Klasa Zvijezda jedna je od najstarijih jedriličarskih klasa. Pravi jedriličarski oldtimer dizajniran je davne 1910. godine. Prvi je put na Olimpijskim igrama jedrila 1932., a s programa je maknuta nakon Igara u Londonu. Iako je taj porez Svjetske jedriličarske federacije naišao na žestoke kritike, klasa je nastavila život zbog velike baze jedriličara. Od 9000 proizvedenih brodova aktivno se natječe njih skoro dvije tisuće. U siječnju 2013. je zato nastao projekt Star Sailors League koji će po uzoru na tenisku ATP ljestvicu pratiti svaku regatu u Zvijezdi i stvarati renking. U tri godine ovo je natjecanje zahvaljujući modernoj tehnologiji praćenja regata, izravnom prijenosu na internetu i atraktivnim jedriličarskim imenima steklo veliki broj poklonika. Od tenisa je prepisana i struktura organizacija. Veliki broj malih regata koje glume turnire, potom četiri Grand Slama i veliki finale kojem su domaćin Bahami. Počasni predsjednik SSL-a je legendarni Dennis Conner koji je zaradio nadimak Mr. America's Cup zbog četiri pobjede na prestižnom natjecanju. Star Sailors League je inovativan i po uvođenju nagradnog fonda u jedrenje. Dok se na većini ostalih regata dobiva pehar i tapšanje po ramenu, SSL daje za jedrenje velik novac.
Nakon Nassaua i Grandsona Star Sailors League je probila led i na tzv. City Grand Slamu. Hamburg je sedam dana bio domaćin velikim jedriličarskim imenima. Došao je Brazilac Torben Grael po mnogima jedan od najkompletnijih jedriličara svih vremena. Uz pet olimpijskih medalja ima prvo i treće mjesto na Volvo Ocean Raceu te je kao taktičar talijanskog izazivača Luna Rosse jedrio u 30. izdanju America's Cupa (Novi Zeland je osvojio trofej). U Njemačkoj su jedrili još Poljak Mateusz Kusznierewicz, Francuz Xavier Rohart, Talijan Diego Negri, Amerikanac Augie Diaz. Od hrvatskih predstavnika stigli su Dan i Marin Lovrović te Tonko Barač i Marin Mišura.
Regata je održana na jezeru Alster koje Hamburžani zovu svojim dnevnim boravkom jer je o centra grada udaljeno 15-ak minuta šetnje. S obzirom na dimenzije jezera polja su bila jako kratka (cca 600 metara od bove do bove), pa su jedrenja bila zanimljiva i puna preokreta. S obzirom da zgrade u Hamburgu imaju veliki utjecaj na smjer i jačinu vjetra jedna kriva odluka značila je gubitak i po 20-ak mjesta. U prva tri dana regate jedren je prvi round robin gdje su jedriličari bili podijeljeni u tri skupine. Trideset najboljih išlo je dalje, pobjednik tog dijela bila je poljska posada Kusznierewicz - Zycki, braća Lovrović završila su 19., a Barač i Mišura su kao 37. ispali iz natjecanja. U drugom round robinu održano je pet jedrenja. Negri je kao pobjednik otišao direktno u finale, Kusznierewiczje osigurao polufinale, a ostalih deset prošlo je četvrtfinale. Pobjednik regate je francuska posada Xavioer - Ponsot, a Dan i Marin Lovrović završili su 17.
- Nije loše za rekreativce. Mi smo se ipak posvetili poslovima, a sve manje jedrimo tako da teško možemo ući među 10. Za takvo nešto ipak treba više treninga, ispričao je Marin Lovorović koji je sa Zvijezdom odradio dva olimpijska ciklusa.
Iako je u doba katamarana koji lete i sve bržih i atraktivnijih broda Zvijezda sušta suprotnost Marin Lovorović smatra da se u tome i krije njezina privlačnost.
- 'Štela' je kao Harley Davidson. Spor, kompliciran i romantičan. I kad god zajedriš s tim brodom izvuče ti osmijeh na lice, pojasnio je jedriličar iz Rijeke.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....