Gomila vijesti stigla je u srijedu ujutro iz svijeta Formule 1. Romain Grosjean u Manami je otpušten iz bolnice, u kojoj je boravio tri noći nakon stravične nesreće u nedjeljnoj utrci i čudesno-sretnog bijega iz vatre u kojoj je “proveo” 27 sekundi; momčad Williamsa pustila je Georgea Russella da ove nedjelje vozi za Mercedes umjesto koronom zaraženog svjetskog prvaka Lewisa Hamiltona; Jack Aitken zamijenit će pak Russella u Williamsu i ispisat će povijest kao prvi vozač korejskih korijena (ima britansko državljanstvo, rođen je u Londonu, ali majka mu je Korejka) u Formuli 1.
San još od treće godine
Ipak, sve to ostalo je u sjeni najveće vijest - Schumacher će sljedeće sezone opet biti u Formuli 1!
Nije, naravno, riječ o Michaelu Schumacheru, sedmerostrukom svjetskom prvaku čije je zdravstveno stanje teško narušeno u skijaškoj nesreći prije sada skoro punih sedam godina, već o njegovu sinu Micku. Već je neko vrijeme 21-godišnji nasljednik velikog Schumija koketirao s Formulom 1, a sada je i potvrđeno kako će od 2021. voziti za momčad Haas. Tako će debitirati u F1 točno 30 godina nakon što je njegov otac vozio prvu utrku (Belgija, 1991.) u veličanstvenoj karijeri (91 pobjeda, 7 naslova prvaka...).
- Mogućnost da budem u Formuli 1 sljedeće godine čini me nevjerojatno sretnim, ali s druge strane uvijek sam vjerovao da ću ostvariti svoj F1 san koji imam još od kad sam imao tri godine - prva je medijska reakcija Schumachera Juniora.
- Želim zahvaliti i momčadi Haasa i Ferrariju, čiju sam vozačku akademiju prošao, što vjeruju u mene. Također želim naglasiti potporu i ljubav svojih roditelja jer njima dugujem sve.
Iako bi netko pomislio da je u pitanju nepotizam i da je Mick dobio ulaznicu u ekskluzivni F1 svijet na temelju svoga prezimena, to nikako nije točno. Jer Schumacher je prošao praktički sve stepenice onoga što se opisuje kao uobičajeni razvojni put za mladog vozača. Počevši od kartinga, u kojem se natjecao pod majčinim djevojačkim prezimenom kako tada ne bi podizao previše medijske pažnje, a iza njega je već šest godina u natjecanjima s bolidima, odnosno jednosjedima s “otvorenim” kotačima.
Krenuo je 2015. u njemačkom prvenstvu Formule 4, pa napredovao u Formulu 3, gdje je osvojio i naslov prvaka 2018. (8 pobjeda). Ferrari ga je uzeo pod svoje skute 2019. kao člana svoje vozačke akademije (to su, recimo, bili i Charles Leclerc i Antonio Giovinazzi, sadašnji vozači Ferrarija odnosno Alfa Romea), a 2020. mu je druga godina u Formuli 2, posljednjoj stanici za dokazivanje prije eventualnog ulaska u F1 svijet.
Kao klinac vozio karting
I tu se Mick ponovo iskazao s dvije pobjede i 10 postolja u 22 nastupa pa dvije utrke prije kraja sezone drži prvo mjesto u ukupnom poretku i ima priliku postati novi prvak. Promocija u Formulu 1 bila je stoga praktički samo pitanje trenutka, a makar se naveliko spekuliralo da bi ga Ferrari mogao odmah gurnuti u svoju prvu momčad, ipak su odlučili poslati Micka na još malo kaljenja, baš kao i Leclerca (svoju prvu sezonu u F1 proveo u Alfa Romeu), pa su ga plasirali u Haas, partnersku Ferrarijevu momčad.
- Bio sam pod medijskom pažnjom i pritiskom od svojih mladih dana zbog znanih okolnosti, ali to je nešto na što sam do sada navikao i s čime se znam nositi. Uostalom i rezultati to pokazuju - rekao je Mick.
Koliko će doista biti na očevu tragu, odnosno njegovih uspjeha, zasad nije toliko presudno, to će ionako vrijeme pokazati.
- Moj otac mi je idol i usporedbe s njim nikad mi nisu bile problem i opterećenje. Uostalom, svi bi voljeli biti uspoređivani s najboljima, a moj otac i jest najbolji - naglasio je mladi Nijemac prije nekoliko godina u intervjuu za njemački RTL.
Otkrio je tom prilikom da ga je upravo tata Michael ohrabrivao na karijeru u autosportu.
- Zajedno smo vozili karting kad sam bio klinac, podučavao me i pitao me već tada želim li se time baviti profesionalno ili samo iz zabave, kao hobi. Odmah sam mu rekao da mislim ozbiljno.
I, evo ga, od 2021. Schumacher će opet biti na F1 stazama. Za brojne, posebno one romantičarski nastrojene F1 fanove, svakako uzbudljiva vijest.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....