"Michael, ovo nije u redu, Michael!", urla Toto Wolff u mikrofon dok Lewis Hamilton i Max Verstappen čekaju da im safety car oslobodi stazu za posljednji krug u Abu Dhabiju.
Već u tom trenutku bilo je jasno da Mercedes neće mirno primiti poraz. Odluka direktora utrke Michaela Masija da ispred sigurnosnog automobila pusti tri bolida koji su zaostajali cijeli krug (ali ne i ostale), što je Verstappenu otvorilo priliku da dođe uz kotač Hamiltonu i potom ga prestigne, u taboru Mercedesa doživljena je kao čisto favoriziranje Red Bulla.
"Michael, što je to bilo?", pokušao je Toto još jednom, nakon što je Max već pretekao Lewisa.
U slušalice stiže hladan odgovor: "Toto, to se zove utrkivanje. Imali smo utrku."
Činjenica da Formula 1 već neko vrijeme prijenose utrka obogaćuje radio-komunikacijom između momčadi i trkaćeg direktora sigurno je doprinijela tome da je Michael Masi (42) jutros bio najomraženija osoba u Velikoj Britaniji. O Australcu su se raspisali i lokalni mediji pa tako u naslovu na portalu Fox Sporta stoji da se našao "u centru F1 oluje".
Bivši student marketinga iz Sydneyja u automobilizmu je skoro cijeli život, a funkciju trkaćeg direktora preuzeo je početkom 2019., nakon iznenadne smrti Charlieja Whitinga. Prije Formule 1, bio je zamjenik direktora utrka u Supercars seriji koja se vozi po Australiji, a nakon toga je iste funkcije obavljao u Formuli 2 i Formuli 3. Prije nego je nenadano uskočio na jednu od najodgovornijih uloga, njegov je staž u Formuli 1 brojao tek devet utrka i upravo je nedostatak iskustva ono što mu Mercedes i drugi oponenti sada najviše zamjeraju.
Za razliku od Whitinga, Masi pravila voli tumačiti liberalnije i često ponavlja da "vozače treba pustiti da se utrkuju". U središtu pozornosti bio je i na ovogodišnjoj Velikoj nagradi Belgije, na kojoj je vozačima dodijeljeno pola bodova, premda su odradili samo dva kruga iza safety cara. Masi je tada dva sata odgađao start, prije nego je zaključio da bi utrkivanje u prolomu oblaka bilo previše riskantno. Pobjeda je dodijeljena Maxu Verstappenu, a Lewis Hamilton, koji je bio treći, htio je da se utrka prebaci za ponedjeljak.
Britanac je na Instagramu potom bio vrlo oštar, utrku je nazvao "farsom", a Formulu 1 optužio za cinični odnos prema vozačima. Zanimljivo je da je Masi dan ranije otvoreno priznao pogrešku zato što nije odgodio treću rundu kvalifikacija, koja se također odvijala pod obilnom kišom. McLarenov Lando Norris tada je pri punoj brzini na Eau Rogeu doživio nesreću koja je mogla biti kobna.
Nije to bio prvi put da se Hamilton obrušio na Masija. Tijekom pandemijske sezone 2020. imali su nekoliko javnih polemika. Nakon VN Toskane Britanac je prozvao čelnike zbog načina na koji je izveden restart pod safety carom.
- Sigurnost je za FIA-u prioritet i točka, kraj priče. Svi koji tvrde drugačije, zapravo nas vrijeđaju - uzvratio mu je Masi.
Još jedan okršaj imali su dva tjedna kasnije, u Sočiju, gdje je Hamilton dobio dvije kazne od pet sekundi jer je prije utrke vježbao start na dijelu staze na kojem to nije dopušteno.
- Njihova odluka je s*anje. Siguran sam da nitko nikad nije dobio kaznu za takvu smiješnu stvar. Nikoga nisam ugrozio i dosad to nikad nije bio problem. Ali očekivao sam to, očito je da me žele zaustaviti - uzrujan je bio Hamilton.
Masi mu ponovno nije ostao dužan.
- Ako mi ima nešto za reći, zna gdje je moj ured. Pravila su prekršena i uopće nije važno je li ih kršio Lewis ili bilo koji od ostalih 19 vozača.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....