Čak dva mjeseca nakon održanog velikog međunarodnog događaja Formula Student Alpe Adria, brojne pohvale, pozitivni dojmovi, iskustva i uspomene s poligona Mičevec ne prestaju. Inspirativan projekt prepun uzbuđenja, inovacija i stručnog znanja nametnuo se ne samo kao izazov za mlade inženjere i njihove inovativne timove, već i kao prilika za uspostavljanje suradnje između obrazovnih institucija, industrije i stručnjaka u automobilskom sektoru. Jedan od ključnih aktera koji podržava ovo natjecanje i doprinosi njegovom uspjehu je AVL Hrvatska, koja stvara i primjenjuje softwerska rješenja, mjerne uređaje i softver, potrebne za projektiranje, simulacije i testiranje svih vrsta pogonskih sustava za osobna i komercijalna vozila, te velike motore i specijalna vozila. Njezin direktor Goran Mirković izdvojio temelje na kojima počiva uspjeh i svijetla budućnost Formule Student Alpe Adria, koja nas u Hrvatskoj ponovo očekuje iduće godine.
"Formula Student Alpe Adria ne samo da pruža studentima priliku za stvaranje inovativnih vozila, već i omogućava suradnju između obrazovnih institucija i industrije, što doprinosi razvoju budućih inženjera i automobilskog sektora. – ističe Goran Mirković.
Sudjelovanje u Formuli Student Alpe Adria u kojoj je samo ove godine sudjelovalo više od 1200 mladih inovatora iz brojnih zemalja svijeta, pružilo je mladim inženjerima dragocjeno praktično iskustvo, što često nedostaje nakon završetka studija. Sudjelovanje u projektima kao ovom omogućuje studentima rješavanje stvarnih problema, čime se nadopunjuju teorijska znanja stečena na fakultetu.
Prema našem iskustvu, naši su inovatori među boljima u svijetu i trebamo ih na sve načine podržati u njihovom radu. Stvoriti im što bolje uvjete za rad i osigurati komunikaciju i suradnju s iskusnim inženjerima iz struke od kojih mogu puno naučiti. Oni su vrlo sposobni i motivirani mladi ljudi, i uz malu podršku od strane Fakulteta i Industrije mogu puno postići u svojoj struci, a time podići i kvalitetu i image firmi u kojima će raditi." – kaže Goran Mirković te dodaje: "Često smo pozitivno iznenađeni kvalitetom vozila koje studenti naprave i njihovim znanjem koje su stekli radom u FS timu. Rado ih kasnije zapošljavamo na odgovarajuća radna mjesta. Imamo vrlo dobra iskustva s mladim inženjerima koji su sudjelovali u radu FS timova."
Podsjetimo, ovogodišnje natjecanje okupilo je čak 48 timova iz svih dijelova svijeta, koji su se natjecali u nekoliko disciplina, a ocjenjivali su ih neki od najvećih stručnjaka svjetske autoindustrije kao što Formula 1, Aston Martin, Porsche Engineering, Rimac Technology, Bugatti Rimac, Mercedes AMG Formula E, AVL, McLaren Racing i Ferrari. Hrvatski FSB tim, sa svojih 50 članova, ponosno je predstavio svoj bolid za stazu, ali su također impresionirali testnim, inovativnim bolidom napravljenim da vozi bez vozača. Njemački tim stekao je slavu svojim bolidom koji je postavio svjetski rekord u ubrzanju do 100 km/h za samo 1,461 sekundi, dok se tim iz Kanade posvetio izradi ultra lakog bolida koji teži manje od 200 kg. Da bi ostvarili sve ovo, mladima je bila iznimno važna financijska i stručna podrška.
"Osim financijske pomoći, koja je nužna da bi se napravio bolid, pomažemo im i stručno, savjetima, stavljajući im na raspolaganje alate (softver i hardver) koje naši krajnji korisnici iz autoindustrije koriste kod razvoja svojih vozila i dijelova vozila. To su profesionalni alati koji im omogućuju da svoje poslove obavljaju prema standardima koje definira svjetska autoindustrija. Osim što time podižu kvalitetu svog vozila, na ovaj način se pripremaju za tržiste rada i stječu iskustva koja će im biti potrebna jednom kad završe studij i zaposle se negdje u proizvodnji ili testiranju vozila i komponenti." – zaključuje Goran Mirković te ujedno izražava zadovoljstvo što se broj timova na Formula Student Alpe Adria natjecanju kontinuirano povećava, a kvaliteta članova i organizacija također raste. Ovo ukazuje na to da se natjecanje razvija i postaje sve zanimljivije i kvalitetnije, te s nestrpljenjem očekujemo njegovo sedmo izdanje u Hrvatskoj sljedeće godine.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....