Red Bull Racing nakon dominantnog početka sezone pokazuje znakove korozije, koja već ozbiljno nagriza stanje ekipe. I vikend u Kini jasno je pokazao da je nešto trulo u momčadi. Afere i problemi se nižu, odlaze najvažnije figure, a ostale ekipe rapidnom brzinom nadoknađuju zaostatak za Maxom Verstappenom. Pobjeda u ovoj sezoni nije upitna, ali u sljedećoj bi moglo biti svega.
Sukobljeni klanovi
Prvi pravi problemi počeli su tresti ekipu nakon što je šef ekipe Christian Horner optužen za uznemiravanje djelatnice Red Bull Racinga. U istrazi se navodilo kako se radilo o SMS porukama koje su bile nedolične. Tu informaciju izbacile su jedne nizozemske novine koje tvrde da imaju informaciju što je Horner konkretno učinio. Naravno, osim istrage koja se pokrenula oko tog slučaja isplivale su još mnoge informacije koje nam govore što se nešto loše događa unutar Red Bull ekipe.
Red Bull kao kompanija pokrenula je unutarnju istragu protiv Christiana Hornera. Od kada je pokrenuta istraga pa dok nije završena šef Red Bulla nije se pojavljivao na stazi niti u javnosti. Nakon što je istraga završila Christian Horner proglašen je nevinim i nastavio je sa svojim poslom, dok je djelatnica suspendirana. Nakon što se istraga završila postavilo se pitanje tko je dostavio te informacije novinarima.
Nije velika tajna da otac Maxa Verstappena, Jos Verstappen nije u dobrim odnosima sa šefom Red Bulla. Znajući da su Max i Jos Nizozemci mnogi su povukli paralelu, odnosno spojili dva plus dva i optužili Josa kako je upravo on dao informacije novinarima. S druge strane, tata Verstappen nije nikada negirao takvu informaciju, a tijekom istrage protiv Hornera, Jos je poručio kako on “glumi žrtvu i da se ekipa raspada” zbog njega.
Kako biste dobili punu sliku, moramo objasniti da su se glavne osobe unutar ekipe podijelili u klanove. Jednu stranu drži Christian Horner, a drugu Helmut Marko, savjetnik momčadi. Na strani Hornera stoji i Adrian Newey, genijalni inženjer i autor bolida koji nezadrživo niže titule. Na suprotnoj strani Helmutu Marku leđa drže Jos Verstappen i Max Verstappen.
Odlazak velikana
Već se zna da Adrian Newey odlazi iz ekipe, što je vjerojatno i najveći udarac za Red Bull Racing. Newey jedan je od najuspješnijih dizajnera u Formuli 1, njegovi bolidi donijeli su preko 200 pobjeda na utrkama, te je osvojio 12 titula konstruktorskih prvenstva. Newey će ekipu Red Bull Racinga službeno napustiti u prvom kvartalu 2025. godine, ali već je sad puno manje uz momčad. Znakovi njegove odsutnosti jasno se osjete, nema više dominacije Red Bulla, a kako se sezone bliži kraju sve je vidljivije da niti nepogrešivi Max ne može praviti toliku razliku na stazi.
Odlazak Neweya probudio je tržište, najveći favoriti za dovođenje su Ferrari i Aston Martin, no samo će vrijeme pokazati u kojoj garaži ćemo ga gledati.
Pérez nije na razini
Sergio Pérez, drugi vozač Red Bull Racinga koji je 2021. bio itekako zaslužan za titulu Maxa Verstappena, ove sezone bori se da ostvari konzistentnost u formi. Nakon što je produžio ugovor s ekipom početkom šestog mjeseca, forma mu je u padu, a od nedavno mu se i trese mjesto drugog vozača.
Popularni ‘ministar obrane’ i sam je priznao da ne zna što se događa, u posljednjih deset trka Sergio je ostvario 15 bodova, dok je Max u istom bolidu ostvario 180.
Upravo on bio je glavni kotačić koji je Maxu omogućio osvajanje prve titule u opjevanoj borbi protiv Lewis Hamiltona. Sljedeća sezona mogla bi biti nalik onoj iz 2021., Max i Red Bull Racing će biti stavljeni pod jako veliki pritisak, a bez pravog Pereza - uz sve navedene probleme - šansu za obranu titule ozbiljno im kopne.
Kada se skupi na hrpu sve što se događalo i što se sada događa u Red Bull Racingu, budućnost se ne čini dobra za njih. Problematični odnosi unutar ekipe nezreli su i katkad se čini na razini srednje škole, ali takvi odnosi mogli bi srušiti još jednu veliku dominaciju u svijetu Formule 1. Glavni dizajner Newey odlazi, otac i sin Verstappen su kontra Hornera, Perez se pogubio...
Može li momčad s takvim problemima do naslova? Realno - teško...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....