Od svibnja 2022. godine prvo mjesto u poretku vozača u Formuli 1 drži jedan te isti čovjek - Max Verstappen. Otad je prošlo 39 utrka, čime je Nizozemac srušio jedan od rekorda Michaela Schumachera iz njegove trijumfalne ere s Ferrarijem s početka stoljeća. Veliki je Nijemac, u onome što se i dalje smatra jednim od najdominantnijih razdoblja jednog vozača i jedne momčadi, uspio povezati 37 uzastopnih utrka kao broj 1. Verstappen je uspio, dakle, to nadmašiti što će možda i najbolje dočarati razmjere njegove dominacije u protekle dvije sezone.
Gledamo li samo lanjsku, to je, pak, bila turbo-dominacija jer Nizozemac je pobijedio u 19 od 22 utrke. Kada proširimo sliku na cijelu momčad Red Bulla, tu će brojke pokazati 38 pobjeda u posljednje 44 utrke. Gotovo nestvarno...
Je li se nešto promijenilo u proteklih 97 dana, koliko je trajao zimski intermezzo od posljednje utrke prošle sezone do današnje prve utrke nove sezone, da uzdrma tu posvemašnju supremaciju 26-godišnjeg Maxa?
Stručni analitičari i oni koji iznutra prate zbivanja u Formuli 1 tvrde da nije, odnosno da bi ova sezona mogla biti još jedna “šetnja” Maxa Verstappena do titule prvaka, četvrte uzastopne. Možda će izostati serijsko pobjeđivanje, kao lani kada je uspio slaviti u čak 11 utrka zaredom, ali Nizozemčev novi naslov prvak čini se najsigurnijom okladom uoči početka 75. sezone Formule 1.
- Ne želimo se zanositi previše zasad, treba odraditi prvu utrku kako treba i zacrtati putanju za ostatak sezone - prizeman je ostao Max u osvit nove sezone, koja starta danas u Bahreinu (16.00).
Tajnoviti Hamilton
Red Bull predstavio je ovosezonski bolid (RB20) i opet izazvao čuđenja jer Adrian Newey, njihov genijalni inženjer, ponovno se malo poigrao s aerodinamičkim elementima i odmakao se od prošlogodišnjih postavki. Ne toliko drastično, ali vjerojatno dovoljno da opet iscijedi neku desetinku sekunde po krugu brže vrijeme i zadrži “crvene bikove” na vrhu poretka, a da se konkurencija još jednom “igra lovice”.
Uz Verstappena je drugi vozač ostao Sergio Perez iako je prošle godine imao toliko slabašnih i neuvjerljivih nastupa zbog kojih će ga teško itko uzeti kao ozbiljnu prijetnju Nizozemcu. Nico Rosberg je, primjerice, iskamčio jednu titulu (2016.) u najezdi titula Lewisa Hamiltona, ali Meksikanac nije ni približno na toj razini. No, Red Bull ga drži jer uspijeva barem biti doprvak, ali pitanje je hoće li i nakon ove godine ostati član šampionske momčad, štoviše hoće li možda izvisiti još i ranije...
Sigurno je, pak, da će ovo Lewisu Hamiltonu biti posljednja sezona u Mercedesu. Priča o prelasku sedmerostrukog prvaka u Ferrari od 2025. bila je jedna od top tema zimske stanke. Nitko nije ostao imun na šokantnu obavijest da Englez napušta momčad s kojom je osvojio svih sedam naslova prvaka (šest kao član originalne Mercedesove momčadi, jednu kao član partnerskog odnosa McLarena i Mercedesa) i da će (vjerojatno) bogatu karijeru završiti u crvenom bolidu. Štoviše, prošlog je ljeta potpisao novi dvogodišnji ugovor s Mercedesom, a onda nekoliko mjeseci kasnije promijenio mišljenje...
- Nisam nikome otkrivao svoje planove, čak ni moji roditelji nisu znali ništa sve do dana kada je sve objavljeno - rekao je 39-godišnji Englez o transferu u Ferrari.
Osim što će ispuniti dječačku želju i san svakog vozača koji proviri glavom u garaže Formule 1, Hamilton očito smatra da će s Ferrarijem imati više šanse za rekordni osmi naslov prvaka. Jer u posljednje dvije godine nije od Mercedesa dobio bolid s kojim bi se borio s Verstappenom, a očito nije imao dovoljno vjere u trust mozgova u Brackleyu da će uspjeti nešto promijeniti i 2025. pa nadalje.
- Morao sam odlučiti što je najbolje za mene.
Hoće li Ferrari biti bolje rješenje ostaje za vidjeti u 2025., no do tada ima još jednu cijelu sezonu s Mercedesom, koja će zapravo biti oproštajna turneja. Obje strane tvrde da će profesionalno i maksimalno raditi s ciljem ostvarivanja što boljih rezultata, bez obzira na budući rastanak. Ipak, za dugoročnu “dobrobit”, sasvim je logično da će se Srebrne strijele sada više posvetiti Georgeu Russellu i ulagati resurse u njega jer on je ipak njihova budućnost, a ne Hamilton.
Za što se mi borimo?
Slično će biti i u Ferrariju jer da bi Lewis došao, Carlos Sainz će morati otići, dok Charles Leclerc ostaje u statusu “projekta” talijanske momčadi. Ferrari je, inače, također odradio neke zahvate na bolidu, odnosno i on se približio dizajnu Red Bulla, jer očito je to dobitna verzija, ali koliko će to donijeti konkretne pomoći na stazi nitko ne može prognozirati.
Iako su u 2023. bili jedina momčad s pobjedom pored Red Bulla (Sainz u Singapuru), u Maranellu svakako očekuju više takvih vikenda u 2024. Ono što je sigurno imat će više i prilika jer kalendar je “narastao” za još dvije utrke, tako da bi se u sljedećih devet mjeseci - zaključno s Abu Dhabijem 8. prosinca - trebale voziti rekordne 24 utrke. Lani ih je trebalo biti 23, ali je utrka u Imoli otpala zbog poplava, a sada se vraća i Kina, prvi put nakon pandemije. Kako god, puno previše, pitate li Verstappena...
- Već sam i prije govorio da su sezone s toliko utrka neodržive. Ja obožavam utrke, vozim ih i pored Formule 1, ali ovo je preko limita.
Za gledatelja broj utrka vjerojatno ne bi bio problem, kada bi sezona natjecateljski bila zanimljiva. No, učini li je Verstappen opet monotonom svojom dominacijom, čemu gledati ako je sve poznato i odlučeno. Onda to postaje mučenje i za vozače.
- Mi u drugoj polovici sezone vozimo praktički ni za što, nemamo se za što boriti - komentirao je i Fernando Alonso.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....