INTERVJU

Leonardo DiCaprio: Idem glavom kroz zid dok ne dobijem što želim

Proslavljeni glumac Leonardo DiCaprio s našim je novinarom razgovarao o bogatoj glumačkoj karijeri. Film ‘Shutter Island’ njegov je najnoviji uradak
 Reuters

S njegovim licem, s mjestom rođenja “Hollywood, Los Angeles”, s ulogom u “Titanicu”, do “Avatara” najgledanijem filmu svih vremena, Leonardo DiCaprio mogao se uljuljati u komotnoj holivudskoj slavi i osigurati si bezbrižnu i ugodnu karijeru. Mogao je postati nova megazvijezda akcijskih spektakala ili romantičnih hit-komedija čiji bi posteri krasili zidove ženskih spavaćih soba svih generacija.

Pa ipak, taj odrasli muškarac dječačkog lica izabrao je posve drukčiji glumački put, put dokazivanja zahtjevnim ulogama u zahtjevnim filmovima za koje ulaznice ne kupuju tinejdžerice i mlađarija koja čini većinu kinopublike: “Gangs Of New York” (Bande New Yorka), “Catch Me If You Can” (Uhvati me ako možeš), “Aviator”, “The Departed”, “Blood Diamond” (Krvavi dijamant), “Revolutionary Road” (Put oslobođenja), “Body Of Lies” (Tijelo od laži), koje potpisuju velika redateljska imena kao što su Martin Scorsese, Steven Spielberg, Sam Mendes, Ridley Scott. Dok se većina holivudskih zvijezda razbacuje bogatstvom i povlači po žutom tisku, on producira dokumentarac o globalnom zagrijavanju i aktivno se uključuje u političku i društvenu problematiku, istodobno gradeći zavidnu karijeru bez predaha: trenutačno ima, ni manje ni više, čak 30-ak filmova u pripremi i najavi!

Njegov najnoviji film “Shutter Island” (Otok Shutter) upravo se prikazuje u svjetskim i domaćim kinima. Taj mračan i napet suspens triler nastavak je glumčeve uspješne suradnje sa slavnim Martinom Scorsesejem , koji je, čini se, u DiCapriju pronašao svog drugog De Nira.

• Gledajući film, teško se oteti dojmu da je vaša uloga bila vrlo zahtjevna, i fizički i psihički. Možete li nam to potvrditi?

Film je zgusnuta verzija romana i bilo mi je odmah jasno da će to biti vrlo teška uloga jer nema previše prostora za predah. Iako je žanrovski riječ o psihološkom trileru s elementima gotičkog horora i filma noira, zapravo je to ipak karakterna drama koja leži na glavnom liku koji prolazi svoju osobnu katarzu. Mnogo je iznenađenja i obrata u zapletu, neprestano se miješaju stvarnost i snovi, što lik gura do emocionalnih granica i fizičke iscrpljenosti. U mnogočemu ovo je film o jednom čovjeku i njegovu putovanju na kojem otkriva tko je on zapravo dok istodobno otkriva i tajnu otoka. Da, bilo je jako zahtjevno!

• Je li vam na kraju dana teško otresti se lika? Jeste li od onih glumaca koji svoje likove nose sa sobom?

Znam da mnogi glumci rado ‘ostaju u liku’, ali ja nisam takav, ionako je previše iscrpljujuće na snimanju pa mi ne treba tu emocionalnu tenziju još i nositi sa sobom nakon svršetka radnog dana. Želim ući u svoju hotelsku sobu ispražnjen kako bih mogao upamtiti dijaloge za sutradan, naručiti večeru i na miru je pojesti. Ipak, moram priznati da mi se tijekom snimanja ovoga filma događalo da ostanem u liku i nakon svršetka snimanja, toliko je tih malih narativnih pravaca da vas to ponese i na kraju dana pa razmišljate o tome i u krevetu prije nego što uronite u san.

• Ovo vam je već četvrti film sa Scorsesejem. To je zasigurno ostvarenje glumačkih snova...

Upravo tako! I rekao bih da se sve bolje slažemo kako vrijeme prolazi, povjerenje je sve veće i razumijevanje između nas je sve jednostavnije. S vremenom smo otkrili da dijelimo isti filmski ukus, kao i da imamo vrlo slična razmišljanja prema ostalim umjetničkih formama, a to je jako važno kad s nekim surađujete jer ne želite gubiti vrijeme na ‘pokušaje’. Kod Martyja me impresionira još jedna stvar: nema toga što on nije spreman učiniti da bi ostvario svoju viziju i napravio film kakav želi! Ja sam isti takav tip, idem glavom kroz zid dok ne dobijem što želim.

• Postali ste Scorsesejev De Niro za nove generacije...

Ne bih to tako gledao, ali De Niro je sigurno odličan primjer suradnje s Martyjem i dokaz njegove ljubavi prema umjetnosti filmu i glumcima. S De Nirom je pokazao da nema tog izazova u koji se nije spreman upustiti i izaći iz njega kao pobjednik, pokazajući istodobno koliko je svjestan važnosti glumca. Tjerat će vas do najvećih izazova, ali će vam istodobno dati slobodu da eksperimentirate kako god želite. To je za jednog glumca velika stvar jer se osjećate nesputano i vladarom lika koji tumačite. U tom je smislu Marty pravi glumački redatelj.

• Zasigurno ste zatrpani glumačkim ponudama. Je li teško donijeti pravu odluku i izabrati pravu ulogu?

Da i ne. Od materijala koji čitate sa stranica scenarija do zadnjeg snimljenog kadra mnogo toga može poći krivo. Ono što ja tražim u scenariju je kompleksnost, poruka, komentar, provokacija. Volim vidjeti da je scenarij socijalno osviješten, da se inteligentno referira na svijet u kojem živimo, da komentira i propituje, što ne znači nužno da daje i odgovore. To su scenaristički elementi koje smatram važnim pri odabiru uloge, ali naravno nisu jedini. Emotivna veza je naravno bitna, bez povezivanja s likom na tom nivou nema ničega. Bez emotivne veze s likom nikakav socijalni aspekt ili komentar ne može biti dovoljan razlog da prihvatim ulogu, sve to mora doći u jednom kompletnom paketu.

• Osjećate li obavezu da budete dio društveno osviještenih filmova koji se bave osjetljivim i važnim pitanjima suvremenog društva?

Ne, ne osjećam obavezu, ali smatram da su takvi filmovi značajniji i važniji od, ajmo to tako reći, filmova koji se bave nekim manje bitnim stvarima u životu, filmova koji spadaju u neke jednostavnije žanrove i okvire. Naravno, svaki film mora imati snažnu priču ili temu da bi privukao gledatelja i zainteresirao ga. Stoga sam producirao dokumentarac ‘Posljednji sati’.

On je posljedica izuzetnog uspjeha dokumentarca Ala Gorea ‘Neugodna istina’.





Marty je kompleksan i jedinstven redatelj i filmaš i teško ga je slijediti

• Kako biste opisali rad sa Scorsesejem? Kakav je on redatelj, kako se slažete?

Iskreno, nije mi jednostavno odgovoriti na to pitanje jer Marty je kompleksan i jedinstven redatelj i filmaš, on funkcionira na toliko intelektualnih i zanatskih razina da ga je teško slijediti. Svemu posvećuje pozornost: kameri, glazbi, režiji, glumcima, montaži, zvuku... Najdraži dio rada s njim osobno mi je priprema uloge i pretprodukcija, razgovori o liku, o filmu, njegove vizije, itd. Također, i filmske i filmofilske reference i gledanje filmova s njim. Marty je živuća filmska enciklopedija, gledanje klasičnih filmova u njegovu društvu je poseban doživljaj.









Vjerujem u Obamu, ima dobre namjere

• Vjerujete li da je Obama, kojega ste javno podržavali u predsjedničkoj kampanji, jedan od tih svjetskih moćnika koji bi mogao promijeniti stvari nabolje?

Vjerujem u Obamu, treba mu dati vremena, suočen je s mnogim problemima kod kuće i u svijetu. Vjerujem mu jer znam da ima dobre namjere i da je pošten čovjek, zbog toga sam ga podržao u predsjedničkoj utrci i zbog toga sam i danas uz njega. Trebat će mu mnogo vremena, snage i energije da ostvari obećanja i planove jer su pred njim velike prepreke, no kad bi taj put bio tako jednostavan, onda bi to svatko mogao učiniti.





Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
15. studeni 2024 02:20