Makar se smatra da su brzi i žestoki, vozači Formule 1 zapravo su gladni i žedni. Jer iako se ove godine u Formuli 1 sve vrti oko novih turbo-motora, njihove pouzdanosti i snage, u sjeni je ostao drugi veliki problem - kilogrami.
Nova pravila od ove sezone diktiraju da minimalna težina bolida s vozačem mora biti 691 kg. Međutim, kako se početna procjena težine novih motora pokazala pogrešnom - s otprilike 145 kg malo su teži nego se očekivalo - onda su se kilogrami morali skinuti na nekom drugom mjestu. A ostali su jedino - vozači.
Tako je protekle zime većina vozača mahnito vježbala kako bi spustila tjelesnu masu. Ne zato što su debeli, već zato da bi njihovi inženjeri u momčadi dobili veći manevarski prostor, odnosno rasporedili balast na idealna mjesta u bolidu.
- Riješiti se 4 kilograma mišića teže je nego ih nabaciti. Ovo mi je bila najteža zima u životu - rekao je "stanjeni" Lewis Hamilton.
- Biti na dijeti i nije toliko teško, ali trenirati s malo hrane pravi je pakao. Nisam jeo šećer od početka prosinca, radi sna o naslovu prvaka živim kao redovnik - dodao je Nico Rosberg.
Jenson Button otkrio je da je protekli vikend u Maleziji sve otišlo do ekstrema.
- Neki su se vozači namjerno izgladnjivali i dehidrirali, samo da bi iscijedili što više iz sebe - rekao je Englez iz McLarena priznavši da posti uoči svake utrke i nikad ne jede ugljikohidrate.
- To je ono što sam i ja namjeravao, otići u saunu, ne piti ni jesti ništa prije kvalifikacija i utrke. Žalosno je što se moramo tako ponašati.
Prema nekim izvorima, jedan od vozača je tijekom vikenda čak pao u nesvijest u boksu od gladi i onemoćalosti. Zasad nije otkriveno o kome je riječ, ako je to uopće istina, ali sasvim je očito koje se opasnosti kriju iza toga da netko juri stazom 320 na sat i padne u nesvijest jer je gladan i žedan.
- Brutalno je ovo što radimo, a nisam siguran da je pametno da F1 vozači budu anoreksični - naglašava Hamilton.
No, macho F1 muškarci postali su kao manekenke pa im je rigorozna dijeta postala svakodnevica. Najviše trpe oni najviši, koji su logično automatski i teži. Tako je, primjerice, 184 cm visine Nici Hülkenbergu zapravo hendikep, a makar je sjajan za volanom, jedan od 5-6 najboljih danas u Formuli 1, navodno je upravo zbog 74 kg težine ostao bez mjesta u momčadi McLarena. No, zato se za vikend u Maleziji počastio u McDonald'su.
- To je bila iznimka. Bila je hitna situacija, morao sam nešto pojesti, a to je bilo najbliže.
Idealna težina F1 vozača danas je između 60 i 65 kg.
- To je potpuno krivo i sramotno jer time su neki vozači diskriminirani. Pa nisu oni džokeji - javio se Nigel Mansell koji je, između ostalog, ostao upamćen i po tome što 1995. doslovce nije mogao stati u kokpit McLarena jer je bio predebeo.
S druge strane, s novim pravilima profitiraju vozači koji na TV-u možda izgledaju prosječne visine i težine, ali su zapravo toliko sitni da izgledaju kao da bi ih povjetarac mogao otpuhati.
- Nikad nisam bio tako sretan što sam mali - komentirao je Felipe Massa, koji je sa 58 kg doista u manekenskim mjerama.
A zašto uopće tolika strka oko 4-5 kg više ili manje? Zato što kilogrami donose dragocjene desetinke na stazi. Prosječno 1 kg manje donosi 0.035 sekunde po krugu.
Primjerice, Alonsovih 68 kg naspram Hülkenbergovih 74 kg Španjolcu donosi 0.2 sekunde brže vrijeme po krugu. U teoriji, jasno, neovisno o kvaliteti bolida za koju su zaduženi inženjerski umovi.
Eto, nisu samo centimetri bitni. I kilogrami su.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....