Promjena dizajna i aerodinamike, koja je inženjerima omogućila da maksimalno iskoriste potisnu silu (downforce), izazvala je to da se auti pri velikim brzinama doslovno odbijaju od asfalta, u što se gledatelji najbolje mogu uvjeriti na usporenim snimkama.
Više od dva kilometra duga startno-ciljna ravnina u Bakuu dodatno je pojačala taj efekt, a vozači su u petak na brifingu s direktorom utrka Nielsom Wittichom raspravljali o tome trebaju li momčadi same nešto promijeniti ili će od FIA-e zahtijevati da zaštiti njihovo zdravlje i sigurnost. George Russell tvrdi da će u suprotnome zbog odskakivanja netko nastradati.
- Pitanje je vremena kada ćemo vidjeti veliku nesreću. Puno nas jedva možemo držati auto na ravnoj liniji. Ovdje smo zadnja dva zavoja prolazili na 300 km/h, mogli ste golim okom vidjeti koliko smo na neravnom asfaltu bili blizu tla. Iz kokpita zbog odbijanja jedva mogu vidjeti gdje je zona kočenja, a u zadnjem zavoju su još i zidovi s obje strane.
Vozači su se i tijekom kvalifikacija i tijekom utrke žalili na bolove u kralježnici, a Lewis Hamilton jedva je izašao iz bolida. Njegov momčadski kolega smatra da je, s tehnologijom koju Formula 1 danas ima, nepotrebno juriti samo nekoliko milimetara iznad podloge.
- Ovo što sad imamo recept je za katastrofu. Ne vjerujem da ćemo izdržati tri godine, koliko bi nova pravila trebala vrijediti. Hitno treba nešto mijenjati.
Koliko je situacija ozbiljna, najbolje je potvrdio komentar Fernanda Alonsa. Najdugovječniji vozač u povijesti Formule 1 (u nedjelju nadmašio Schumachera) poručio je da iskustvo vožnje „nikad nije bila gore“.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....