Nina Kraljić i “Lighthouse” već desetak dana nalaze se na vrhu eurovizijskih kladionica. Unatoč tome, ne stišava se bura koja se podigla nakon što je objavljeno kako su za 24-godišnju Slavonku, koja će našu zemlju predstavljati na Eurosongu što se u svibnju održava u Švedskoj, umjesto hrvatskih skladatelja pjesmu napisali Andreas Grass i Nikola Paryl iz Austrije, a glazbeni producent je Thorsten Brötzmann. Oko toga smiju li za hrvatsku predstavnicu glazbu pisati Austrijanci i Nijemci podijelila se i javnost. Jedni kažu kako nije u redu to što domaćim skladateljima nije pružena šansa za odlazak na Eurosong, a drugi su na strani Nine Kraljić koja je u svojem emotivnom istupu na društvenoj mreži napisala:
Šabanov istup
- Hrvatski skladatelji često šalju pjesme izvan hrvatskih granica. Zašto je problem obratno? Samo mi imamo problem s uspjehom, čini se, i uvijek smo najveći kritičari. Napisali bismo koliko smo hrvatskih pjesama dobili na ponudu ove godine, ali me sram...
No, Antun Tomislav Šaban, tajnik HDS-a, kaže kako je upravo u tome i problem.
- Za interni izbor naše eurovizijske pjesme predstavnice nije bilo natječaja. Tko je te loše pjesme, koje Nina Kraljić spominje, napisao i poslao i tko ih je to tražio i kojim kanalima, ne znam. Isto tako, to nisu znali ni moji brojni kolege, među njima i vodeći hrvatski ‘songwriteri’ koji bi poslali kvalitetne pjesme da ih je netko obavijestio - tvrdi Šaban, koji smatra kako je HRT za našu eurovizijsku pjesmu predstavnicu odlučio angažirati austrijske autore radi uštede.
- Pretpostavljam da su posegnuli za besplatnim rješenjem koje im je ponuđeno - nagađa Šaban, a Nina Kraljić ga na društvenoj mreži demantira i tvrdi da je pjesma imala svoju cijenu.
- Pjesmu plaćam ja! - napisala je Nina prije tjedan dana, no njezina diskografska kuća Universal Music, s kojom je pjevačica potpisala ugovor nakon pobjede u prvoj sezoni HRT-ova showa “The Voice”, sada malo ispravlja svoju zvijezdu:
- Pjesma ‘Lighthouse’ kao takva nije ‘kupljena’, već je za nju trebalo snositi troškove produkcije i troškove honorara studijskih glazbenika, što je praksa u svijetu. A upravo je te troškove na sebe preuzeo Universal Music, Ninina izdavačka kuća - pojašnjava Nina Meden, marketing menadžerica u Universal Music Croatia, koja otkriva i kako je došlo do izbora austrijskih skladatelja za hrvatsku pjesmu.
- Kako je Nina Kraljić bila odabrana za predstavnicu Hrvatske na Eurosongu, HRT-u smo, kao Ninina izdavačka kuća, pomogli u traženju pjesme. Pjesmu smo tražili mi, Nina i HRT-ov glazbeni tim, i to u Hrvatskoj te u inozemstvu. Nakon slušanja zaprimljenih pjesama, odlučili smo zajedno kako pjesma ‘Lighthouse’ odgovara Nininu senzibilitetu, a i eurovizijskom formatu. To se do sada pokazalo ispravnim, s obzirom na to da audiosnimka pjesme na YouTubeu ima više od 1,5 milijuna slušanja u gotovo dva tjedna, a Hrvatska na kladionicama kotira između 3. i 5. mjesta. Pjesmu ‘Lighthouse’ pronašao je glazbeni tim Universal Musica te predložio kao jednu od potencijalnih pjesama za izbor, što je na kraju i bio HRT-ov odabir - govori Nina Meden.
Šaban ispred HDS-a ne odriče HRT-u pravo da bira našu pjesmu za Eurosong, ali im zamjera što se nisu konzultirali s domaćom glazbenom strukom.
San Remo
- Umjesto da se konzultiraju sa strukom, kako su to činili u doba kad je Hrvatska najbolje kotirala na Eurosongu, prepustili su odluku o pjesmi stranoj korporaciji koja je posegnula za pjesmom iz kataloga. Tako su stranci dobili posao, a javna televizija nije napravila napor da omogući da i naši skladatelji dobiju šansu. Domaći ljudi tijekom 60 godina pisali su pjesme, a sad su i publika i glazbenici stavljeni pred svršeni čin. Upozorio bih da se natjecanje o kojem pričamo zove Eurosong, a ne Eurosinger, dakle to je izbor za pjesmu Eurovizije, a ne za pjevača Eurovizije. Eurosong nije ‘The Voice’. HDS smatra da bi trebalo izboru pjesme posvetiti pažnje koliko i izboru izvođača. Ne smije to napraviti grupa ljudi za koje se ni ne zna tko su. Nije dobro ni kad si izvođač sam bira pjesmu. Postoje različita rješenja: jedno je bilo ‘Dora’, gdje u transparentnom procesu publika i žiri biraju. Talijani, primjerice, automatizmom na Eurosong šalju pobjedničku pjesmu s Festivala San Remo. Volio bih da se dogodine na vrijeme pripremi proces u kojem će se izabrati pjesma i izvođač, a potom i sve ostale dimenzije nastupa, jer to je ipak TV show u kojem je glazba samo jedna komponenta - predlaže Šaban.
Povratak 'Dore'
U budućnosti će se pjesme za Eurosong drugačije birati, kaže Siniša Kovačić, v. d. glavnog ravnatelja HRT-a.
- Kao vršitelj dužnosti glavnog ravnatelja HRT-a i sam sam upozoravao da mi je žao što za pjesmu s kojom će hrvatska predstavnica Nina Kraljić nastupiti na ovogodišnjem natjecanju za pjesmu Eurovizije nisu odabrani domaći autori - kaže Kovačić, dodajući da će novo programsko vodstvo HRT-a u budućnosti svakako drugačije ustrojiti način odabira naše eurovizijske pjesme predstavnice.
- U ovom je trenutku bitno reći da smo uz našu Ninu Kraljić. Riječ je o talentiranoj, mladoj glazbenici i sjajnoj pjesmi te joj upućujemo podršku i želimo uspjeh na ovogodišnjem Eurosongu - kaže Kovačić.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....