U zagrebačkom hotelu Hilton Garden Inn predstavljeno je deveto izdanje Zagreb Advent Runa, jedne od najvećih kostimiranih utrka humanitarnog karaktera.
Utrka je u prethodnim godinama uvelike doprinijela pozicioniranju Zagreba na sportskoj i blagdanskoj turističkoj karti Europe, a inače sa sobom donosi i humanitarni karakter.
Ove godine održat će se 8. prosinca, a posvećena je hrvatskoj nacionalnoj kampanji "Znaš li svoj broj?", koja se provodi u okviru trajne javnozdravstvene inicijative "Lov na tihog ubojicu" s ciljem podizanja svijesti o važnosti ranog otkrivanja povišenog kolesterola i krvnog tlaka, kao i ostalim kardiovaskularnim bolestima.
Kampanjom se nastoji potaknuti ljude na preuzimanje aktivne uloge u očuvanju vlastitog zdravlja te podići svijest o dislipidemijama, stanju koje pogađa više od 60 posto populacije Hrvatske, a čija je važnost često podcijenjena u javnosti.
Trčat će se 5 i 10 km, a očekuje se više od 4.000 trkača.
"Priča je krenula prije devet godina kad smo Sven Veronek i ja osnovali tvrtku Run Croatia s idejom da imamo 10 utrka kroz Hrvatsku, odnosno konzistentnu platformu za dizanje svijesti o rekreaciji u Hrvatskoj u kojoj bi Zagreb Advent Run bila zadnja utrka u godini koja neće biti toliko rezultatski orijentirana, već usmjerena na zabavu i proslavu svih rezultata uz trčanje najljepšim ulicama grada Zagreba," rekao je Berislav Sokač, jedan od osnivača tvrtke Run Croatia.
Deveto izdanje utrke donosi brojne novitete, a novo partnerstvo predstavlja spoj zdravstvene inicijative i zajedničkog angažmana prema boljoj budućnosti svih građana.
"Velika je stvar što smo nakon prvog izdanja koje se održalo na Bundeku, utrku preselili u samo srce Zagreba, kao što to čine mnogi veliki gradovi Europe i svijeta. Time Zagreb ne samo da potvrđuje svoju otvorenost prema sportu i rekreativnim aktivnostima, već dodatno učvršćuje svoj imidž metropole koja aktivno potiče zdrav način života. Zagreb zaslužuje nekoliko ovakvih utrka godišnje, odnosno događaja koji okupljaju zajednicu i šalju snažnu poruku o važnosti rekreacije i brige za vlastito zdravlje," dodao je predsjednik MPR Grupe Mario Petrović.
Akademik Bojan Jelaković naglasio je da je cilj kampanje smanjiti broj ljudi koji pate od posljedica hipertenzije i povišenog kolesterola, ističući kako pojedinci sami možda ne mogu napraviti velike promjene, ali kao zajednica mogu potaknuti sustavne pomake. S obzirom na to da svaki drugi odrasli stanovnik Hrvatske ima hipertenziju, a Svjetska zdravstvena organizacija ju je 2023. proglasila vodećim svjetskim uzrokom smrti, Jelaković smatra da je ključno poticati svijest o važnosti redovne tjelesne aktivnosti, budući da neaktivnost značajno doprinosi problemu. Vizija je promicanje zdravih životnih navika kako bi se zajedno izgradila bolja i zdravija budućnost za sve građane Hrvatske.
Izv. prof. dr. sc. Ivan Pećin istaknuo je važnost nacionalne kampanje "Znaš li svoj broj?" kao dijela šire javnozdravstvene inicijative "Lov na tihog ubojicu", koja naglašava rano otkrivanje povišenog kolesterola i krvnog tlaka te drugih čimbenika rizika za kardiovaskularne bolesti. Posebnost ove inicijative leži u tome što svaki sudionik utrke ima priliku svojim sudjelovanjem spasiti barem jedan život.
"Na utrci će biti prisutni logotipi naših kampanja – 70/26, Znaš li svoj broj? i Lov na tihog ubojicu, zajedno s QR kodovima. Trkači i navijači će moći skenirati kodove te saznati više o tome kako preuzeti aktivnu ulogu u očuvanju vlastitog zdravlja. Na taj način podižemo svijest o dislipidemijama, koje pogađaju više od 60 % populacije Hrvatske, a često su zanemarene," zaključio je dr. Pećin.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....