Američka televizijska kuća CBS prenosit će Ligu prvaka, Europsku i Konferencijsku ligu na prostorima SAD-a idućih osam sezona, rezultat je sklopljenog ugovora između Paramount Globala (vlasnika CBS-a) i UEFA-e. S jednom milijardom i 500 milijuna eura, koliko su stajala televizijska prava, ovaj sporazum jedan je od najunosnijih u povijesti sporta i televizije.
Ugovor koji pomiče granice, tim više što je potpisan na dvostruko duže razdoblje od uobičajenog, ‘živi‘ je pokazatelj ugledne pozicije europskog nogometa u Americi, o kojemu je za SN govorilo jedno od vodećih lica CBS-ovih operacija za sportski prijenos, čovjek iza velike scene i, kako su ga znali opisati, najponosniji Dalmatinac u New Yorku - kreativni direktor Pete Radovich.
- Cijeli život čekao sam da ovaj sport postane popularan na prostorima SAD-a i sada mogu reći da se to napokon događa. Kada biste prije nekoliko godina ovdje rekli da trenirate nogomet, ljudi bi vam se smijali. Oduvijek se znalo da pojam ‘velike četvorke‘ predstavlja američki nogomet iliti NFL, košarku NBA lige, bejzbol i hokej, a nogomet je više slovio kao sport za imigrante - prisjetio se najpoznatiji Hrvat u svijetu američke televizije, a potom naglasio recentni obrat situacije:
- Sada gledamo potpuno drukčiju priču. Posljednjih godina mlada publika uvelike se približila nogometu općenito, pa tako i europskoj sceni. Radi se o raznolikim pratiocima s ovog područja, od Hispanaca do Afrikanaca, a zasluge velikim dijelom idu društvenim mrežama i velikim zvijezdama poput Jamesa LeBrona, Stepha Curryja i pokojnog Kobea Bryanta koji su dodatno promovirali ovaj sport noseći dresove nogometaša u javnosti. Kada tomu pridodamo da su mladi dobro upoznati s platformama live prijenosa, jasno je da nogomet označava izrazito atraktivno područje na ovim prostorima. Sada se neupitno ugurao uz ‘veliku četvorku‘, iz perspektive popularnosti bez ikakve sumnje najbrže je rastući sport s vidljivim potencijalom dodatnog uzdizanja - opisao je kreativac CBS-a s hrvatskim korijenima.
Uzevši u obzir trend porasta, ne čudi da Liga prvaka Amerikancima predstavlja posebno uzbuđenje, a CBS-ov prijenos ovosezonskog finala između Liverpoola i Real Madrida za male ekrane prikovao je gotovo tri milijuna gledatelja, što je za čak 23 posto više u odnosu na završni ogled Manchester Cityja i Chelseaja prethodne godine i najviše što ova medijska postaja broji kada je nogometni događaj u pitanju.
No, što s Europskom i Konferencijskom ligom? Ipak se radi o natjecanjima slabije kvalitete. Ni na našim prostorima one ne predstavlja isto što i Liga prvaka, a kamoli prekooceanskoj publici koja se relativno nedavno upoznala s europskim nogometom. Reakcije su bile izvanredne, ustvrdio je Radovich, koji je to dijelom čak i naslućivao, dok se činilo da njegove kolege ‘nižim razredima‘ ne pridodaju veliku važnost.
- Platforme prije CBS-a prenosile su isključivo Ligu prvaka, ostala natjecanja kao da nisu postojala. Sjećam se da su mi suradnici rekli da ‘u ugovoru stoji i Europska liga, ali nema veze, lako za to‘. Pomislio sam ‘čekaj malo, pa kako nema veze‘. Odrastao sam prateći ta natjecanja i gledajući Dinamo i Hajduk u europskim podvizima, znam o kakvom nogometu se radi u tim krugovima. I postali smo prva internetska platforma s prijenosom Europske lige. Reakcije su bile fantastične, a isto vrijedi i za Konferencijsku ligu. Utakmice je pratila publika 10 puta šira od očekivanja. Shvatili smo da su ljudi ovdje gladni europskog nogometa i da im nikada nije dosta.
Takav mentalitet mogao bi uzdignuti i njihovu ligu, iako Radovich priznaje da MLS kvalitetom kaska za Europom, ali to ne znači da će omjer snaga vječito biti takav.
- MLS je sve bolji, ali Europljani nemjerljivo bolje stoje po pitanju imidža i financija. MLS se ne može nadmetati s tolikim opticajem novca barem još 10 godina. Ipak, dobro poznajem ovo okruženje i nije ludo izreći da će se Amerikanci htjeti dokazati i u nogometu, jer oni žele biti najbolji u svemu.
Na reprezentativnoj razini, veliku priliku imat će već na Svjetskom prvenstvu 2026. godine i to pred domaćom publikom, a to znači samo jedno:
- Interes će još više rasti, to je sto posto sigurno! Mnogo ovisi o uspjesima reprezentacije SAD-a, a ovdje se imaju čemu nadati jer u ekipi su zvijezde iz najjačih klubova svijeta poput Pulišića, McKennieja ili Reyne. Atmosfera će biti luda i prije nego prvenstvo počne, a pokažu li domaćini dobru igru, nogomet će ovdje doseći neviđenu razinu popularnosti - vjeruje Radovich.
Ipak, crveno-bijele kockice još uvijek su relativno nepoznate dalekim ljubiteljima, ali jedan Vatreni blizu je visokog statusa u SAD-u i zasigurno bi ga već ostvario da ga ne krasi samozatajan karakter.
- Luka Modrić blizu je statusa velike zvijezde, ipak se radi o jednom od najvećih svih vremena, ali ne uživa popularitet Messija, Ronalda, Neymara ili Mbappéa. Više je razloga, od kojih je prvi činjenica da dolazi iz male zemlje. Osim toga, spomenuti nogometaši uvelike rade na samopromociji, dok Luka nije toliki ljubitelj medijske pažnje i zato ne doseže njihov imidž. To jednostavno nije njegov stil, što neizmjerno cijenim jer ostao je ono što jest i pored svih uspjeha održao svoju istinsku osobnost - istaknuo je kvalitete našeg kapetana unutar i izvan terena.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....