MOTOGP

Ovako i treba biti: Marquez i Rossi iz prvog reda u velikoj bitci u Argentini

Piše: Sportske novostiObjavljeno: 03. travanj 2016. 14:58

Danas u 14.00h, počinje druga utrka nove sezone Moto GP-a, VN Argentine. Sa prvog mjesta startat će Marc Marquez(#93) koji voli ovu stazu i s razlogom se nada pobjedi. Sa drugog mjesta kreće Rossi(#46), koji je ovim kvalifikacijskim vremenom jasno pokazao svoju namjeru sudjelovanja u borbi za titulu. Sa trećeg mjesta kreće Lorenzo(#99) koji nije naviknut biti sporiji u kvalifikacijama od Rossija i kojem nije drago da je njegov zaostatak za Marquezom toliko velik. Sa četvrtog mjesta kreće Pedrosa(#26), koji je poznat po strelovitim startovima i pošto još nije našao idealne postavke svog motocikla može biti zadovoljan svojim kvalifikacijskim mjestom. Nakon njega slijedi dvojac iz Ducatija, Dovizioso(#4) i Ianone(#29) koji nisu uspjeli pronaći idealno podešenje svojih motocikla i nadaju se da će u utrci biti brži. Sedmo mjesto Vinalesa(#25) je posljednje unutar sekunde zaostatka za impresivnim krugom Marqueza i njegova momčad sigurno radi na poboljšanju kompetitivnosti njegovog motocikla do same utrke.

Zanimljiva nepoznanica pred ovu utrku su gume. Michelin je iz sigurnosnih razloga (nepoznat uzrok raspadanja gume Scotta Reddinga nakon samo 7 odvoženih krugova na subotnjoj „vježbi“) povukao dvije inačice stražnje gume i za utrku ponudio posebnu verziju stražnje gume. To je problem za sve koji su se pripremali i kvalificirali na jednoj od dvije povučene inačice, ali i problem za doslovno sve vozače koji sada moraju isprobati ovu novu posebnu verziju stražnje gume. Kako bi im se to olakšalo, jutros im je omogućeno dodatnih pola sata testiranja.

Poredak nakon kvalifikacija, konfiguracija staze i nepoznanica guma obećavaju uzbudljivu utrku.

Podsjetimo, prije dva tjedna utrkom u Kataru započela je nova sezona Moto GP-a. Nakon izlijetanja Ianonea (#29) u šestom krugu, Lorenzo(#99)se pretjecanjem Doviziosa (#4) vratio na prvo mjesto, na kojem je ostao do kraja utrke i suvereno pobijedio. Do zadnjeg kruga bio je neizvjestan poredak trojice iza njega. Na kraju je Dovizioso (#4) prestigao Marqueza (#93) u borbi za drugo mjesto, a Rossi (#46) je završio četvrti. Peto mjesto pripalo je Pedrosi (#26), šesto Vinalesu (#25).

Osim Lorenza(#99) koji je pobijedio, dobitnicima se mogu smatrati vozači Repsol Honde koji su ostvarili rezultat iznad očekivanja, a najveći gubitnik je momčad Ducatija odnosno Andrea Ianone(#29) koji je izletio.

Nakon po mnogima jedne od najboljih sezona u povijesti sporta, sezone koju je u kontroverznom i napetom raspletu osvojio Jorge Lorenzo ispred Valentina Rossija, slijedi nova koja „na papiru“ obećava uzbudljivo natjecanje.

Zašto?

Promijenjen je dobavljač guma – u sportu u kojem razumijevanje ponašanja i karakteristika guma može značiti razliku između pobjede u utrci i izlijetanja sa staze, promijenjen je proizvođač guma i vozači su u predsezonskom testiranju bili primorani dio vremena posvetiti boljem razumijevanju karakteristika guma.

„Jedinstveni software“ za sve ekipe. Krajnje pojednostavljeno, ovim potezom organizatora natjecanja, želio se povećati utjecaj vozača na konačni rezultat (smanjenja sofisticiranost univerzalnog softwarea, znači veći utjecaj vozača na ponašanje motora) i željele su se smanjiti razlike između performansi motocikala tvorničkih ekipa. U praksi, nova nepoznanica za vozače i njihove ekipe na koju su bili koncentrirani tijekom predsezonskih testiranja. Po izjavama vozača i vremenima koje su u predsezoni ostvarili, organizatori su uspjeli u svom naumu. U kvalifikacijama za prvu utrku sezone, petero vozača našlo se unutar pola sekunde, a čak njih 12 unutar sekunde razmaka.

Najvažniji faktor za uzbudljivu sezonu su ekipe odnosno njihovi vozači.

Yamaha

Jorge Lorenzo (#99), aktualni prvak, najbrži u predsezonskim testiranjima. U ovoj sezoni pokušati će obraniti naslov i postati prvak 4. put u karijeri. Djeluje smireno i spremno za borbu za naslov prvaka.

Valentino Rossi (#46),sedmerostruki prvak u najjačoj klasi, žedan je novog naslova. Izuzetno je motiviran i brz. Prošle godine otvoreno se sukobio sa Marquezom i pritom u konačnici izgubio u utrci za naslov od Lorenza. Prošlogodišnji sjajan početak sezone koja je počela njegovom pobjedom u Kataru radije bi zamijenio prvim mjestom u ukupnom poretku na kraju ove sezone.

Repsol Honda:

Marc Marquez (#93), treći u ukupnom poretku na kraju prošle sezone unatoč čak 6 nezavršenih utrka. Prvak 2013. i 2014., željan je novog početka u ovoj sezoni i borbe za prvo mjesto. S druge strane pitanja novinara na prvoj održanoj press konferenciji, podsjetila su ga da prošla godina i sukob sa Rossijem nije zaboravljen. Iako prema vremenima iz predsezonskih testiranja Honda nije najbolja (kao što je to često bilo), brzina Marqueza stavlja ga u kategoriju najozbiljnijeg kandidata za prvaka.

Dani Pedrosa (#26), četvrti na kraju prošle sezone. U karijeri obilježenoj mnogobrojnim ozljedama, uvijek je bio u vrhu ali nikada na vrhu. Prošle sezone je u nekoliko utrka pokazao žestinu dostojnu prvaka. Ako uspije ostati neozlijeđen tijekom sezone, sigurno ga možemo staviti u kategoriju vozača dostojnih kandidata za prvaka. Motiviran i brz. Na testiranjima se požalio na poziciju u kojoj se nalazi Honda u razvoju motocikla u odnosu na vodeće.

Ducati:

Andrea Iannone (#29) – Prošle sezone borio se sa ozljedama i usprkos slabijeg starta od momčadskog kolege završio je na odličnom petom mjestu u ukupnom poretku. Za ovu sezonu iskoristio je „zimske praznike“ za oporavak i prema njegovim izjavama fizički je u potpunosti spreman. Ducati prošlu sezonu nije uspio ostvariti pobjedu, ali po svemu sudeći ove godine imaju motocikl koji to može. Ianone vjeruje da može ostvariti pobjedu, a ako može jednu, onda se može nadati i drugoj i trećoj. Odnosno, njegov cilj je sudjelovati u borbi za prvaka.

Andrea Dovizioso (#4)- Prošle sezone imao je sjajan start i nakon prve četiri utrke činilo se da će se boriti za prvo mjesto, no vrijeme je pokazalo da nije imao motocikl koji bi to mogao, a i njegova forma je pala. Čak 4 puta nije završio utrku i na kraju je završio tek na sedmom mjestu. Ove godine Ducati izgleda ne samo moćno nego i ukrotljivo. Ako će to biti popraćeno mehaničkom pouzdanošću, Dovizioso nema opravdanja ne boriti se za naslov. Najveći pritisak s kojim se Dovizioso mora trenutno nositi dolazi od njegovog imenjaka koji se zasada čini brži.

Suzuki:

Od tvorničkih momčadi Suzuki je momčad sa znatno manjim budžetom i resursima. Za ovu sezonu čini se da su odradili „lavovski“ posao. Unaprijeđeni mjenjač, jači motor i dobra šasija u kombinaciji sa novim dobavljačem guma i „jedinstvenim softwareom“ približili su njihovu ekipu samom vrhu.

Aleix Espargaro (#41) Prošle sezone sa slabašnim Suzukijem uspio je ostvariti prvo mjesto u kvalifikacijama. S obzirom na sva poboljšanja koja njegova momčad ima od njega se očekuje više u ovoj sezoni. Koliko više on može, teško je reći jer se u predsezoni našao pod pritiskom mlađeg momčadskog kolege.

Maverick Vinales (#25) Prošlu sezonu završio je kao 12. iza svog momčadskog kolege. To je bilo dovoljno za dobivanje naslova „novaka godine“. Ove godine, zahvaljujući brzini koju je pokazao u predtestiranjima, našao se na prvoj press konferenciji u društvu najboljih vozača. Sa puno poštovanja i doista skromno, najavio je svoju spremnost za borbu sa njima - ako kao momčad uspiju približiti svoj motocikl performansama onih najboljih.

Od ostalih vozača treba se spomenuti Bradley Smith (#38) koji je prošlu sezonu završio odličnim ukupno šestim mjestom i time bio najbolji vozač tzv. satelitskih momčadi. Ako će ove godine razlike među momčadima zaista biti manje, Smith bi mogao biti još bolji. Cal Crutchlow (#35), Pol Espargaro (#44) i Danilo Petrucci (#9), zatvaraju krug najboljih 10 iz prošle sezone i samim time, treba ih se spomenuti.

Lorenzo je sezonu otvorio pobjedom, Marquez je pokazao snagu na stazi koja ne odgovara njegovoj momčadi, Rossi je započeo konzervativno, Pedrosa kao što je i rekao još uvijek nije zadovoljan, a Vinales pokazao da može puno. Momčad Ducatija pokazala je veliki potencijal koji u Quataru nije iskoristila.

Prema svemu viđenom ovo će biti još jedna uzbudljiva sezona. Broj vozača koji imaju realne šanse za borbu za prvo mjesto nevjerojatno je velik i to je jako dobro za sport. Još kada bi se dvostruki svjetski prvak, trenutni test vozač Ducatija, Casey Stoner odlučio vratiti u natjecanje, postava vozača ne bi mogla biti jača. Ali treba nešto ostaviti za iduću godinu.

Linker
17. studeni 2024 09:21