. Onda bi joj laskao pa je opet bacao u psihozu pričama da je njezin partner Olivier ne podnosi.
Ingrid Bergman
Bila je stabilna i pametna, pa se Hitchcock nije mogao iživljavati na njoj. Nije ga se bojala, bio joj je drag. Pustila ga je da joj se nameće, a onda ga s podsmijehom suočila s činjenicom da fizički nije sposoban za seks. Bergman je smatrala da Hitchcock očajnički treba naklonost i pokušala je probuditi njegovu potisnutu seksualnost.
Grace Kelly
Najsavršeniji prototip Hitchcockove plavuše. Nije ga prevarila njezina smirena, damska vanjština. Proždrljivo je pratio njezin buran ljubavni život dok su snimali “Nazovi M radi umorstva” i kanalizirao svoje seksualno uzbuđenje u scene davljenja. “Ta Grace, sve ih je p...la, govori je Hitchcock svojim specifičnim naglaskom.
Kim Novak
Na snimanju “Vrtoglavice” i kasnije, bila je potpuno podložna Hitchocku. Pozivao ju je u kuću da razgovaraju o umjetnosti, hrani, putovanjima, svemu osim filmu. Hitchcocku je bilo bitno da Novak što manje zna o temi razgovora. Uvjerio ju je da je bespomoćno dijete i neznalica i da joj treba tutor. Tako ju je držao u poslušnosti.
Janet Leigh
U legendarnoj sceni pod tušem u “Psychu”, do koje Hitchcock Janet Leigh dovodi polako, uživajući u svakoj sceni njezina puta prema tragičnom kraju, nož kojim je ubija manijak Nortman Bates predstavlja i brutalno silovanje i smrt. Scenarist Hitchcockova “Konopca” Arthur Laurent u jednom je intervjuu izjavio da je redatelj bio težak slučaj voajera.
Tippi Hedren
Upoznala ga je kao 34-godišnja manekenka, nova u Hollywoodu, sa šestogodišnjom kćerkicom Melanie Griffith. Trebala se udati za drugog supruga Noela Marshalla. Hitchcock ju je proganjao. Otvoreno je nasrtao na nju i bezobzirno pokušavao kontrolirati sve aspekte njezina života. Kad se suprostavila uništio joj je karijeru.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....